    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mozliwosc wystawienia noty korygujacej przez sprzedawce
    Date: Tue, 6 Nov 2007 12:33:53 +0100

    > Zasada jest taka, ze note wystawia ta strona, w ktorej danych jest blad.
    > W necie napisali, ze zazwyczaj jest to odbiorca, bo rzadko sie zdarza,
    > aby wystawca we wlasnych danych popelnil blad.
    > Wystawiasz note i wysylasz do odbiorcy a on odsyla Ci podpisana kopie.
    > Note zalaczasz do faktury, ktorej dotyczy.

    Tylko w PL póki co obowiazują przepisy a nie "zasady". A przepis mówi, że
    *nabywaca* może wystawić "fakturę zwaną notą korygującą" (art. 18.1
    rozporządzenia ministra finansów w sprawie (...) wystawiania faktur...).
    Nabywca a nie sprzedawca. Dla sprzedawcy nie zostaje nic innego jak wystawić
    normalną fakturę korygującą. Zakazu brak (przynajmniej nie zauważyłem).