  • 1. Data: 2007-12-05 08:28:18
    Temat: Prawo autorskie książki POMOCY!!!!!!!!!!
    Od: polishdemon <p...@g...com>

    Witam

    Piszę do Państwa w wydawało by się prostej sprawie, jednaj ja nie mogę
    znaleść jednoznacznego rozwiązania.
    Otóż, napisałem książkę (moją pierwszą dodam) i terach chciałbym ja
    wydać, aby to zrobić redakcje chcą ode mnie rękopisu. I tu pojawia się
    ból świeżo upieczonego autora ;-) jak zabezpieczyć się przed kradzieżą
    treści mojej publikacji. Wiem, że z perspektywy Państwa doświadczeń
    wydawać się to może naiwne i śmieszne, ale włożyłem 5 lat pracy w
    napisanie książki. I teraz jeżeli istnieje choćby małe
    prawdopodobieństwo spotkania nieuczciwego wydawcy chciałbym się przed
    tym jakoś zabezpieczyć. Czy istnieje jakś mini-umowa jakaś sie spisuje
    przekazując rękopis wydawcy??? Lub coś w tym rodzaju???

    Bardzo proszę o odpowiedź

    Z wyrazami szacunku

    Bartłomiej Siarna

  • 2. Data: 2007-12-05 09:28:26
    Temat: Re: Prawo autorskie książki POMOCY!!!!!!!!!!
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 5, 9:28 am, polishdemon <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > tym jakoś zabezpieczyć. Czy istnieje jakś mini-umowa jakaś sie spisuje
    > przekazując rękopis wydawcy??? Lub coś w tym rodzaju???

    Zwykla umowa. Skoro chca zrobic redakcje tekstu to znaczy ze chca ja
    wydac. Czyli typowa umowa na wydanie ksiazki.

    Ps. nie przekazuje sie rekopisow a ich kopie.

  • 3. Data: 2007-12-05 10:29:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "polishdemon" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > wydać, aby to zrobić redakcje chcą ode mnie rękopisu.

    hmmm
    rekopisu w 21 wieku?
    a wiedza ze go masz?
    bo jak nie to powiedze ze nie asz rekopisu i tyle
    dziwne zadanie

  • 4. Data: 2007-12-05 12:09:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 05 grudzień 2007 11:29
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj5ujg$hvf$1@news2.task.gda.pl>):

    > hmmm
    > rekopisu w 21 wieku?

    No wiesz, to dobry pomysł, za 300 lat historycy będą mieli co badać. A tak
    co? Wyparuje albo zostanie w nic nie wartej liczbie nakładu. A tak....
    Bezcenny zabytek....

    Ciekawe jak będą wglądały aukcje za paręset lat... Zero rękopisów, zero
    obrazów.... Wszystko albo zniknie całkiem albo będzie w wersji cyfrowej,
    bez wartości historycznej.

    > a wiedza ze go masz?
    > bo jak nie to powiedze ze nie asz rekopisu i tyle
    > dziwne zadanie

    Zależy jak długa książka, jak nie bardzo, to można przepisać.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-12-05 15:00:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 05 grudzień 2007 09:28
    (autor polishdemon
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@w...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    > wydać, aby to zrobić redakcje chcą ode mnie rękopisu. I tu pojawia się
    > ból świeżo upieczonego autora ;-) jak zabezpieczyć się przed kradzieżą

    Kradzieżą w sensie ,,podpiszą jako własne'': zabezpieczyć dokument
    notarialnie albo przynajmniej wieloma świadkami nie związanymi z Tobą
    osobiście. Niektórzy proponują jeszcze wysłać do siebie poleconym
    zabezpieczonym w sposób nieumożliwiający otwarcia bez śladów i nie
    otwierać, tylko w razie sądu złożyć jako dowód.

    Kradzieżą w sensie ,,wydrukują a nie zapłacą'': nijak nie musisz, to
    gwarantuje Prawo Autorskie.

    > tym jakoś zabezpieczyć. Czy istnieje jakś mini-umowa jakaś sie spisuje
    > przekazując rękopis wydawcy??? Lub coś w tym rodzaju???

    Jeżeli faktycznie rękopis masz przekazać i jest on dla ciebie cenny jako
    rękopis, to musiałbyś jakąś umowę przekazania rękopisu z warunkami zwrotu
    spisać. Jakaś zwykłąchoćby, typu

    Ja Jan Kowalski przekazuję rękopis (tu jego cechy szczególne) wydawnictwu
    XXX na okres YY miesięcy celem zapoznania się z treścią i podjęcia decyzji
    o ewentualnej publikacji.

    Ja Olgierd Jedlina, przedstawiciel wydawnictwa XXX zobowiązuję się do
    oddania rękopisu w terminie maksymalnie YY miesięcy w stanie nienaruszonym.

    Podpisać i już.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl