  • Data: 2011-04-19 22:44:59
    Temat: Re: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-04-20 00:19, PlaMa wrote:

    > "W przypadku przekroczenia tego terminu (30 dni - dop. PlaMa) lub w
    > razie nie doręczenia wypowiedzenia do ubezpieczyciela, zbywca nie będzie
    > mógł uzyskać zwrotu składki, ponieważ polisa z mocy prawa zostanie
    > przepisana na nowego właściciela pojazdu."
    > Jeżeli osoba, która zakupiła polisę (domyślnie zakupiła, czyli została
    > ona automatycznie przedłużona) nie opłaciła jej, to kogo będą ścigać za
    > opłaty za nią? Zbywce czy nabywce samochodu z polisą?

    Kontynuując monolog w tym wątku :) za
    http://www.ubezpieczenie.com.pl/kupno__sprzedaz_auta
    _obowiazki_stron_krok_po_kroku/47,262.html

    "
    p. Jeśli zbywca nie opłacił II raty za ubezpieczenie, kto musi to zrobić?
    o. Wszystko uzależnione jest od wyznaczonego terminu płatności. Jeśli
    wypada on na datę już po spisaniu umowy kupna-sprzedaży, ratę powinien
    opłacić nabywca, natomiast jeśli termin II raty upłynął przed spisaniem
    umowy k-s, zbywca musi opłacić składkę - proporcjonalnie do
    wykorzystanego okresu ochrony. Taka procedura obowiązuje w większości
    zakładach ubezpieczeń.

    p. Jeśli składka (płatność jednorazowa) za ubezpieczenie OC nie została
    opłacona
    o. sytuacja jest analogiczna jak powyżej: zbywca opłaca składkę za okres
    ochrony do dnia sprzedaży pojazdu.

    p. Jeśli kupiony pojazd nie posiadał ubezpieczenia OC
    o. kupujący jest zobowiązany w tym samy dniu, w którym stał się
    właścicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC.
    "

    Czyli jak rozumiem: kupuję samochód np. 22 kwietnia, np. 25 kwietnia
    zgłaszam ubezpieczycielowi, że z ubezpieczenia rezygnuję, przez 30 dni
    liczone od 22 samochód ubezpieczony jest polisą zbywcy i on musi za to
    ubezpieczenie zapłacić.

    "Zbywca pojazdu po spisaniu umowy kupna-sprzedaży ma obowiązek przekazać
    nabywcy aktualne ubezpieczenie OC pojazdu (dokumenty potwierdzające
    zawarcie umowę)"

    Czyli zbywca MUSI mi dać ubezpieczenie OC (musi je załatwić?). Co jak mi
    go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

    "Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji
    potrzebne są następujące dokumenty:

    1. dowód własności pojazdu (umowa kupna-sprzedaży, faktura, darowizna,
    zamiany pojazdów, itp.);
    2. dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o
    czasowym wycofaniu z ruchu;
    3. karta pojazdu (jeśli została wydana);
    4. ważna polisa ubezpieczeniowa OC;
    5. dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych - wypis z właściwego
    rejestru;
    "

    Czyli OC do rejestracji będzie wymagane oraz przed rejestracją będę
    musiał zrobić jeszcze przegląd.

    Wszystko dobrze rozumiem?