  • 1. Data: 2007-11-06 09:47:55
    Temat: Re: o założeniu firmy
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Jestem ?wiezo po macierzyn~skim. Chce za^(3)o?y? dzia^(3)alno?? gospodarcz?.
    Pomys^(3)
    > mam ale jak zwykle to bywa - ?rodków mniej. Czy kto? mi mo?e poradzi? jak to
    > wyglada tak realnie z dotacjami z Urzedu Pracy (najlepiej z Krakowa). Czy
    > jest jakas forma dotacji dla matek po macierzyn~skim? Gdzie sie^ o to stara??
    > Be^de^ wdzie^czna za wszelkie porady.

    Na początek zacznij od ustawienia daty w kompie.

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 2. Data: 2007-11-06 11:35:28
    Od: "Magha" <e...@C...onet.pl>

    Oto słowa Prawdy, które zapisał(a) Zygmunt M. Zarzecki:

    > Na początek zacznij od ustawienia daty w kompie.
    >
    > zyga

    Ech... pomocność...

    No więc od Urzędu Pracy można dostać ok 12-13 tys zł. Warunkiem jest
    bycie zarejestrowanym jako bezrobotny i założenie karty "aktywnie
    poszukującego pracy" (mnie nie pytajcie, dlaczego człowiek chcący
    założyć działalność gosp. ma być tak aktywnie zainteresowany pracą
    etatową, to wykracza poza możliwości mojego małego rozumku). Tak czy
    inaczej zarejestrowanym jako bezrobotny trzeba być jakoś długo dość
    (kolejny absurd, państwo zmusza człowieka, żeby był długo bezrobotnym
    zanim da mu kasę na zaprzestanie bycia bezrobotnym i to jeszcze z szansą
    na stworzenie nowych miejsc pracy...).
    Szczegóły znajdziesz na stronie Urzędu Pracy:
    http://www.gupkrakow.pl/index.php?option=com_content
    &task=view&id=126&Itemid=73

    Słyszałam też o tych niemal samych pieniądzach, które można uzyskać z
    Urzędu Miasta, ale nie znam szczegółów.
    Pomocna może być Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
    http://www.marr.pl/

    A jak jesteś osobą przed 30 rokiem życia, to polecam ofertę
    Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości
    http://www.inkubatory.pl/

    Powodzenia
    Magha

  • 3. Data: 2007-11-06 14:41:59
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Magha pisze:
> [...]
    > http://www.marr.pl/
    >
    > A jak jesteś osobą przed 30 rokiem życia, to polecam ofertę
    > Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości

    Jest jeszcze możliwość uzyskać z GUP ale z programu EFS (czyli nie
    urzędowe a unijne). Nie wymaga to bycia długo bezrobotnym, żadnej karty
    aktywnego bezrobola. Złożyć wniosek, jak rozpatrzą pozytywnie to
    szkolenie z zakresu prowadzenia DG. Biznes plan (który się uczy pisać na
    szkoleniu). Ocena biznes planu i na podstawie jej przyznają środki.
    Aktualnie było do 13,5k zł (ale zwykle obetną i czasem wyjdzie, jak w
    jednej grupie osób wysłanych na szkolenie 11,5k zł, ale przynajmniej
    wszyscy z szkolenia dostali:) ).

    O unijne łatwiej w GUP niż o urzędowe:)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 4. Data: 2007-11-06 15:00:31
    Od: "Magha" <e...@C...onet.pl>

    Oto słowa Prawdy, które zapisał(a) Waldemar Fras':

> [...]
    > wyjdzie, jak w jednej grupie osób wysłanych na szkolenie 11,5k zł,
    > ale przynajmniej wszyscy z szkolenia dostali:) ).

    Racja i nieracja.
    Jakikolwiek udział w jakichkolwiek szkoleniach w GUP wymaga owej karty
    aktywnego, ale rzeczywiście nie wymaga już "stażu" jako bezrobotny.
    Ale sama karta to formalność (cokolwiek by o niej nie mówili) na 15 min
    (jak szybko znajdziesz odpowiednie drzwi ;-) ).

    Wszelkiego powodzenia.

  • 5. Data: 2007-11-11 21:14:13
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Magha pisze:

> [...]
    > Ale sama karta to formalność (cokolwiek by o niej nie mówili) na 15 min
    > (jak szybko znajdziesz odpowiednie drzwi ;-) ).

    Hmmm... Nie wiem jak ma być z tą kartą, ale ja nic wspólnego nie miałem,
    po prostu w tradycyjny sposób jak każdemu bezrobotnemu wyznaczyli
    terminy kiedy mam się pojawić w urzędzie. Nie pojawienie się w
    wyznaczonym terminie zawsze powoduje skreślenie z listy bezrobotnych
    (toteż "karta aktywnego bezrobola" nie jest konieczna).

    Tak czy siak jak się starać to z EFS niż z urzędowych, bo dużo łatwiej
    dostać:)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'