  • Data: 2004-10-10 20:09:04
    Temat: MediaMarkt - zgodność towaru z umową
    Od: "corner" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po raz kolejny puszczam tu posta, mimo, że nie subskrybuję grupy.
    Mam do was pytanie w sprawie tego
    wstrętnego-sklepu-w-którym-już-nic-nie-kupię - MediaMarktu. Otóż kupiłem
    sobie wieżę Philips do słuchania muzyki - koszt: 899 złotych. Zostałem
    poinformowany, że mogę sobie ją wymienić w ciągu 7 dni. Fajnie. Wróciłem do
    domu i okazało się, że nie odtwarza kilku moich płyt, mimo, że nie są
    uszkodzone. Tak więc po sześciu dniach (ale to chyba bez znaczenia) wróciłem
    do sklepu. W punkcie reklamacyjnym zostałem powitany słowami "Aha, to ta
    nieszczęsna wieża...". Zostałem od razu poinformowany, że wymiana na taką
    samą jest bez sensu, bo też nie będzie działać (czyżby wadliwa partia?).
    Polecono mi wejście na sklep i wybranie nowej wieży. Więcej pieniędzy nie
    chciałem wydać, a wieży w tej samej cenie nie było lub mnie nie
    satysfakcjonowała. Wybrałem więc Panasonic za 799 złotych. Panowie z obsługi
    powiedzieli, że stu złotych w gotówce nie dostanę (różnicy) - mam sobie
    wybrać coś z towaru. Postawiłem się i zacząłem coś mieszać o jakiejś
    ustawie, o zgodności towaru z umową i że nie interesują mnie ich procedury.
    Nie potrafili odpowiedzieć i zawołali "Pana Profesorka", który zaczął
    najpierw opowiadać, że to wina moich płyt, bo niby odtwarzacze z mp3 nie
    odtwarzają wielu cd. Po tym jak udowodniłem, że zmyśla powiedział, że ta
    zgodność towaru z umową nakłada na sklep obowiązek nie zamiany, tylko
    natychmiastowej naprawy. Stwierdził, że natychmiastowo może oznaczać nawet
    kilka lat, bo tego czasu ustawa nie określa. Zalecił oddanie sprzętu do
    naprawy na mocy gwarancji. Po ponad godzinie miłej rozmowy w końcu oddano mi
    pieniądze przy kasie.
    Pytania do wytrwałych:
    - Czy powinni oddać pieniądze?
    - Czy mieli rację?