  • 1. Data: 2009-01-11 15:46:13
    Temat: Prawo bankowe
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Czy jest jakoś unormowana w prawie sytuacja, w której wymagalna z dniem
    wypadającym w dniu wolnym od pracy należność jest pobierana z rachunku
    wcześniej ? Chodzi o sytuację, w której należność wymagalna na 11
    stycznia pobierana jest przez bank 9 stycznia zamiast 12 ? Czy jest to
    kwestia umowna, czy też regulowana ustawowo ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-01-11 16:16:55
    Temat: Re: Prawo bankowe
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Sebcio napisał/a:
> [...]
    > stycznia pobierana jest przez bank 9 stycznia zamiast 12 ? Czy jest to
    > kwestia umowna, czy też regulowana ustawowo ?

    Raczej ustawowo, bo pensja też Ci nie wpłynie na konto 12 tylko 9-go.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-01-11 18:45:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Sty, 17:16, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Raczej ustawowo, bo pensja też Ci nie wpłynie na konto 12 tylko 9-go.
    >
    > --
    > animka

    Tak doskonale wnioskowanie. Bezbledne logicznie ;-)))

  • 4. Data: 2009-01-12 10:14:46
    Od: Rafał Przetakowski <r...@g...com>

    Animka pisze:

    > Raczej ustawowo, bo pensja też Ci nie wpłynie na konto 12 tylko 9-go.

    Z pensją to bywa różnie. U nas wpływa "pierwszego roboczego dnia
    miesiąca", więc w maju zamiast drugiego, wpłynie dopiero czwartego.
    Niestety mój bank należność pobierze 30.04 i w ten sposób może powstać
    "niedozwolone saldo ujemne" (oczywiście jeśli nie dopilnuję sprawy).

    Zaś co do wcześniejszego pobierania należności, to przeczytaj dokładnie
    umowę/regulamin. Gdzieś tam jest wyraźnie napisane kiedy pobierają.

    pozdrawiam
    Rafał