  • 231. Data: 2013-07-10 10:32:02
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 10.07.2013 08:59, Andrzej Lawa wrote:

    > Takoż taniej nie zawsze znaczy gorzej.

    Niemcy mawiaja - nie stać nas na oszczedzanie na tym lub na tamtym.

    Efekt - u nich sa autostrady, u nas jak juz sa to auto-srady.

    Efekty przetargow z czynnikiem "decyduje najnizsza cena" widac we
    wszystkich dzialaniach sterowanych rzadowo/urzedniczo...

    > Mhm. A jak wielki masz wybór w supermarkecie? ;)
    >
    > W zakresie ziemniaków w takim Lidlu był tylko wybór wielkości opakowania :)

    Ale mozesz isc do Almy, Biedronki, Tesco lub innego.

    A jak gmina dostarczy ziemnaki to .... mozesz pojechac do innej gminy....

    > No nie wiem jak w twojej gminie, ale w mojej były dość intensywne
    > konsultacje społeczne w zakresie cen, sposobu sortowania itepe.

    Ziemniaków? :)

  • 232. Data: 2013-07-10 10:36:03
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 10.07.2013 00:14, Andrzej Lawa wrote:

    > Może nie są aż tak zdegenerowanymi leniami jak ktoś taki jak ty, który
    > nie potrafi dostarczy jednego 240-litrowego (dwie taczki) pojemnika
    > gruzu gdzie należy...

    JAk komus zaplace - to bedzie mu sie chcialo.

    JAk sam zrobie - to zaplace swoim czasem.

    Dlaczego ciagle w spoleczenstwie dominuje socjalozm, ja nie wiem. Wiem,
    ze za usluge sie placi. Wiec nie rozumiem czemu komus ma sie chciec
    dymac za friko po 2 taczki. Moze mu sie chciec, ale rownie dobrze moze
    mu sie nie chciec.

    Ty myslisz, ze "kazda budowa w okolicy" to tylko wypatruje gdzie ktos ma
    2 taczki gruzu? :)

    No chyba, ze to budowa w stylu mietek i synowie stawiaja chalpe juz od
    10 lat....

    > Tobie się nic nie chce - w szczególności myśleć.
    >
    > Podpowiedź: spytaj się w pobliskim skupie, ile dają za kilogram
    > akumulatora.

    Ile?

    (pytam, bo skoro znasz realia to przyspieszy to dyskusje).

    zen.aspx

  • 233. Data: 2013-07-10 10:38:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 10:32, hiki o! pisze:

    > Niemcy mawiaja - nie stać nas na oszczedzanie na tym lub na tamtym.
    >
    > Efekt - u nich sa autostrady, u nas jak juz sa to auto-srady.

    Cudze chwalicie, swego nie znacie. Typowa przypadłość "polactwa".

    > Efekty przetargow z czynnikiem "decyduje najnizsza cena" widac we
    > wszystkich dzialaniach sterowanych rzadowo/urzedniczo...

    Wiele zależy od tego, jak ta najniższa cena została uzyskana.

    > Ale mozesz isc do Almy, Biedronki, Tesco lub innego.

    W sumie taki sam "wybór".

    > A jak gmina dostarczy ziemnaki to .... mozesz pojechac do innej gminy....

    Zwłaszcza, że mam bliżej do innej gminy niż do innego sklepu ;)

  • 234. Data: 2013-07-10 10:40:54
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 10.07.2013 08:21, Andrzej Lawa wrote:

    > Korupcja, niekompetencja, spychologia - w dużej korporacji masz to samo.

    Nie to samo.

    Poniewaz nie stoi za tym urzednik z ustawą. Lobbing jednak jest daleko w
    tyle. Jedna ustawa moze zniszczyc korporacje. Zadna ustawa nie bedzie na
    szkode urzednikow.

    zen.aspx

  • 235. Data: 2013-07-10 10:41:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 10:28, hiki o! pisze:

    [ciach]

    > Znaczy jak nie bedzie w budzecie na premie to nie dostana?
    >
    > Noooo to mamy jebana dziure budzetowa a dostali....

    Nie dość, że nie umiesz cytować, to jeszcze nie rozumiesz co sam piszesz.

    Uznaniowe NIE SĄ ZALEŻNE od wielkości budżetu. Deficyt, superata - nie
    ma to bezpośrednio znaczenia dla urzędników.

  • 236. Data: 2013-07-10 10:42:16
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 10.07.2013 10:24, masti wrote:

    > zrób to. Co cię powstrzymuje?

    jedno z przykazań.

    zen.aspx

  • 237. Data: 2013-07-10 10:44:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 09:14, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jeżeli gmina jest mała - to masz rację....

    Mogę się zgodzić - zastrzegając tylko, że analogiczny problem skali
    dotyczy też przedsięwzięć prywatnych. Dlatego powyżej pewnej wielkości
    prywatna firma zaczyna być nieodróżnialna od urzędu.

    Jak masz znajomości, wiesz z kim pogadać, to jak się da to się zrobi.

    A jak nie, to "twój telefon jest dla nas ważny - proszę czekać" oraz
    "niestety nasze procedury tego nie przewidują".

  • 238. Data: 2013-07-10 10:46:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 10:31, Kris pisze:

    > U nas jest punkt odbioru-czynny do 17tej i oprócz tego dwa razy w roku odbieraja z
    posesji wielkogabarytowe odpady.

    Rozmawiamy o "u was", czy o tym jak może być - zgodnie z prawem i co z
    tego wynika? Pisałem gdzie indziej, że w małych społecznościach działać
    może to lepiej, gdyz jest większa możliwość kontroli przez mieszkańców,
    w większych ośrodkach lepiej jest tylko, jak ma się dużo szczęścia,
    zazwyczaj jest gorzej. Zamysł reformy był dobry, ale wszystko rozbiło
    się właśnie o szczegóły. I te szczegóły decydują.

    A z czym jest problem w większych społecznościach
    1) z samymi urzędnikami (jakość urzędników jest różną, ale zazwyczaj
    gorsza - możesz popytać tych co startują w przetargach, jak są ustalane
    warunki przetargów - nie tylko śmieciowych)
    2) problem niepłacących - przykład - była sobie jedna gmina - coś
    niecałe 30 tys. osób. Dawno temu zrobiono referendum i coś podobnego jak
    obecna ustawa śmieciowa wprowadzono w całej gminie. Okazało się, że
    opłaty zmalały. Pojawił się jednak jeden dość znaczny problem - część
    mieszkańców gminy ie płaciła tego niskiego podatku, a możliwości
    egzekucji okazały się być dość ograniczone. Toteż wtedy zrezygnowano z
    tego "dobrodziejstwa". Teraz gdy weszła ustawa rządzi (którąś kadencję z
    kolei) ta sama ekipa. Kwestia pozostaje jednak taka, że pamiętając co
    buyło wcześniej, opłaty ustalono na poziomie takim, aby wszystko się
    bilansowało, pomimo, że 30% mieszkańców nie będzie płaciło... No więc
    wyszła dość wysoka kwota i zaczęły się protesty. CO z tego wyniknie -
    pokaże życie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 239. Data: 2013-07-10 10:46:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 10:36, hiki o! pisze:

    > Ile?
    >
    > (pytam, bo skoro znasz realia to przyspieszy to dyskusje).

    Podaj mi swój adres i prześlij mi 100zł + podatek to sporządzę ci
    zestawienie aktualnych cen ze skupów w twojej najbliższej okolicy.

  • 240. Data: 2013-07-10 10:47:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 10:42, hiki o! pisze:

    > jedno z przykazań.

    Które? Nakazujące zabijać pracujących w szabas? ;->