eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLG - REKOJMIA A GWARANCJA › Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: Przemysław Bernat <P...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
    Date: Tue, 20 Aug 2002 13:27:24 +0200
    Organization: Computer Service Support S.A. NNTPCache
    Lines: 34
    Message-ID: <3...@p...com>
    References: <3...@4...com>
    <3...@n...onet.pl> <3...@n...vogel.pl>
    NNTP-Posting-Host: acc90-1.acn.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: pingwin.acn.pl 1029843937 12698 62.121.90.1 (20 Aug 2002 11:45:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Aug 2002 11:45:37 +0000 (UTC)
    Cache-Post-Path: ogniomurek.css.pl!u...@g...gdansk.css.pl
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.23.2
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Cache: nntpcache 2.4.0b5 (see http://www.nntpcache.org/)
    Disposition-Notification-To: Przemysław Bernat <P...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.0rc2) Gecko/20020618
    Netscape/7.0b1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:103963
    [ ukryj nagłówki ]

    MarcinS wrote:
    >
    > Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
    druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
    > "W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?

    Witam,

    Mieszasz dwie rzeczy. Gwarancja to gwarancja, rękojmia to rękojmia.
    Warunki gwarancji wynikają w dużej części z dobrej woli gwaranta (
    producent, importer, sprzedawca ). Rękojmia i jej warunki wynikają
    ustawy. Rękojmia dotyczy styku sprzedawca - konsument. Trwa rok,
    realizowana jest w siedzibie sprzedawcy. Zapisy w karcie gwarancyjnej
    nie zmieniają i nie znoszą praw konsumenta winikających z rękojmi. Chcąc
    skorzystać z rękojmi można spokojnie podrzeć kartę gwarancyjną. Dowodem
    zakupu jest faktura, paragon itp. Brak numeru seryjnego urządzenia na
    fakturze stanowi problem dla sprzedawcy, a nie konsumenta. Jest tylko
    jeden haczyk: rękojmię mozna znieść w obrocie gospodarczym, czyli firma
    - firma. Zwykle też tak się robi.




    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1