  • Data: 2011-04-20 07:05:03
    Temat: Re: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:iol39l$mee$1@inews.gazeta.pl...

    (ciach)

> [...]
    >
    > p. Jeśli kupiony pojazd nie posiadał ubezpieczenia OC
    > o. kupujący jest zobowiązany w tym samy dniu, w którym stał się
    > właścicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC.
    > "
    >
    > Czyli jak rozumiem: kupuję samochód np. 22 kwietnia, np. 25 kwietnia
    > zgłaszam ubezpieczycielowi, że z ubezpieczenia rezygnuję, przez 30 dni
    > liczone od 22 samochód ubezpieczony jest polisą zbywcy i on musi za to
    > ubezpieczenie zapłacić.

    "...kupujący jest zobowiązany w tym samy dniu, w którym stał się
    właścicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC...."
    Ja to rozumiem inaczej - samochod jest nie ubezpieczony, Ty go kupujesz i
    zawierasz polise OC... Ty za nia placisz, nie zbywca (on przeciez nie
    przedluzyl polisy).

    > "Zbywca pojazdu po spisaniu umowy kupna-sprzedaży ma obowiązek przekazać
    > nabywcy aktualne ubezpieczenie OC pojazdu (dokumenty potwierdzające
    > zawarcie umowę)"
    >
    > Czyli zbywca MUSI mi dać ubezpieczenie OC (musi je załatwić?). Co jak mi
    > go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

    Przeciez nie ma OXC, wiec jak ma ci go dac?

> [...]
    > potrzebne są następujące dokumenty:
    >
    > 1. dowód własności pojazdu (umowa kupna-sprzedaży, faktura, darowizna,
    > zamiany pojazdów, itp.);
    > 2. dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o
    > czasowym wycofaniu z ruchu;
    > 3. karta pojazdu (jeśli została wydana);
    > 4. ważna polisa ubezpieczeniowa OC;
    > 5. dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych - wypis z właściwego
    > rejestru;
    > "
    >
    > Czyli OC do rejestracji będzie wymagane oraz przed rejestracją będę musiał

    jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
    1. OC
    2. waznego przegladu?
    Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)