    From: chojnol <c...@W...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno mieszkania i nieuczciwy deweloper
    Date: Tue, 07 Jun 2005 15:10:33 +0200

    23 grudnia podpisaliśmy umowę przedwstępną sprzedaży mieszkania. Odbiór
    miał być 30 stycznia. Wzięliśmy kredyt na 80% wartości mieszkania,
    zabezpieczeniem miała być hipoteka.
    Dziś mamy czerwiec. Deweloper ciągle zwodzi i kłamie, nie odpowiada na
    pisma, w których prosimy o wyjaśnienie opóźnienia. Mieszkanie już prawie
    jest wykończone (po mojej heroicznej walce przez ostatnie 2 tygodnie
    zrobili niemal wszystko, brakuje jeszcze łazienki). Nie było jeszcze
    odbioru. Sąsiedzi, którzy już odebrali mieszkania, nie mogą podpisać
    jeszcze aktu notarialnego (deweloper coś tam bredzi, że nie może jeszcze
    podpisywać aktów bo Urząd Miejski coś tam...). Znaczna większość ludzi
    już się wprowadziła do tego bloku, ale... jakiś tydzień temu odcięto im
    wodę, bo deweloper podłączył ją bez pozwoleń. Wodociągi poleciły
    deweloperowi wykonać kilka niezbędnych rzeczy, żeby wszystko było ok.
    Żaden punkt z listy nie został wykonany.
    Prąd jest ciągle prowizoryczny (z budowy, a nie przez zakład
    energetyczny), nie ma liczników prądu.
    W momencie jak podpisywaliśmy umowę kredytową (grudzień) hipoteka
    działki budowlanej była czysta, dziś już nie jest. Deweloper nie
    wystąpił jeszcze z wnioskiem o wydzielenie odrębnych hipotek dla mieszkań.
    Nie wystąpiono też do Urzędu Miejskiego o przyznanie adresu dla budynku.
    W międzyczasie zmieniła się nazwa ulicy (budynek stoi przy innej niż
    jest w umowie).
    Ktoś ma jakieś pomysły, co z tym teraz zrobić? Gdzie mam iść ? Co
    sprawdzać? Z deweloperem nie mam mowy o jakimś porozumieniu, oni mówią
    co im ślina na język przyniesie...