  • 1. Data: 2009-01-11 20:07:47
    Temat: Mieszkanie własnościowe a mieszkanie spółdzielcze własnościowe i ich zmiana (darowizna)
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    Witam.

    Mam taki problem:
    Babcia, która mnie wychowała i miała postanowienie sądu o rodzinie
    zastępczej, posiada mieszkanie (duże) "własnościowe". Ja posiadam
    mieszkanie "własnościowe spółdzielcze" (mniejsze). I tak sobie
    wykombinowaliśmy, że się mieszkaniami zamienimy....
    Myślę, że najlepiej by było:
    -Ja przekazuję babci moje mieszkanie (spółdzielcze własnościowe) jako
    darowiznę (chyba mogę ???)
    -Babcia mi przekazuje swoje mieszkanie własnościowe jako darowiznę (może???)
    Jeżeli możemy (???) to potraktować jako darowiznę, to byłoby super,
    jeżeli nie, to trzeba by normalnie. I teraz są pytania:
    1.) Czy muszę mieszkanie "spóldzielcze własnościowe" przekształcić na
    "własnościowe", czy może to po zamianie uczynić babcia? Jeżeli nie, to
    jak się za to zabrać i ile to kosztuje?
    2.) Jeżeli da radę to zrobić jako "darowizna" to super, jeżeli nie to
    trzeba normalnie zapłacić. Tylko ile to (około) kosztuje i gdzie to
    załatwić? Czy wszystko załatwię u Notariusza czy mam sporo kilometrów do
    zrobienia?
    Proszę o pomoc.

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 2. Data: 2009-01-11 20:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Falisty wrote:
> [...]
    > trzeba normalnie zapłacić. Tylko ile to (około) kosztuje i gdzie to
    > załatwić? Czy wszystko załatwię u Notariusza czy mam sporo kilometrów do

    dlaczego nie pójdziesz do profesjonalisty i nie zapytasz?

  • 3. Data: 2009-01-11 21:02:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    www.hetman.com.pl/wiedza/podatki.php?fid=40

    -----

  • 4. Data: 2009-01-12 07:45:17
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 14:15:04 -0600, witek napisał(a):

    > dlaczego nie pójdziesz do profesjonalisty i nie zapytasz?

    A po co sie odzywasz? Moze liczy na to, ze na grupie o prawie mu
    odpowiedza? Bo od tego jest grupa? Profesjonalista zazwyczaj kosztuje
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-01-12 11:45:33
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    666 pisze:
    > www.hetman.com.pl/wiedza/podatki.php?fid=40

    Dzięki. To już coś.

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 6. Data: 2009-01-12 11:48:06
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    witek pisze:

    > dlaczego nie pójdziesz do profesjonalisty i nie zapytasz?

    Gdyby wszyscy od razu lecieli do profesjonalisty i jemu za każde
    zapytanie słono płacili, to po pierwsze, ktoś by na tym nieźle zarobił,
    po drugie - jaki sens by miały grupy dyskusyjne na necie ?
    Chcę się zorientować, ile muszę kasy przygotować (a może mnie na to
    jednak nie stać?)

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 7. Data: 2009-01-12 12:14:38
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    666 pisze:
    > www.hetman.com.pl/wiedza/podatki.php?fid=40

    Dzięki. To już coś. Chociaż nadal nie wiem, jak to jest z rodziną
    zastępszą, nic o tym tam nie ma :(
    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika

  • 8. Data: 2009-01-12 13:48:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Falisty napisał/a:

    > Dzięki. To już coś. Chociaż nadal nie wiem, jak to jest z rodziną
    > zastępszą, nic o tym tam nie ma :(

    Rodzina zastępcza to przecież prawny opiekun, jak matka, ojciec więc
    pewnie tak samo.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-01-12 15:08:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > A po co sie odzywasz? Moze liczy na to, ze na grupie o prawie mu
    > odpowiedza?

    Właśnie tego się boję.

    >Bo od tego jest grupa?

    raczej wątpie

    >Profesjonalista zazwyczaj kosztuje

    Dlatego jest profesjonalistą.

  • 10. Data: 2009-01-12 15:10:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Falisty wrote:

> [...]
    > po drugie - jaki sens by miały grupy dyskusyjne na necie ?
    > Chcę się zorientować, ile muszę kasy przygotować (a może mnie na to

    Widzę, że chcesz dużo kasy wtopić.
    To nie jest prosty temat i nie da się odpowiedzieć w dwóch zdaniach,
    więc zamiast dać ci odpowiedź, która cię wyprowdzi na manowce i w
    efekcie będziesz się bujał po urzędach skarbowych z podatkiem i karami
    do zapłacenia wolę cię odesłać tam gdzie ci doradzą konkretnie i nie w
    dwóch zdaniach.