    From: "<buraxta>" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat PKP - długie
    Date: Tue, 15 Feb 2005 16:27:18 +0100
    Sender: b...@o...pl@82.160.81.90

    Jechaliśmy ze znajomymi na domek na taką wioskę, gdzie pociąg przyjeżdża
    raz dziennie - po drodze 2 przesiadki. Żeby było prościej opisać podam
    miejscowości: Gdańsk-Wrzeszcz -> Gdynia -> Kościerzyna -> Lubnia.

    Mieliśmy zakupione bilety na pociąg osobowy, wsiedliśmy do pierwszego
    pociągu, który przyjechał zgodnie z czasem naszego pociągu -
    podejrzewałem, że był to pośpieszny, bo jechał z Wrocławia.

    Stwierdziliśmy, że wsiądziemy i najwyżej zrobimy dopłatę - powinny to
    być grosze, bo z Wrzeszcza do Gdyni jedzie się około 20 minut, więc nie
    jest daleko.

    Po zajęciu miejsca w klasie 2, praktycznie od razu po wejściu, pojawili
    się kontrolerzy z Renomy. Wyjąłem bilety i poinformowałem ich, że nie
    jesteśmy pewni, czy to jest nasz pociąg, ale jeśli okazałoby się, że nie
    jest to dopłacimy do biletu - możliwość taka wynika z taryfy PKP PR
    par.8 ust.1 pkt.2 i z Prawa Przewozowego art.17, chociaż jest tam
    wyraźnie napisane, że trzeba samemu zgłosić się do kontrolera, ale w
    naszym przypadku po prostu nie zdąrzyliśmy, poza tym kontrolerzy byli "w
    cywilu", więc i tak bym ich nie zauważył pewnie.

    Bez słowa wyjaśnienia wręczyli nam "wezwanie do zapłaty" na 3 zł dopłaty
    + około 120 zł opłaty dodatkowej, nie racząc odpowiedzieć nawet na moje
    pytania. Ja mandatu nie przyjąłem, natomiast moja dziewczyna przyjęła i
    wysłaliśmy odwołanie.

    W związku z tym mam pytanie - czy mam szansę wygrać w nimi w sądzie,
    jeśli doszłoby do rozprawy? Czy jeśli odrzucą odwołanie mojej dziewczyny
    to może ona zwrócić się także do sądu grodzkiego o rozpatrzenie i czy ma
    to sens? Dzięki za odpowiedzi,mam nadzieję że nie zamieszałem za bardzo :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\