  • 1. Data: 2007-11-06 08:29:55
    Temat: wysokość alimentów
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    czy wysokośc alimentów jest jakość prawnie zdefiniowana (np 20% zarobków na
    każde dziecko ale nie mniej niż X i nie więcej niź Y) czy zależy to tylko od
    fantazji sądu?

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2007-11-06 08:50:50
    Temat: Re: wysokość alimentów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    P.H. pisze:
    > czy wysokośc alimentów jest jakość prawnie zdefiniowana (np 20% zarobków na
    > każde dziecko ale nie mniej niż X i nie więcej niź Y) czy zależy to tylko od
    > fantazji sądu?

    Generalnie zależy od uzasadnionych potrzeb dziecka, jak również od
    możliwych do uzyskania (czyli nie faktycznie uzyskiwanych) zarobków
    osoby zobowiązanej do alimentów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-06 21:20:05
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    P.H. pisze:
> [...]
    > każde dziecko ale nie mniej niż X i nie więcej niź Y) czy zależy to tylko od

    moze nie tylko ale zalezy od fantazji sadu, fantazji osoby ktora
    wychowuje dzieci itp. znam przypad ki gdzie sad zasadza od osob
    niepracujących ( po podstawowce np ) alimenty po 1000 jak i 1500 zl
    miesiecznie co jest poprostu niemozliwe dla tej osoby do placenia, do
    tego wierzycielki ( tak tak kobiety ) najczesciej po jakims czasie ida
    po podwyzke alimentow i zazwyczaj ja dostaja.
    wg mnie za kazde otrzymane alimenty, osoba ktora je pobiera powinna na
    wszystko okazywac rachunki jak rowniez sad powinien zasadzac alimenty od
    obydwojga rodzicow