  • 21. Data: 2013-04-16 22:30:53
    Temat: Re: Kradzież sygnału internetowego
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-15 09:23, r...@p...fm pisze:
    > Witam
    > Jestem dostawca Internetu.
    > Mam klientów który z powodu zadłużenia zostali programowo zablokowany.
    > Człowiek trochę się zna trochę w temacie i podszył się pod innego klienta ( ukradł
    mu adres MAC). W tej chwili kradnie sygnał.
    > Jak najrozsądniej by było się zachować aby poniósł konsekwencje. Wezwać policje,
    itp...?

    a ukaranie sprawcy bądź nie, zależeć będzie od złej woli "zlodzieja"
    Jeśli sąd uzna, że oskarżony w złej woli przypisał sobie świadomie mac
    sąsiada by uzyskać dostęp to będzie odpowiadał zapewne za swój czyn.
    Bo sama zmiana mac nie jest karalna. Może gość powiedzieć że, zmieniał
    sobie coś i trafił akurat. Chyba że w sadzie by się przyznał.
    Ty pewnie musisz przygotować materiał dzięki któremu udowodnisz że się
    włamał i że korzystał.

  • 22. Data: 2013-04-16 22:31:01
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

    > oczywiście znam pppoe czy radiusa. Mac nie jest moze z definicji
    > "zabezpieczeniem" - ale nie zmienia faktu ze ktoś celowo "zabrał "
    > innemu userowi go i w ten sposób zakłóca działanie sieci.

    Nikt nikomu MACa nie zabiera, bo nie ma koncesji na nie koncesji.
    Równie dobrze to on mógłby powiedzieć ze ty mu sieć zakłócasz.

    Zresztą czy twój klient któremu rzekomo ktoś kradnie internet to zgłosił ci
    że ktoś mu kradnie ten internet?

  • 23. Data: 2013-04-16 22:42:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 22:15, Zenon Kluska pisze:

    > A podstawę prawną znasz?

    No nie, dlatego tak się zastanawiam.

    > Sobie własny sprzęt podrabiał, dobre.

    Jak własny? Cudzy. Używa cudzego numeru seryjnego podszywając się pod
    cudzy sprzęt. Jak masz auto, to numer VIN też możesz sobie przebić na
    taki, jak ma sąsiad?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2013-04-17 01:12:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, witek wrote:

    > a jakby musial przelamac to cos zmienia?

    Tak.
    Ze względu na zamknięcie :) (znaczy "zamek", istniejące
    urządzenie służące zamykaniu).
    Bo możliwe są dwa rozwiązania, oba zagrożone:
    - doprowadzenie do "niezdatności do użytku"
    - nieuprawnione posiadanie kluczy (w tym wytrychów)

    > podpowiem ci:
    > znajdz mi paragraf w kodeksie karnym za wlamanie.

    Nie ma, bo to jest w KW, "czyni niezdatną do użytku" w art.126
    oraz wytrychy i klucze w art.131
    Od czasu zniesienia kolegium KW nie implikuje braku sądu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-04-17 01:48:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > oraz wytrychy i klucze w art.131
    > Od czasu zniesienia kolegium KW nie implikuje braku sądu :)

    zgoda, ale w zadnym z przypadkow nie zostanie ukarany za wlamanie,
    ewentualnie za zniszczenie.

  • 26. Data: 2013-04-17 10:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, witek wrote:

    > zgoda, ale w zadnym z przypadkow nie zostanie ukarany za wlamanie,
    > ewentualnie za zniszczenie.

    Co prawda to prawda.
    Ale można to przetłumaczyć tak - o ile nie ma kary "wprost" za
    włamanie, to nie sposób dokonać włamania przy okazji którego
    nie popełni się czynu będącego wykroczeniem.
    Dlatego uznali że odrębna kara za włamanie jest zbędna :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-04-17 12:25:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2013 13:04, Zenon Kluska pisze:

    > Ale on sobie zmienia numer własnego sprzętu a nie cudzego.

    No. Nadając mu cudzy numer seryjny po to, żeby urządzenie się
    identyfikowało ,,w świecie'' jako coś innego.

    > Nie porównuj do auta bo one mają koncesjonowane numery, żeby można było
    > podatki za nie pobierać i łatwo szukać kradzionych.

    No więc zastanawiam się, na ile te numery seryjne, przydzielane
    producentom, identyfikujące producenta i sprzęt w świecie, mogą był
    fałszowane.

    Jak podmieniasz taki MAC, to dzieją się następujące rzeczy:

    a) Twoje urządzenie udaje inne, czy to na pewno legalne?

    b) Twoje urządzenie udaje urządzenie innego producenta i czy nie narusza
    to praw tamtego?

    c) Twoje urządzenie funkcjonuje w świecie z innym numerem i może
    zakłócać poprawne działanie sieci, gdy 2 urządzenia o tym samym numerze
    seryjnym znajdą się w sieci, ten z legalnym i ten ze sfałszowanym

    d) w opisywanym przypadku twoje urządzenie dzięki zmienia identyfikatora
    uzyskuje nieprawnie dostęp do zasobów sieciowych, do których nie miało
    dostępu uzyskać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2013-04-17 13:04:19
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

  • 29. Data: 2013-04-17 13:14:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2013 14:00, Zenon Kluska pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak cudzy numer seryjny, numery nie są niczyją
    > własnością i nie mogą być czyjeś, zrozum to wreszcie.

    Numer seryjny mojego dowodu osobistego identyfikuje mój dowód osobisty.
    Numer seryjny mojego laptopa identyfikuje mój laptop. Numer VIN mojego
    auta identyfikuje moje auto. Może i sam numer nie może być własnością,
    ale identyfikują określone rzeczy i ku temu służą.

    > Bredzisz podobnie jak wituś!

    Na razie to zadawałem pytania, ale ponieważ zszedłeś na poziom
    ad-personam, to ja się żegnam. Miłego wrażenia wygranej.

    > Jeśli uzyskało dostęp do cudzej sieci to dlatego ze ta sieć nie była
    > zabezpieczona,

    Dziecinne tłumaczenia ,,ojejku, bo ten program działa, więc po co mam
    płacić, jakby autor chciał, to by wprowadził
    Zabezpieczenia-Nie-Do-Złamania'' odkładam między bajki.

    Właśnie tak była zabezpieczona, że wpuszczała tylko określone
    urządzenia. Tak samo jak np. urządzę zamkniętą imprezę w lokalu i będę
    wpuszczał tylko gości z listy gości, a ty przyjdziesz i powiesz, że
    nazywasz się don Ald Pies, a akurat don Ald Pies będzie na liście, to
    możesz wejść? Bo nie wprowadziłem identyfikacji po siatkówce oka? Choć w
    sumie wtedy byś wyłupił don Aldowi oko i wsadził sobie w łeb i
    powiedział, że jestem dupa, bo dałem marne zabezpieczenie.

    Zabezpieczenia to są tylko rozwiązania poboczne mające na celu złagodzić
    niedoskonałość egzekwowania prawa.

    Pokolenie mojej prababci nie zamykało domów na wsi, z której się
    wywodzę. Ba! W latach 80/90 jeszcze jak jechałem w góry na Halę Boraczą,
    to mało kto zamykał domy, a jak już, to zamykało się na kluczyk i
    umieszczało kluczyk na futrynie. A budynki gospodarcze stały w ogóle
    niezabezpieczone.

    Zgwałconej kobiecie powiesz, że miała przed wyjściem na miasto założyć
    pas cnoty ?

    Twierdzenie, że winny jest poszkodowany, bo się nie zabezpieczył jest po
    prostu bez sensu. Chronić ma mnie prawo a nie mnożone na potęgę
    zabezpieczenia. Jak jadę rowerem do sklepu, to prawo mi zapewnia to, że
    nie możesz stojącego pod sklepem roweru ot tak sobie zabrać.

    >Czy
    > jak nie zamkniesz mieszkania to oskarżysz sąsiada o włamanie?

    Jak nie zamknę mieszkania, to nadal sąsiadowi nie wolno tam wchodzić.
    Choć jak już przykład z mieszkaniem chcesz, to bliższe jest, że jak
    przekleję sobie numer sąsiada na swoje drzwi, żeby odebrać skierowaną do
    niego paczkę........

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2013-04-17 14:00:21
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

> [...]

    > sieciowych, do których nie miało dostępu uzyskać.

    Jeśli uzyskało dostęp do cudzej sieci to dlatego ze ta sieć nie była
    zabezpieczona, to wina administratora tej sieci ze jest zwykłą dupą. Czy jak
    nie zamkniesz mieszkania to oskarżysz sąsiada o włamanie?