  • 1. Data: 2005-11-27 19:53:36
    Temat: Licencja OEM Microsoft Office
    Od: "orb" <s...@p...fm>

    Witam!
    Kupiłem komputer do firmy z Windows'em XP i Office Basic 2003 (w obu
    przypadkach licencja OEM a komputer to zwykły składak).
    Chodzi mi o office 2003. Opakowanie z tego produktu na odwrocie ma naklejkę
    z kodem paskowym i numerem seryjnym do wpisania w czasie instalacji.
    Na mojej naklejce na opakowaniu u góry nad paskami i serialem jest napisane
    :
    FujitsuSiemensComputers
    Microsoft Office Basic Edition 2003
    Dla jasności napis ten jest nie na opakowaniu foliowym, nie na tekturowej
    części pudełka na płyty office, a na samej naklejce z kodem.
    W sklepie wcześniej byłem świadkiem jak jakiś klient rezygnowal z laptopa
    Fujitsu Siemens a sprzedawca namawiał go jednak bo tłumaczył że do tego
    laptopa zamówił również właśnie jakiegoś offica który jest tylko do
    FujitsuS... i tego nie można potem sprzedać z innym sprzętem a nawet sie
    tego nie da zainstalować na innym sprzęcie.
    Z tą instalacją to oczywiście bzdura. Natomiast ja jestem przeświadczony że
    dostałem pewnie właśnie owego offica z którego ktoś zrezygnował.
    Pytanie teraz jest czy ja moge mieć tego offica ? Niby fakture mam z
    wyszczególnionym tym office(ale jest tam tylko nazwa "Office Basic 2003 OEM"
    x 1), w umowie licencyjnej (przeczytanej w wersji elektronicznej z
    zainstalowanego tego office)sie nie doszukałem żadnego zdania w stylu że ta
    kopia tylko z sprzętem FujitsuS, jest to standardowa umowa licencyjna jak w
    innych office. Więc jak ? Mogę mieć w firmie tego office czy nie ? Czy w
    razie jakiejś kontroli przyczepią się ? Bo jeśli jest chpciaż jakieś małe
    prawdopodobieństwo to wole go oddać.
    Dodatkowo na przedniej części pudełka z tym feralnym office widać ślad z
    zerwanej okrągłej naklejki na której pewnie pisało coś w stylu (For sale
    only with Fujitsu Siemen Compiuters), nie wiem napewno, zgaduję ale faktem
    jest, że zerwali coś.
    Nie pytajcie mnie dlaczego tam kupiłem sprzęt, ale to jest pierwszy i
    ostatni raz.
    Dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-27 20:32:06
    Temat: Re: Licencja OEM Microsoft Office
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Dzieki i pozdrawiam

    Jezeli masz na jednej fakturze Windowsa OEM (bez zaznaczenia FS ani nic w
    tym stylu) i swoj komputer, licencje na Windowsa i oryginalna plytke, to nie
    masz sie czym martwic. W razie czego - nawet jezeli zostanie Ci postawiony
    zarzut, to jest to tylko sprawa cywilna ze strony M$ i licencji. A wtedy
    bronisz sie bez strachu tym, ze kupiles w dobrej wierze i cala wina lezy po
    stronie sprzedawcy. Najlepiej nie wspominaj o niczym, co slyszales i
    widziales. Kupiles, byles przekonany i tyle.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-11-27 21:53:23
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > widziales. Kupiles, byles przekonany i tyle.

    Dokladnie. M$ sie jakis czas temu zaczal dobierac do dupy
    sprzedawcom, robiacym klientow w balona.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-11-27 22:41:19
    Od: "Michał Pysz" <p...@w...pl>

    > Nie pytajcie mnie dlaczego tam kupiłem sprzęt, ale to jest pierwszy i
    > ostatni raz.
    > Dzieki i pozdrawiam

    Na prawie sie nie znam ale użytkowanie takeigo Office nie jest zgodne z
    licencja MS.
    Dlaczego??
    Ponieważ jest to wersja OEM FS => musiała zostać zakupiona razem z
    komputerem FS a sam mówisz, ze nie jest to komputer Siemensa .

    mp.

  • 5. Data: 2005-11-28 11:32:05
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    orb wrote:
> [...]
    > only with Fujitsu Siemen Compiuters), nie wiem napewno, zgaduję ale faktem
    Sprawdź w licencji jakie elementy sprzętu muszą być zachowane byś mógł
    legalnie korzystać z office'a OEM (o ile pamiętam licencja wymienia
    kilka elementów, które nie mogą być wymienione na inne w czasie
    eksploatacji). W razie problemów zadzwoń do MS - tam ci odpowiedzą.
    Fonon