  • Data: 2005-11-27 19:53:36
    Temat: Licencja OEM Microsoft Office
    Od: "orb" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Kupiłem komputer do firmy z Windows'em XP i Office Basic 2003 (w obu
    przypadkach licencja OEM a komputer to zwykły składak).
    Chodzi mi o office 2003. Opakowanie z tego produktu na odwrocie ma naklejkę
    z kodem paskowym i numerem seryjnym do wpisania w czasie instalacji.
    Na mojej naklejce na opakowaniu u góry nad paskami i serialem jest napisane
    :
    FujitsuSiemensComputers
    Microsoft Office Basic Edition 2003
    Dla jasności napis ten jest nie na opakowaniu foliowym, nie na tekturowej
    części pudełka na płyty office, a na samej naklejce z kodem.
    W sklepie wcześniej byłem świadkiem jak jakiś klient rezygnowal z laptopa
    Fujitsu Siemens a sprzedawca namawiał go jednak bo tłumaczył że do tego
    laptopa zamówił również właśnie jakiegoś offica który jest tylko do
    FujitsuS... i tego nie można potem sprzedać z innym sprzętem a nawet sie
    tego nie da zainstalować na innym sprzęcie.
    Z tą instalacją to oczywiście bzdura. Natomiast ja jestem przeświadczony że
    dostałem pewnie właśnie owego offica z którego ktoś zrezygnował.
    Pytanie teraz jest czy ja moge mieć tego offica ? Niby fakture mam z
    wyszczególnionym tym office(ale jest tam tylko nazwa "Office Basic 2003 OEM"
    x 1), w umowie licencyjnej (przeczytanej w wersji elektronicznej z
    zainstalowanego tego office)sie nie doszukałem żadnego zdania w stylu że ta
    kopia tylko z sprzętem FujitsuS, jest to standardowa umowa licencyjna jak w
    innych office. Więc jak ? Mogę mieć w firmie tego office czy nie ? Czy w
    razie jakiejś kontroli przyczepią się ? Bo jeśli jest chpciaż jakieś małe
    prawdopodobieństwo to wole go oddać.
    Dodatkowo na przedniej części pudełka z tym feralnym office widać ślad z
    zerwanej okrągłej naklejki na której pewnie pisało coś w stylu (For sale
    only with Fujitsu Siemen Compiuters), nie wiem napewno, zgaduję ale faktem
    jest, że zerwali coś.
    Nie pytajcie mnie dlaczego tam kupiłem sprzęt, ale to jest pierwszy i
    ostatni raz.
    Dzieki i pozdrawiam