  • Data: 2005-06-08 18:35:30
    Temat: Re: Kupno mieszkania i nieuczciwy deweloper
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    chojnol wrote:

    > Widzisz, ja znam zagrożenia wynikające z tego, że nie mamy jeszcze
    > przeniesienia własności. Nie chodziło mi o to, że macie mnie nastraszyć
    > jeszcze bardziej... Chodzi o poradę, jak prawnie zmusić gościa do
    > podpisania aktu ( a nie o to jak go zamknąć )

    Nie da się.
    Jeżeli masz umowę przedwstępną sporządzoną notarialnie, to możesz
    wymusić na nim spełnienie umowy.
    Jeżeli nie, to obowiązują was ustalenia umowy. Jeżeli w niej nic nie ma
    (a zapewne nie ma) na temat terminów wywiązania się z umowy i kar jeżeli
    termin nie zostanie dotrzymany, to nie ma na niego bata.
    Możesz z dobrym prawnikiem próbować walczyć w sądzie pod hasłem
    "zachowanie aspołeczne" i tyle. Że niby celowo zwleka narażając was na
    straty. I tyle.

    > Co do kasy, mam mieszane uczucia, w tej chwili kopią fundamenty pod
    > kolejne 2 budynki, 2 stoją jeszcze niewykończone, ekipa się zmyła
    > (najprawdopodobniej im nie zapłacili, ale nie wiem na pewno).
    Pierwszy objaw braku kasy.

    > Czy był odbiór budowy też nie wiem, wiem że był pomiar powykonawczy, to
    > pewnie nie to samo. W nadzorze budowlanym proszą mnie o podanie
    > konkretnego terminu wpłynięcia wniosku o odbiór, nie znam go, nic mi nie
    > chcą powiedzieć. Deweloper oczywiście również milczy lub kłamie.

    Narazie widze, że jesteście niezorganizowani i działasz na własną rekę.
    Zbierz mieszkańców i zrzućcie się na prawnika, który te sprawy popilotuje.
    Jak widzę to developer was ładnie w balona robi.
    Nie wiem jak zmusić developera do wydania dokumentów. Praktycznie nic
    nie możecie zrobić, bo oprócz umowy nic was więcej nie łączy.