  • 11. Data: 2013-04-16 17:17:15
    Temat: Re: Kradzież sygnału internetowego
    Od: r...@p...fm

    oczywiście znam pppoe czy radiusa. Mac nie jest moze z definicji "zabezpieczeniem" -
    ale nie zmienia faktu ze ktoś celowo "zabrał " innemu userowi go i w ten sposób
    zakłóca działanie sieci.
    Idąc dalej. Jak wynajmę mieszkanie w którym będzie gniazdko, wpinając komputer
    uzyskam dostęp do internetu to korzystając z niego bez umowy z operatorem "kradnę
    sygnał" ? czy nie ?

  • 12. Data: 2013-04-16 18:17:36
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Ustawodawca penalizuje takie zachowania.

    I raczej nie z powodu szkody operatora czy osoby prywatnej, której włamywacz
    kradnie sygnał

    a z poważnych powodów szeroko rozumianego bezpieczeństwa państwa.

    Także z powyższych powodó stawianie niezabezpieczonej sieci może być niezbyt
    bezpieczne dla własciciela.

    Poniżej link do artykułu prasowego z zeszłego roku o tym problemie

    066.html

  • 13. Data: 2013-04-16 18:56:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.04.2013 21:02, Zenon Kluska pisze:
    > Mac nie jest niczyją własnością, można go sobie dowolnie na swoim
    > sprzęcie konfigurować, tak samo jak IP i inne numery.

    Na pewno? To znaczy technicznie owszem, ale formalnie to ktoś te numery
    przydziela określonym producentom (początek numeru identyfikuje
    producenta) i dba o ich porządek, więc one są niejako identyfikatorem
    danego sprzętu, więc to tak jakbyś numer seryjny podrabiał.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2013-04-16 19:57:36
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Ba, ale on ten dostęp cały czas miał, jak rozumiem.
    > Nie mógł go więc "uzyskać".
    > Bo to, że z samego faktu podpięcia się do sieci zajdzie "dostęp"
    > to jest jasne (bez "przełamywania").
    > Że będzie on "nieuprawniony" (brak umowy) to można by rozważyć.
    > Ale "uzyskania" chyba nie ma, "brak niepoddania się odcięciu" to
    > chyba nie jest "uzyskanie" :)

    moim skromnym - usuniecie mac adresu z bazy zablokowalo mu ta mozliwosc
    wiec musial pokombinowac zeby go ponownie uzyskac

    kwestia tylko czy np. wg umowy zadluzenie wystarcza zeby mu ten dostep
    odebrac

  • 15. Data: 2013-04-16 20:29:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Jestem dostawca Internetu.
    > Mam klientów który z powodu zadłużenia zostali programowo zablokowany.
    > Człowiek trochę się zna trochę w temacie i podszył się pod innego klienta (
    > ukradł mu adres MAC). W tej chwili kradnie sygnał.
    > Jak najrozsądniej by było się zachować aby poniósł konsekwencje. Wezwać
    > policje, itp...?

    Jeżeli kablowo - odłącz skrętkę od switcha.
    Jak bezprzewodowo - trzeba było inaczej zabezpieczyć sieć.

  • 16. Data: 2013-04-16 22:11:55
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-15 13:06, m4rkiz pisze:

    > ukradl, czyli temu drugiemu zamiast maca zostaly same zera?

    nie, jak ukradł to zostały mu nulle :)

  • 17. Data: 2013-04-16 22:15:15
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

> [...]
    > identyfikuje producenta) i dba o ich porządek, więc one są niejako
    > identyfikatorem danego sprzętu, więc to tak jakbyś numer seryjny

    A podstawę prawną znasz?
    Sobie własny sprzęt podrabiał, dobre. A kolor też można podrobić?

  • 18. Data: 2013-04-16 22:15:32
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-15 09:23, r...@p...fm pisze:
> [...]
    mu adres MAC). W tej chwili kradnie sygnał.
    > Jak najrozsądniej by było się zachować aby poniósł konsekwencje. Wezwać policje,

    chcesz powiedzieć, że jako dostawca zabezpieczasz siec tylko pulą
    dostępnych adresów mac? Jak tak, to super :)
    To jest problem też dla klientów, bo podebrać mac i narobić bałaganu na
    czyjeś konto to łatwo mozna.

  • 19. Data: 2013-04-16 22:22:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:
    > To tak jak by się włamać do
    > otwartego mieszkania, włamanie niby jest, ale sąd tego za włamanie nie
    > uzna, bo mieszkanie nie było zabezpieczone i włamywacz nie musiał
    > przełamywać żadnych zabezpieczeń.

    a jakby musial przelamac to cos zmienia?

    podpowiem ci:
    znajdz mi paragraf w kodeksie karnym za wlamanie.

  • 20. Data: 2013-04-16 22:26:21
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

    > Zupełnie osobna sprawa to pytanie, czy umyślne ustawianie
    > MAC na adres o którym WIEMY że jest wykorzystywany
    > przez inne urządzenie nie stanowi "złośliwego zakłócania"
    > tudzież innych czynności zabronionych, usiłowania podszycia
    > się nie wyłączając.

    Jak na razie nie ma koncesji na MAC:)
    To tak jakbyś oskarżył kogoś że ci zakłóca rozmowę przez CB radio bo akurat
    na tym samym kanale gada a on mam takie samo prawo gadać jak ty.

    Zdaje się ze mowa jest o sieci wi-fi, dlatego nie rozumiem o jakim włamaniu
    mowa?
    Przecież ta sieć nie jest zabezpieczona i przypomina bramę z solidnym
    zamkiem i małym otwartym okienkiem z boku. To tak jak by się włamać do
    otwartego mieszkania, włamanie niby jest, ale sąd tego za włamanie nie uzna,
    bo mieszkanie nie było zabezpieczone i włamywacz nie musiał przełamywać
    żadnych zabezpieczeń. Jak by ktoś zamknął mieszkanie za zwykłą zasuwkę to
    tez jestem ciekawy czy udało by się skazać kogoś kto to zasuwkę odsunął i
    wszedł?