  • 21. Data: 2009-04-09 14:03:36
    Temat: Re: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grkccs$v63$1@news.onet.pl Cavallino
    <c...@k...pl> pisze:

    > Po co debilowi odpowiadasz i go z k-f wyciągasz?
    Nie wymądrzaj się, hołoto.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-04-09 14:05:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grkcca$abb$1@inews.gazeta.pl Catalyst
    <c...@i...pl> pisze:

    > hehehe co to za debil? lokalny folklor? :D
    Imbecyl.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-04-09 14:07:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grk7fk$cek$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > znalazla sie muszczina ktora i zarobic potrafi i sie rogow nie dorobi
    Nie zazdrość tylko się postaraj.

    > jedyna mozliwosc kiedy mozesz byc pewien ze nie bedzies zmial rogow, to
    > bycie singlem do konca zycia, innego wyjscia nie ma
    Wolę zatem ryzykować rogi.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-04-09 14:12:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:grjs9h$ivu$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > To jest grupa o prawie, kącik porad sercowych zupełnie gdzie indziej.
    Słusznie. Teraz przejrzyj ją dokładnie, wybierz wszystkie posty o treści
    niezwiązanej z tematyką grupy i napisz NTG pod każdym. Jak konsekwencja, to
    konsekwencja.

    > Odważna samokrytyka.
    Nie taka była moja intencja.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2009-04-10 06:47:21
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Tristan napisał(a):

    > mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i chcę
    > kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała
    > prawo do połowy?

    Własność jest opisana w akcie notarialnym. Jeśli będzie w nim coś w rodzaju
    "Tristan Kowalski nabywa własność mieszkania za środki pochodzące z majątku
    osobistego w postaci kwoty xxx zł uzyskanej ze sprzedaży mieszkania, które stanowiło
    jego majątek osobisty oraz kwoty zzz zł darowanej na jego rzecz przez rodziców"-
    będziesz miał majątek odrębny.

    Jak chcesz, może być na przykład: Tristan Kowalski nabywa 60% udziałów we
    własności mieszkania za środki pochodzące z majątku osobistego, a 40% wraz
    z Izoldą Kowalską na zasadach współwłasności ustawowej, za środki pochodzące
    z majątku wspólnego" i też będzie dobrze, będziesz miał 80%, a żona 20% udziałów
    we własności.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 26. Data: 2009-04-10 07:17:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie zazdrość tylko się postaraj.

    akurat tobie nie mam czego zazdroscic

    > Wolę zatem ryzykować rogi.

    wiec nie kozakuj, bo byc moze sam masz juz takie ze kapelusze mozna wieszac

  • 27. Data: 2009-04-10 16:30:59
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Tristan pisze:
    > mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i chcę
    > kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała
    > prawo do połowy?

    Cala kasa na mieszkanie idzie ze sprzedazy twojego i darowizny od
    rodzicow, czy twoja zona (czy tez wy wspolnie) cokolwiek doklada?

    Jezeli nic z majatku wspolnego do tego nie dokladasz, na podstawie art
    33 pkt 10 KRO mieszkanie bedzie twoje. Pozostaje tylko upewnic sie, ze w
    przyszlosci nie bedzie mozna podwazyc tego faktu.

    Obawiam sie, ze rady, ktore dostałes, o wpisaniu informacji o
    pochodzeniu pieniedzy w akt notarialny, nie sa najlepsze. Generalnie
    oswiadczenie jednego wspolmazlonka nie jest wystarczajacym dowodem na
    pochodzenie srodkow z majatku osobistego. Wydaje mi sie, ze notariusz
    nic tu nie zmieni (jezeli w ogole bedzie chcial to wpisac - niby jak ma
    to zweryfikowac?).

    Byc moze wpisanie tego w akt notarialny cos by dalo, jezeli oboje byscie
    w nim to potwierdzili? Tylko po co macie tam byc oboje, skoro to ty
    kupujesz mieszkanie?

    Samo wpisanie tylko ciebie w akt notarialny tez nic ci nie da. Gdybys
    kupowal mieszkanie za wspolne pieniadze i w akt notarialny wpisal tylko
    siebie, mieszkanie i tak byloby wspolne.

    Wazne jest aby rodzice darowali pieniadze tylko tobie. Upewnij sie tez
    aby w przyszlosci ten fakt nie budzil watpliwosci. Tu mysle wystarczy
    odpowiednia umowa darowizny, przelew i pcc do US.

    Dobrze by bylo aby pieniadze wplynely na twoj rachunek tuz przed
    zaplaceniem za mieszkanie. Im krocej beda lezaly, tym bardziej oczywiste
    bedzie to skad sie wziely.

    Pamietaj, ze domniemuje sie, ze wszystko co kupujesz w trakcie
    malzenstwa stanowi majatek wspolny. Dzielac majatek bedziesz musial
    _udowodnic_, ze mieszkanie jest twoim odrebnym. Zadbaj o jak najwieksza
    ilosc niezbitych dowodow.

    I jeszcze jedno. Jezeli po zakupie mieszkania wyremontujesz je (jesli na
    wtornym, albo zrobisz to po kolejnych 10 latach) lub wykonczysz (jesli
    nowe), tez bedzie mialo znaczenie skad na to poszly pieniadze.
    Mieszkanie nadal bedzie twoje, ale moze sie zdarzyc, ze bedziesz przy
    podziale musial zwrocic czesc nakladow.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 28. Data: 2009-04-10 18:25:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr NetExpert" <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    napisał w wiadomości news:

    > Pamietaj, ze domniemuje sie, ze wszystko co kupujesz w trakcie malzenstwa
    > stanowi majatek wspolny.

    I właśnie po to ma wpisać info o majątku odrębnym, żeby to domniemanie
    odwrócić.

  • 29. Data: 2009-04-10 18:49:51
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Cavallino pisze:

    > I właśnie po to ma wpisać info o majątku odrębnym, żeby to domniemanie
    > odwrócić.

    U notariusza? To moze ja czegos nie rozumiem. Wyjasnij.

    Idzie do notariusza sam, czy z zona?
    Jezeli z zona, co ma sie znalezc w umowie, skoro zona nie jest jej strona?
    A moze zona idzie sama do notariusza i oswiadcza, ze mieszkanie nie jest
    jej?

    Dla mnie tylko to ostatnie mialoby rece i nogi. Tylko piszesz, ze to on
    ma cos wpisac.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 30. Data: 2009-04-10 18:56:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:gro4em$lo4$1@news.task.gda.pl...

    > U notariusza? To moze ja czegos nie rozumiem. Wyjasnij.
    >
    > Idzie do notariusza sam, czy z zona?

    Sam.

    > Dla mnie tylko to ostatnie mialoby rece i nogi. Tylko piszesz, ze to on ma
    > cos wpisac.

    No dokładnie.
    Jak żona będzie chciała zanegować pochodzeniu środków z majątku odrębnego to
    na musi to zrobić i udowodnić, nie odwrotnie.