  • 31. Data: 2007-12-05 11:30:40
    Temat: Re: Mąż nas zostawia :( Mam kilka pytań
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > Powtarzam: na zadupiu (=w mieście do 200 tys. mieszkańców) mieszkanie,
    > jak się pochodzi i dobrze poszuka, można znaleźć za 500 zł z opłatami
    > włącznie. Dzisiaj.
    >
    > Acha, po co Ci telefon? Do tego aż za 50 zł?
    >
    > Kup sobie komórkę pre-paid. Będzie to kosztować realnie ok. 50 zł za 3
    > miesiące, zakładając oczywiście, że nie będziesz przez niego wygadywać
    > pierdół, tylko dzwonić wg staropolskiej metody "3-9-15". A stary aparat
    > kupisz za grosze lub nawet wydębisz za friko od kogoś, kto kupił sobie
    > nowy model. Ja tak jechałem przez kilka lat, dobijając kilkanaście

    Że jeszcze dopowiem:

    A przede wszystkim, po prostu, ucz się oszczędnie żyć.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 32. Data: 2007-12-05 11:32:35
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    jaQbek [z pracy] napisał
    > Znam z życia przypadek kobiety, która rozeszła się z mężem w
    > momencie, gdy oboje mieli ok. 60 lat. Przez całe życie to on
    > zarabiał na dom, i właściwie na jej utrzymanie. Ona zajmowała się
    > domem, nie pracowała, więc i nie wypracowała sobie odpowiedniej
    > emerytury. I udało jej się wygrać sprawę o to, żeby były mąż płacil
    > jej alimenty. Więcej szczegółów nie znam.

    Ja znam przypadek malzenstwa, ktore rozeszlo sie po 12 latach. Zona
    podobnie jak wyzej nie pracowala, tylko zajmowala sie dzieckiem i
    domem. Ona dostala alimenty w wys. 1500 zl na siebie, dziecko (bodajze
    10 letnie) 2500 zl.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 33. Data: 2007-12-05 12:21:25
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wynajem sensownego mieszkania to 500 zł opłatami, pracę można niestety
    > znaleźć od ręki, przedszkole to góra 200 zł. Żarcie dla Ciebie to 300
    > zł, dla dziecka powiedzmy nawet 450 zł.
    >
    > 500+200+300+450 = 1450
    >
    > Nawet dołóżmy do tego jakieś ubrania, niech to będzie dla Ciebie średnio
    > 50 zł miesięcznie. Pozostałe potrzeby dziecka, to 200 zł - luksusów mu
    > nie potrzeba, a taka kasa daje przyzwoity poziom. Tak więc mamy 1700 zł.
    >
    > Na co chcesz wydać pozostałe 1300 zł ?

    lol, dzieciaku ile masz lat bo o zyciu i jego kosztach nie masz zielonego
    pojecia, dalej u mamusi mieszkasz?:) 3tys na matke z dzieckiem przewlekle
    chorym to zadna rewelacja, mieskzanie to minimum 500+media i to w zapadlych
    dziurach a nie metropoliach a co za tym idzie pracy nie ma w zapadlej
    dziurze:) jedze nie 300zl?? co ma jesc wodzionke codziennie? a gdzie leki
    dla dziecka?
    moja kobitka np placi miesiecznie na leki 200zl, mieszkanie placimy prawie
    1000 za niecale 40m2 jedzenie jej sie trzeba zpytac ile w sumie wydaje,
    ubrania dla dziecka bo to przeciez rosnie, co pol roku nowa rzecz,
    czlowieku... pojechales po bandzie strasznie.. dodam ze ja chodze w tej
    samej kurtce 5 rok i w tych samych butach chyba 4rty:) co roku chce kupic
    nowe ale nie ma za co, bo kasa potrzebna gdzies indziej:)
    ale mnie ubawiles:)

  • 34. Data: 2007-12-05 12:34:42
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > moja jedna koleżanka ma 800, druga 950, trzecia 350

    Jak maz ma 8000 netto, to moze i tak.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 35. Data: 2007-12-05 12:36:11
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > lol, dzieciaku ile masz lat bo o zyciu i jego kosztach nie masz zielonego
    > pojecia, dalej u mamusi mieszkasz?:)

    Nie. Otóż mieszkam od kilku lat samodzielnie w Poznaniu, dokąd się
    przeprowadziłem z mojego rodzinnego miasta. Znam więc realia zarówno
    poznańskie, jak i tego miasta (poniżej 200 tys. mieszkańców).

    I powiem tyle: w Poznaniu płacę ok. 900 zł z opłatami za średniej
    wielkości mieszkanie, tj. 32 mkw. Ale wiem, że da się też wynająć taniej
    - to kwestia dzielnicy, oraz szczęścia. Kolega wynajął mieszkanie
    większe od mojego za niecałe 800 zł z opłatami - tyle tylko, że od
    starszej babci, więc bez dłuższych perspektyw, natomiast ja mam takie, w
    którym mogę mieszkać, do kiedy chcę (a mieszkam już parę lat).

    Natomiast w moim mieście za mieszkanie troszkę mniejsze, tj. niecałe 30
    mkw., zapłaci się z opłatami i wynajmem poniżej 500 zł. I to nie jest
    oferta jednostkowa, ale standard cenowy. I nie jest to też mieszkanie
    typu łazienka na półpiętrze - takie są jeszcze tańsze.

    > 3tys na matke z dzieckiem przewlekle chorym to zadna rewelacja,

    Tak, przyznaję, zapomniałem w powyższych kalkulacjach o lekach.

    > mieskzanie to minimum 500+media i to w zapadlych
    > dziurach a nie metropoliach

    Zależy, co dla kogo jest zapadłą dziurą. Ale to j/w.

    > a co za tym idzie pracy nie ma w zapadlej dziurze:)

    Praca jest. Ot, choćby marketów w moim mieście jest kilkanaście.

    > jedze nie 300zl?? co ma jesc wodzionke codziennie?

    Jak chce coś lepszego, to niech sobie sama zapracuje. Alimenty nie służą
    zapewnieniu drugiej stronie luksusu, tylko warunków umożliwiających
    przeżycie.

    > ubrania dla dziecka bo to przeciez rosnie,

    Też zapomniałem, szczerze mówiąc. Ale można kupić tanio na bazarach, w
    marketach i lumpeksach dla dzieci (u mnie w mieście taki jeden widziałem
    w samym centrum).

  • 36. Data: 2007-12-05 13:18:51
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Viking pisze:
    > mieszkanie placimy prawie 1000 za niecale 40m2

    Muszę się zgodzić Any User. Ja płacę za mieszkanie (pokój, kuchnia i
    łazienka ok 38m2) w Poznaniu 600 zł opłatami (czynsz, prąd, gaz,
    kablówka, internet, stacjonarnego tel nie mam wystarczy mi komórkowy na
    kartę). Jest to mieszkanie w zadbanej kamienicy blisko centrum.
    Mieszkanie to znalazłam dwa miesiące temu, więc jak widać są tanie
    mieszkania i w dużych miastach, trzeba dobrze szukać.
    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 37. Data: 2007-12-05 13:19:30
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > Ja znam przypadek malzenstwa, ktore rozeszlo sie po 12 latach. Zona
    > podobnie jak wyzej nie pracowala, tylko zajmowala sie dzieckiem i
    > domem.

    i to wieczne pieprzenie ni epracowala a dzieciakiem i domem zajmowala
    sie ukrainka ??
    to ze byl obia di on mogl spokojnie pracowac i sie realizowac bez
    dzieciaka na glowie to zrobilo sie samo .
    kiedy wreszcie zmieni sie ta glupia mentalnosc ze kobieta w domu= gapi
    sie w tv i maluje pazury :-/
    p.

  • 38. Data: 2007-12-05 13:56:49
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kobietka" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mieszkanie to znalazłam dwa miesiące temu, więc jak widać są tanie
    > mieszkania i w dużych miastach, trzeba dobrze szukać.

    przeprowadzam sie do poznania bez dwoch zdan, tutaj nie ma mozliwosci
    znalezienia mieszkania ponizej 500zl, nawet zasoby komunalne z licytacji
    stawki czynszowej wychodza po 500zl samego czynszu, srednio 8 zl a na
    ostaniej licytacji i 20zl za metr

  • 39. Data: 2007-12-05 14:20:58
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    pamana napisał
> [...]
    > dzieciaka na glowie to zrobilo sie samo .
    > kiedy wreszcie zmieni sie ta glupia mentalnosc ze kobieta w domu=

    Widze po niechlujnie napisanym tekscie, ze sie zdenerwowalas :) Nie
    uwazam, iz zajmowanie sie dzieckiem i domem to nie jest praca. Ba!
    Nawet uwazam, ze to ciezsza praca, niz niejedna zawodowa. To co
    napisalam, napisalam w klimacie mojego przedpiscy i piszac "nie
    pracowala" mialam na mysli tylko to, ze nie pracowala zawodowo.
    A co do przykladu, ktory podalam, to akurat przyslowiowa "ukrainka"
    zajmowala sie ich dzieckiem codziennie.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 40. Data: 2007-12-05 14:39:59
    Od: "Tojatom" <t...@o...pl>

    Użytkownik " Madzia" <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam kilka pytań. Bo nie wiem co dalej?

    > * proszę napiszcie na jakie alimenty mogę liczyć biorąc pod uwagę to muszę
    > przeprowadzić się w takiej sytuacji z dzieckiem do innego miasta bo tu nie
    > jestem zupełnie w stanie sie utrzymać. Dziecko jest w wieku przedszkolnym
    > bardzo chorowite. Chciałabym dostać 1500-2000zł miesięcznie

    :-)
    2000pln?
    Policz ile potrzebujesz na dziecko i podziel przez pol,przeciez dziecko
    macie utrzymywac we dwoje,nie tylko maz.
    A Ty staraj sie o alimenty na siebie,zeby zrekompensowac sobie to ,ze
    bedziesz wychowywac dziecko sama!!!

    > * mąż chce rozwodu bez orzekania o winie bo nie chce płacić alimentów na
    > mnie.Chce się jakoś dogadać. Ale nie wiem czy mogę mu ufać. Moze powinnam
    > wziąc sobie prawnika?

    powinnas

    pozdrawim