  • 11. Data: 2009-01-12 17:38:24
    Temat: Re: Mieszkanie własnościowe a mieszkanie spółdzielcze własnościowe i ich zmiana (darowizna)
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    A jak jest z zamianą mieszkania "własnościowego" na "spółdzielcze
    własnościowe" ? Czy można się zamienić? Czy musi być wpis do księgi
    wieczystej mieszkania spółdzielczego własnościowego czy moze babcia
    załatwić to już po zamianie?

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 12. Data: 2009-01-12 18:08:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Na taką rozmowę umów się na jakiś termin z notariuszem, u którego później podpiszecie
    akt notarialny zamiany.
    Mieszkanie nie musi mieć załozonej księgi wieczystej, bo KW potrzebna jest własciwie
    głównie po to, aby mieć gdzie wpisywać hipotekę (kredytu).
    Z zamianą nie będzie problemu (notariusz przedstawi Wam ze trzy sposoby), ale
    najciekawsze w tej całości wydają się kwestie podatkowe.
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-01-12 22:38:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Falisty wrote:
    > A jak jest z zamianą mieszkania "własnościowego" na "spółdzielcze
    > własnościowe" ? Czy można się zamienić?

    A dlaczego by nie.
    Wszystko można zamienić, samochód na rower też.

    > Czy musi być wpis do księgi
    > wieczystej mieszkania spółdzielczego własnościowego czy moze babcia
    > załatwić to już po zamianie?

    Nie rozumiem. Jaki wpis.

  • 14. Data: 2009-01-13 11:02:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, witek wrote:

    > Nie rozumiem. Jaki wpis.

    Czaisz się z uświadomieniem Falistego, że babcia żadnego mieszkania
    nie ma? :D
    (przyjmuję że na 99,98% pisze o własności *prawa* do mieszkania,
    a nie samego mieszkania).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-01-13 20:19:11
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > nie ma? :D
    > (przyjmuję że na 99,98% pisze o własności *prawa* do mieszkania,

    Gotfryd - czytaj ze zrozumieniem. W szkole tego uczą.

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 16. Data: 2009-01-14 17:49:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie wszystko, np. generalnie trudno jest zamienić się na mieszkanie komunalne lub
    spółdzielcze lokatorskie lub TBS-owskie.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-01-14 18:59:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Nie wszystko, np. generalnie trudno jest zamienić się na mieszkanie komunalne lub
    spółdzielcze lokatorskie lub TBS-owskie.
    > JaC
    >

    > -----

    Ciężko zamienić coś czego nie jest się właścicielem.

  • 18. Data: 2009-01-15 00:09:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Falisty wrote:

    > Gotfryd - czytaj ze zrozumieniem. W szkole tego uczą.

    Czytam.
    Napisałeś dwie sprzeczne rzeczy - że babcia ma mieszkanie
    i że nie ma aktu notarialnego.
    Zdarzać się to może wyłącznie w miejsach gdzie dawno temu
    dopuszczalne było nienotarialne zbycie nieruchomości.

    Skoro mowa o spółdzielni, to babcia *nie ma* mieszkania.
    Ma wyłącznie (zbywalne!) prawo do mieszkania w tym
    lokalu. Może je (to prawo) sprzedać, ten ktoś będzie
    miał prawo mieszkać - też nie będąć właścicielem mieszkania.

    Od czasu do czasu taki stan prawny powoduje tu oburzenie
    "dlaczego spółdzielnia się wtrąca że chcę przerobić
    łazienkę" :D
    Wtrąca się, bo to JEJ (spółdzielni) mieszkanie.

    W niektórych krajach nie znają "spółdzielczego własnościowego
    prawa do mieszkania", tambylcom by pewnie oczy z orbit
    wysżły po bliższym zapoznaniu się z tym wynalazkiem :D
    A tubylcom z rzadka też wychodzą - kiedy dowiadują się,
    że *formalnie* mieszkanie nie jest ich (własnoscią)!

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-01-15 08:19:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tobie na pewno, inni jakoś dają radę ;-)
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-01-15 08:54:39
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    witek pisze:

    > Dlatego jest profesjonalistą.

    Nie każdy, kto bierze kasę, jest profesjonalistą. To taka drobna różnica.

    --
    Peter