eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić? › Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    From: Nowy <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    Date: Wed, 03 Aug 2011 15:10:00 +0200

    Witam!

    Mieszkam w mieszkaniu, w którym - wedle mojej najlepszej wiedzy - są
    zameldowane trzy osoby: ja, mój rodzic A, mój rodzic B. Mieszkanie
    należy do spółdzielni. Mieszkam w nim/zajmuję pokój, który obecnie
    zajmuję od urodzenia, czyli od ponad 20 lat. Mieszkam z rodzicem B.
    Rodzic A z nami nie mieszka.

    Teraz chciałbym na jakiś czas wyjechać, wynająć jakiś pokój/mieszkanie w
    innym mieście w Polsce lub poza granicami naszego kraju, i - być może -
    podjąć w tym mieście pracę.

    Nie wiem, na jak długo chciałbym wyjechać. Może na kilka, kilkanaście,
    może na kilkadziesiąt, czy nawet - kilkaset tygodni.

    Chciałbym się dowiedzieć, czy po powrocie będę mógł wrócić do tego
    mieszkania i nadal zajmować pokój, który obecnie zajmuję?

    Czy ktoś, podczas mojej nieobecności (albo nawet teraz), będzie mógł
    pozbawić mnie prawa do tego mieszkania/zajmowania pokoju, który obecnie
    zajmuję?

    Pomyślałem sobie, że przed wyjazdem zamontuję zamek i zamknę swój pokój,
    aby rodzic się do niego nie wprowadził wraz ze swoimi rzeczami.
    Co o tym myślicie?
    Czy to zgodne z prawem?
    Czy rodzic może się w ogóle wprowadzić do mojego pokoju?
    Kto - w zgodzie z prawem - będzie mógł sforsować zabezpieczenie?
    Jaka odpowiedzialność grozi temu, kto sforsuje zabezpieczenie bezprawnie?

    Jakim prawem mogę w ogóle w tym mieszkaniu mieszkać/zajmować pokój,
    który obecnie zajmuję?

    Kto - zgodnie z literą prawa - powinien regulować opłaty za mieszkanie
    po moim wyjeździe?

    Co z moim obecnym zameldowaniem? Czy powinienem się wymeldować i
    zameldować w mieście, w którym będę mieszkać? Jaki to musi być meldunek?

    Na jakie nieprzyjemności mogę być narażony po powrocie? Nie wiem czego
    się spodziewać ze strony rodziców, z którymi nie mam zbyt dobrych
    kontaktów. Nie znam też sytuacji od strony prawnej.

    Zrozumcie, ja po prostu chciałbym mieć pewność, że jeśli mi się noga
    powinie, to będę miał gdzie wrócić. Pytanie jest taki: jakie kroki
    powinienem podjąć, żeby mieć pewność, że będę miał prawo wrócić do tego
    mieszkania/pokoju i nadal w nim mieszkać?

    Pozdrawiam!