-
1. Data: 2007-12-05 09:07:30
Temat: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Rafal M <r...@g...com>
Witam
Minelo 30 dni od daty zlozenia reklamacji uslugi telekomunikacyjnej.
Nie otrzymalem wogole odpowiedzi - czy w takim razie moge ta
reklamacje traktowac za rozpatrzona pozytywnie?
Jakie przepisy to regulaja? W rozporzadzeniu ministra dot. reklamacji
uslugi telekomunikacyjnej jest tylko mowa o czasie odpowiedzi na
reklamacje, nie ma nic na temat sankcji za niedotrzymanie tego
terminu.
Pozdrawiam
Rafal
-
2. Data: 2007-12-05 09:13:31
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Rafal M pisze:
> Witam
>
> Minelo 30 dni od daty zlozenia reklamacji uslugi telekomunikacyjnej.
>
> Nie otrzymalem wogole odpowiedzi - czy w takim razie moge ta
> reklamacje traktowac za rozpatrzona pozytywnie?
Tak, ale poczekaj jeszcze kilka dni, może wysłali odpowiedź listem?
> Jakie przepisy to regulaja? W rozporzadzeniu ministra dot. reklamacji
> uslugi telekomunikacyjnej jest tylko mowa o czasie odpowiedzi na
> reklamacje, nie ma nic na temat sankcji za niedotrzymanie tego
> terminu.
Art. 106 prawa telekomunikacyjnego.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2007-12-05 10:00:18
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Rafal M pisze:
> Witam
>
> Minelo 30 dni od daty zlozenia reklamacji uslugi telekomunikacyjnej.
>
Rozumiem, że masz potwierdzenie, że takową złożyłeś?
> Nie otrzymalem wogole odpowiedzi - czy w takim razie moge ta
> reklamacje traktowac za rozpatrzona pozytywnie?
>
Generalnie tak, ale... wiele osób nie za bardzo rozumie to pojęcie tak
samo, jak opisuje to prawo- reklamacja jest roszczeniem wobec operatora.
> Jakie przepisy to regulaja? W rozporzadzeniu ministra dot. reklamacji
> uslugi telekomunikacyjnej jest tylko mowa o czasie odpowiedzi na
> reklamacje, nie ma nic na temat sankcji za niedotrzymanie tego
> terminu.
Jest w ustawie: Art. 106. ust. 2. Jeżeli reklamacja usługi
telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia
jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona.
M.
-
4. Data: 2007-12-05 11:44:14
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: darw <d...@g...com>
On 5 Gru, 10:07, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> Witam
>
> Minelo 30 dni od daty zlozenia reklamacji uslugi telekomunikacyjnej.
Masz oczywiście potwierdzenie jej złożenia?
>
> Nie otrzymalem wogole odpowiedzi - czy w takim razie moge ta
> reklamacje traktowac za rozpatrzona pozytywnie?
tak - pozytywnie.
Dlatego zawsze pisze w reklamacji czego domagam się jako
zadoscuczynienia.
Bo inaczej możesz dojsc do sytuacji typu.
Zlozona reklamacja, ze usługa nie dziala(la). - i rozpatrzenie
pozytywne daje Ci tyle, ze mozesz wystapic z KOLEJNYM zadaniem - np.
obnizenia abonamentu.
Mialem taka sytuacje z UPC - na dezinfolinii zamowilem net. Osoba
przyjmujaca zamowienie zlozyla zapewnienie, ze nie bede potrzebowal
routera, tylko switch do podzialu dostepu na 3 komputery. Okazalo sie
to nieprawdziwa informacja. Reklamacja uslugi z prosba o obnizke
abonamentu w pierwszych dwoch miesiacach w sumie o 140 zl - aby
wystarczylo na zakup routera -> umozliwienie korzystania z uslugi
zgodnej z oczekiwaniami. Po ponad miesiacu czekania - przypomnialem
sie i po rozmowach z kierownictwem dezinfolinii - potwierdzenie, ze
reklamacja uznana z powodu przekroczenia czasu udzielenia
odpowiedzi... (Gdyby sie odezwali wczesniej mogli by ta reklamacje
zalatwic w inny sposob, np. uzyczajac router na czas trwania umowy.)
> Jakie przepisy to regulaja? W rozporzadzeniu ministra dot. reklamacji
> uslugi telekomunikacyjnej jest tylko mowa o czasie odpowiedzi na
> reklamacje, nie ma nic na temat sankcji za niedotrzymanie tego
> terminu.
Uznanie reklamacji za rozpatrzoną pozytywnie jest przeciez pewna
sankcja
-
5. Data: 2007-12-05 18:08:53
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 5 Gru, 10:13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> Art. 106 prawa telekomunikacyjnego.
>
Dzieki :)
Pozdrawiam
Rafal
-
6. Data: 2007-12-05 18:09:38
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 5 Gru, 11:00, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
> Rozumiem, że masz potwierdzenie, że takową złożyłeś?
>
Oczywiscie :)
Pozdrawiam
Rafal
-
7. Data: 2007-12-05 18:13:09
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 5 Gru, 12:44, darw <d...@g...com> wrote:
> Dlatego zawsze pisze w reklamacji czego domagam się jako
> zadoscuczynienia.
W reklamacji domagalem sie rabatu w wys 50% kwoty abonamentu.
Ogolnie reklamacja napisana zgodnie z rozporzadzeniem ministra
infrastruktury.
Pozdrawiam
Rafal
-
8. Data: 2007-12-05 20:16:05
Temat: Re: Brak odpowiedzi na reklamacje uslugi telekomunikacyjnej przez 30 dni.
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Rafal M pisze:
> On 5 Gru, 12:44, darw <d...@g...com> wrote:
>
>> Dlatego zawsze pisze w reklamacji czego domagam się jako
>> zadoscuczynienia.
>
>
> W reklamacji domagalem sie rabatu w wys 50% kwoty abonamentu.
> Ogolnie reklamacja napisana zgodnie z rozporzadzeniem ministra
> infrastruktury.
Przynajmniej jeden porządny :-)
Teraz musisz dopilnować terminów. Pamiętaj, że jeśli nie składałeś
reklamacji osobiście, a przez pocztę, to liczy się data otrzymania przez
odbiorce pisma. Więc musisz ją jakoś uprawdopodobnić.
M.