  • 1. Data: 2007-11-05 19:33:19
    Temat: malzenstwo - pytanie o kredyt
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!

    Zakupilem dzialke przed zawarciem zwiazku malzenskiego, (kilka miesiecy
    temu)
    Planujemy budowe domku, kredyt chcemy wzisc wspolnie, ze wzgledu na
    korzystniejsze warunki.
    Mam teraz pytanie czy po zawarciu zwiazku ta dzialka jest wspolna?

    Czy biorac kredyt pod hipoteke dzialki, bank moze zarzadac dopisania
    malzonki
    do aktu notarialnego?

    Czy jest to oczywiste ze dzialka jest wspolna, gdyz zawarlismy zwiazek
    malzenski?

    Pewna urzedniczka stwierdzila ze bedziemy musieli spisac nowy akt
    notarialny, i dopisac malzonke moja, aby dostac kredyt hipotetyczny.

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-11-05 21:30:31
    Temat: Re: malzenstwo - pytanie o kredyt
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MIchal pisze:

    > Mam teraz pytanie czy po zawarciu zwiazku ta dzialka jest wspolna?

    Nie.

    > Czy biorac kredyt pod hipoteke dzialki, bank moze zarzadac dopisania
    > malzonki
    > do aktu notarialnego?

    A po co? Hipoteka wystarczy.

    > Czy jest to oczywiste ze dzialka jest wspolna, gdyz zawarlismy zwiazek
    > malzenski?

    Nie, to jest odwrotna oczywistość. Skoro działka była nabyta przed
    małżeństwem.

    > Pewna urzedniczka stwierdzila ze bedziemy musieli spisac nowy akt
    > notarialny, i dopisac malzonke moja, aby dostac kredyt hipotetyczny.

    A po co?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-05 21:44:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MIchal wrote:
> [...]

    Nie.

    > Czy biorac kredyt pod hipoteke dzialki, bank moze zarzadac dopisania

    Może nawet gwiazdki z nieba chcieć. Najwyżej wam kredytu nie da.
    Tylko nie mam pojęcia po co mu to.

    > Czy jest to oczywiste ze dzialka jest wspolna, gdyz zawarlismy zwiazek
    > malzenski?

    wspolne bedzie to co sie wspolnie dorobic po slubie.
    Przed slubem co bylo czyje pozostaje czyje.

    > Pewna urzedniczka stwierdzila ze bedziemy musieli spisac nowy akt
    > notarialny, i dopisac malzonke moja, aby dostac kredyt hipotetyczny.
    moze ten bank tak ma.
    pora isc do innego.

  • 4. Data: 2007-11-05 23:40:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MIchal wrote:

    [ciach]

    > Mam teraz pytanie czy po zawarciu zwiazku ta dzialka jest wspolna?

    Oczywiście że nie.

    > Czy biorac kredyt pod hipoteke dzialki, bank moze zarzadac dopisania
    > malzonki do aktu notarialnego?

    Nie. Choćby z tego powodu, że nie ma takiego słowa jak "zarządać" ;->

    > Czy jest to oczywiste ze dzialka jest wspolna, gdyz zawarlismy zwiazek
    > malzenski?

    Oczywiste jest coś przeciwnego.

    > Pewna urzedniczka stwierdzila ze bedziemy musieli spisac nowy akt
    > notarialny, i dopisac malzonke moja, aby dostac kredyt hipotetyczny.

    Brednie.

  • 5. Data: 2007-11-06 06:59:20
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    .

    > Brednie.

    dziękuję wszystkim za wyjaśnienie sprawy

    pozdrawiam