  • 1. Data: 2007-11-05 21:04:13
    Temat: Miszkanie Babci
    Od: "Kolej" <k...@p...onet.pl>

    Posiadam akt notarialny darowizny mieszkania własnościowego od babci,
    jestem tam zameldowana od 9 lat i jestem właścicielką.
    Babcia zmarła, rodzina żąda podziału lub spłaty. Grożą procesem sądowym, czy
    mają szanse?
    Jakie są opłaty sądowe w sprawach o przyznanie praw do spadku?

  • 2. Data: 2007-11-05 21:09:43
    Temat: Re: Miszkanie Babci
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Kolej napisał(a):
> [...]
    > mają szanse?
    > Jakie są opłaty sądowe w sprawach o przyznanie praw do spadku?

    W skład spadku whodzą darowizny dokonane w ciągu 10 lat przed śmiercią.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-05 22:00:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > W skład spadku whodzą darowizny dokonane w ciągu 10 lat przed śmiercią.

    A nie miałeś przypadkiem zachowku na myśli?

    p. m.

  • 4. Data: 2007-11-05 22:23:07
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > A nie miałeś przypadkiem zachowku na myśli?

    Tak, masz rację. Pewnie tej części żąda rodzina.

  • 5. Data: 2007-11-06 07:29:18
    Od: "kolejarzyk" <k...@p...onet.pl>

    > Tak, masz rację. Pewnie tej części żąda rodzina.

    Co to jest ten zachowek, i czy są jakiekolwiek podstawy do podzielenia spadku?

  • 6. Data: 2007-11-06 08:20:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kolejarzyk pisze:

    > Co to jest ten zachowek, i czy są jakiekolwiek podstawy do podzielenia spadku?

    Zachowek to jest taka część spadku, która przysługuje zawsze
    spadkobiercom ustawowym (np. synowi), nawet jeśli zmarły w testamencie
    przekazał spadek innej osobie, albo przed śmiercią darował.

  • 7. Data: 2007-11-06 18:42:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Zachowek to jest taka część spadku, która przysługuje zawsze
    > spadkobiercom ustawowym (np. synowi), nawet jeśli zmarły w testamencie
    > przekazał spadek innej osobie, albo przed śmiercią darował.

    część wartości spadku a nie część spadku

    KG

  • 8. Data: 2007-11-06 19:13:42
    Od: k...@p...onet.pl

    > Zachowek to jest taka część spadku, która przysługuje zawsze
    > spadkobiercom ustawowym (np. synowi), nawet jeśli zmarły w testamencie
    > przekazał spadek innej osobie, albo przed śmiercią darował.

    To jaki jest sens darowania komuś czegoś( w tym przypadku mieszkania), jeżeli po
    śmierci musi zostać to rozdzielone ?

    Jaka jest sytuacja w moim przypadku, proszę o rzeczową odpowiedź, czy jak jestem
    właścicielką tego mieszkania darowanego mi przez babcię 9 lat temu, to muszę
    oddać należność formalnym spadkobiercom ??

    Trochę dziwna ta sytuacja...

  • 9. Data: 2007-11-06 20:10:01
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > To jaki jest sens darowania komuś czegoś( w tym przypadku mieszkania), jeżeli po
    > śmierci musi zostać to rozdzielone ?

    A o to trzeba się spytać tego, co dawał. Pewnie nie wiedział, albo
    myślał, że jeszcze 10 lat pożyje.

    > Jaka jest sytuacja w moim przypadku, proszę o rzeczową odpowiedź, czy jak jestem
    > właścicielką tego mieszkania darowanego mi przez babcię 9 lat temu, to muszę
    > oddać należność formalnym spadkobiercom ??

    IMHO tak.

    > Trochę dziwna ta sytuacja...

    Jak cała instytucja zachowku - ogranicza prawo rozporządzenia własnym
    mieniem po śmierci. Jednak istnieje w polskim prawie.

  • 10. Data: 2007-11-06 20:19:59
    Od: t...@g...com

    On 6 Lis, 21:10, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

    Nie musi. Wynika to domyślnie z kodeksu ,ale można w testamencie
    wydziedziczyć osoby którym przysługuje zachowek.