    From: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Date: Tue, 19 Apr 2011 22:14:52 +0200

    Tytuł mówi wszystko, zamierzam kupić samochód, który trochę czasu stał w
    komisie (kupuje od właściciela a nie komisu). W międzyczasie straciły
    ważność ubezpieczenie OC i przegląd samochodu.

    Przegląd to raczej nie problem - byle dojechać do zakładu zanim policja
    nie złapie (samochód w pełni sprawny - sprawdzany u mechanika) problemem
    jest natomiast OC.

    Z tego co udało mi się wyciągnąć od właściciela auta to po prostu nie
    przedłużał umowy OC - na mój rozum umowa przedłużyła się sama, jednak
    nie ma on w takim razie żadnego "kwitka", że samochód ma ważne
    ubezpieczenie.

    Jeżeli teraz kupię samochód to kto będzie musiał zapłacić za OC? Ja czy on?

    Wiem, że mogę zrezygnować w ciągu 30 dni od kupna - jeżeli nie
    zrezygnuję to znowu - płacę za nie ja czy on (załóżmy, że umowa
    kupna-sprzedaży nic nie mówi na ten temat)

    Czy zarejestrują mi samochód bez ubezpieczenia OC? A jeśli nie to
    ubezpieczą mi samochód który nie jest na mnie zarejestrowany?

    Jak w razie czego sprawdzić w jakiej firmie to to jest ubezpieczone -
    choćby po to żeby pozbyć się ubezpieczenia w ciągu 30 dni.

    Na co jeszcze zwrócić uwagę?