    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak to się chyba nie da ze względów konstytucyjnych,

    To co się zrobiło też się nie da:P

    > ale jeśli zarzut
    > jest, że bezpieczna część ponosi koszty bo jakaś grupa jest bardziej
    > narażona (a jeszcze ma w d. swoje bezpieczeństwo), no to w nieleczeniu
    > ich jest spora analogia no bo gdzieindziej też zdrowy ogół ponosi
    > koszty.

    Na razie zajmijmy się tym, jaki jest sens lokdałnowania grup nie
    zagrożonych ciężkim przebiegiem, skoro celem lokdałnu jest odciązenie
    służby zdrowia. Otóż jest to bez większego sensu. Z grubsza tak jak
    tobić przesiewową mammografię dla facetów:P

    > No ale ponownie, starszy może się zarazić od młodszego i jaka w tym wina
    > starszego, żeby go zamykać? :)

    No żadna wina. Po prostu jest lokdałn:P

    > Poza tym młodszy też może być narażony
    > jeśli ma jakieś inne choroby.

    Ststystycznie to nie głupa 50- rozkładała służbę zdrowia, bo stanowili
    nikłu procent zgonów. Ich lokdałn dawał niewielkie skutki zdrowotne za
    to gigantyczne gospodarcze. Lokdałn grup ryzyka robiłby 80% roboty za
    jakieś 10% skutków gospodarczych lokdałnu całości.

    > Bo może sądzili, że nic im się nie stanie?

    No dobrze, skoro tak myśleli to czemu całe społeczeństwo ma ponosić
    _gigantyczne_ koszty w imię nieskutecznej ochrony przez ich zdaniem
    wyimaginowanym niebezpieczenstwem?

    > Bo to nadal nie jest takie proste. Ot chociażby każdy nowy wariant to
    > zawsze jakaś loteria.

    Ale do jasnej cholery należy przeanalizować skuteczność i celowość
    naszych działan w pandemii, żeby wyciągnąć wnioski a nie na sam pomysł
    wyzywać od szurów!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1082. Data: 2022-04-20 07:47:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 18:18, J.F napisał:
    > [...]
    >
    > Kviatek odkopal inne ciekawostki
    >
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1460
    968,wlochy-koronawirus-lombardia-bergamo-zgony.html

    > "W rejonie miasta Bergamo w Lombardii na północy Włoch, gdzie szerzy
    > się koronawirus, w ciągu tygodnia zarejestrowano 14 razy więcej zgonów
    > niż w tym samym czasie przed rokiem - takie dane przedstawił we wtorek
    > lokalny dziennik "L'Eco di Bergamo". "

    tak i te trumny - jak się okazało z całkiem innego czasu.

    Ciekawych rzeczy dokopano się w sprawie samego Wuchan - wprowadzono tam
    alert gdy znaleziono kilkudziesięciu zarażonych - przypomnijmy, że to
    miasto 11 milionowe...

    > No to ja nie wiem, czy to mozna nazwać decyzją polityczną.

    > Jak sie czlowiek dusi z braku tlenu, to chyba jedna przynosi skutek.
    >
    > Maski nie wiem ... chyba zdaja sie działac.

    chyba Tobie się wydaje - bardziej szkodzą niż pomagają. Żeby miały
    jakikolwiek pozytywny skutek 1) musiałyby być to maski lepsze niż
    chirurgiczne 2) dodatkowo szczelne - a tego nie da się zrobić
    powszechnie - nieogolonyś - tracisz szczelność. Filtr wilgotny - filtr
    przestaje mieć odpowiednie właściwości (a tu przecież wystarczy chodzić
    pomiędzy pomieszczeniami o różnej temperaturze). Dlatego nie zalecano
    nigdy wcześniej powszechnego noszenia masek przy tego typu zagrożeniach,
    bo ma to więcej negatywnych skutków ubocznych niż ewentualnych pozytywnych.

    > Lockdown ... no patrz, jak to moze wyglądac, gdy sie lekceważy.

    znowu - daje więcej szkód niż pożytku - nawet jak się nie lekceważy.

    > Inna sprawa, ze jak długo ten lockdown ... dwa lata? A czemu tylko 2 ?

    w zasadzie do końca świata...

    innego wyboru nie ma.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1083. Data: 2022-04-20 07:53:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 18:21, J.F napisał:

    > w zasadzie tak.
    > Ale moze krzywa bedzie taka, ze respiratorow starczy dla
    > potrzebujących.

    widziałem raport, że pomimo zakupienia dodatkowych w użyciu było mniej
    respiratorów niż rok wcześniej. Inna kwestia - co powtarza wielu lekarzy
    - jeśli to jest powikłanie covidowe to respirator bardziej szkodzi niż
    pomaga .

    > Jesli są takie badania ze to kwestia witaminy D, to przeciez mozna
    > podać.

    Nie zawsze przyswaja się tak samo dobrze jak naturalna.

    > Przy czym sporo starych ludzi z innych przyczyn juz i tak ma mniejszą
    > ekspozycje.
    >
    > Ba - w Polsce ponoc w ogole mamy mały poziom tej witaminy.

    "ponoć". W okresie zimowym - szczególnie grudzień/styczeń z badań
    wynika, że niewiele, w miesiącach letnich jest jednak bardzo dobrze. Tak
    czy inaczej dobrze łapać jak najwięcej naturalnie, bo lepiej się
    przyswaja. Te z lekarstw różnie (te z suplementów diety w większości słabo)
    A to nie jedyna kwestia budowania odporności, tylko jedna z wielu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1084. Data: 2022-04-20 11:26:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Apr 2022 20:08:22 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dlaczego kurwa nikt tego nie zrobił rozsądnie, skoro to jest takie
    > oczywiste?

    To banalne. Prawdziwi geniusze pozostają zwykle nierozpoznani i ich myśl
    opromienia tylko niszowe kręgi szurnetu.
    Napoleona zgubił brak internetów. Gdyby 200 lat poczytał rady z tłitera,
    wygrałby pod Waterloo jednym palcem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1085. Data: 2022-04-20 12:20:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >widziałem raport, że pomimo zakupienia dodatkowych w użyciu było
    >mniej respiratorów niż rok wcześniej.

    ale to skutek ... lockdownu?
    Bo przeciez nie covida ..

    >Inna kwestia - co powtarza wielu lekarzy - jeśli to jest powikłanie
    >covidowe to respirator bardziej szkodzi niż pomaga .

    Mnie sie tam naiwnie wydaje, ze jak pacjent sie dusi z powodu malej
    ilosci tlenu we krwi, to respirator pomaga.
    Owszem, moze to nie musi byc respirator w pelnym tego slowa znaczeniu,
    wystarczy jakas maska tlenowa.

    >Nie zawsze przyswaja się tak samo dobrze jak naturalna.

    No to lampy uv rozdac, albo solaria uruchomic.

    >"ponoć". W okresie zimowym - szczególnie grudzień/styczeń z badań
    >wynika, że niewiele, w miesiącach letnich jest jednak bardzo dobrze.

    No coz, ja wiem po sobie, jak mocno ponizej normy kiedys bylem.
    Ale jaki to byl miesiac ...
    A lekarz mowil, ze to nic dziwnego, bo Polacy tak maja, wiec pisze
    "ponoć".

> [...]
    >słabo)
    >A to nie jedyna kwestia budowania odporności, tylko jedna z wielu.

    No ale jesli to taka kluczowa, to trzeba podawać sztuczną, skoro
    naturalnej brakuje.

    Zaraz zaraz ... sugerujesz moze, ze ten jesienno-zimowy okres grypowy,
    i kovidowy, to z braku witaminy D?

    J.

  • 1086. Data: 2022-04-20 12:31:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    968,wlochy-koronawirus-lombardia-bergamo-zgony.html

    >tak i te trumny - jak się okazało z całkiem innego czasu.

    Tzn co - nie bylo tych zgonów?

    >Ciekawych rzeczy dokopano się w sprawie samego Wuchan - wprowadzono
    >tam alert gdy znaleziono kilkudziesięciu zarażonych - przypomnijmy,
    >że to miasto 11 milionowe...

    Moze zawazylo doswiadczenie z poprzednegio SARS ..

> [...]
    >zalecano nigdy wcześniej powszechnego noszenia masek przy tego typu
    >zagrożeniach, bo ma to więcej negatywnych skutków ubocznych niż

    A w Japonii, Korei i podobnych krajach jest zwyczaj chodzenia w
    maskach w czasie
    przeziębienia. Zeby nie zarazac.

    No coz - WHO najpierw dementowalo, potem polecalo maski - ja tam nie
    wiem.
    Wirus jest malutki, pory w maskach duże, ale zdaje sie, ze jednak
    zatrzymują kropelki, ktore są nosicielami wirusa.
    Przynajmiej troche zatrzymuja, a to moze byc na miare zmniejszania
    epidemii.

    >znowu - daje więcej szkód niż pożytku - nawet jak się nie lekceważy.

    To jak z tymi danymi z Bergamo - byl ten 14-krotny wzrost, czy nie
    było?

    >w zasadzie do końca świata...
    >innego wyboru nie ma.

    W zasadzie tak, no chyba, ze wczesniej bedzie szczepionka, lub
    lekarstwo, lub wszyscy sie zarazą.

    I wychodzi na to, ze sie wszyscy zarazili, jak nie w pierwszej fali,
    to w następnch, kto mial umrzec ten umarl, ale ...
    -respiratorow starczyło,
    -byl czas nowe kupic,
    -grabarzy starczylo

    itd.

    J.

  • 1087. Data: 2022-04-20 12:46:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 12:20, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > ale to skutek ... lockdownu?
    > Bo przeciez nie covida ..

    nie - to informacja, że cała ta gadka o tych zajętych respiratorach, to
    w zasadzie tylko odwracanie uwagi poprzez rzucanie haseł.

    > Mnie sie tam naiwnie wydaje, ze jak pacjent sie dusi z powodu malej
    > ilosci tlenu we krwi, to respirator pomaga.

    nie! - potrzeba tlenu. Respirator w tym wypadku nie pomoże.... Ale to
    trzeba wiedzieć, czym różni się wspomaganie oddychania od dostarczania
    tlenu. Jak napisałem - zdjęcia z tzw "covidowe zapalenie płuc" wygląda
    trochę inaczej niż nawet standardowe. Dlatego tak - trzeba dostarczyć
    tlenu, ale trzeba zdać sobie sprawę, że jest inna przyczyna
    niewłaściwego oddychania.

    > Owszem, moze to nie musi byc respirator w pelnym tego slowa znaczeniu,
    > wystarczy jakas maska tlenowa.

    tak zamiast respiratora powinna być maska tlenowa - to jednak coś innego.

> [...]
    > Ale jaki to byl miesiac ...
    > A lekarz mowil, ze to nic dziwnego, bo Polacy tak maja, wiec pisze "ponoć".

    w okresie zimowym jest to jak najbardziej prawdą i wtedy warto
    wspomagać, ale i tak warto jak najwięcej łapać w sposób naturalny - jak
    napisałem - jest kwestia przyswajania.

    > No ale jesli to taka kluczowa, to trzeba podawać sztuczną, skoro
    > naturalnej brakuje.

    naturalną odporność to nie tylko witamina D, choć wiemy już, że jest
    dość istotnym elementem przy tym jak przechodzimy covida

    > Zaraz zaraz ... sugerujesz moze, ze ten jesienno-zimowy okres grypowy, i
    > kovidowy, to z braku witaminy D?

    nie tylko, jeszcze powietrze i kilka innych rzeczy się na to składa.
    Przecież napisałem, że to jeden z elementów, a nie jedyny.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1088. Data: 2022-04-20 13:45:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    968,wlochy-koronawirus-lombardia-bergamo-zgony.html

    > Tzn co - nie bylo tych zgonów?

    trochę zgonów było, ale te trumny były tylko straszeniem, zdjęcie
    przerobione sprzed kilku lat.
    Błędem było podłączanie wszystkich do respiratorów, wiedziano to już na
    wiosnę 2020r. Tu dowód:
    https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-respiratory-mo
    ga-uszkodzic-pluca-lekarze-zaniepokojeni-64996972795
    67489a

    a tu potwierdzenie tego z badań wcześniejszych
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26003390/

    dlaczego tak zaczęto leczyć? Na podstawie przygotowanego przez
    Chińczyków dokumentu
    https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse
    /who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pd

    Jak pisałem, już wtedy lekarze mówili, że to zła metoda, tu przykład
    (nie wiem, jak uchował się na yt, ale jest)
    https://www.youtube.com/watch?v=k9GYTc53r2o
    Tu inny sceptyk co do takiego leczenia:
    https://www.spectator.co.uk/article/Ventilators-aren
    -t-a-panacea-for-a-pandemic-like-coronavirus

    Dlaczego tak długo zajęło dojście do tego wielu innym, że to zła metoda?
    Otóż zakazano sekcji zwłok, a więc nie było z czego uczyć się jak leczyć
    tą chorobę skutecznie, co jest właściwą przyczyną niewłaściwej
    saturacji. Teraz wiemy więcej i lekarze twierdzą, że podstawowy błąd to
    podłączanie właśnie pod respirator większość z tych osób.

    > Moze zawazylo doswiadczenie z poprzednegio SARS ..

    hmmm... to tak jakby w całej Polsce znaleźć z 300 przypadków jakiejś
    choroby, nie wiedząc, że taka choroba jest w ogóle, a przypomina grypę i
    jej powikłania... Trochę to dziwne nie?

    > A w Japonii, Korei i podobnych krajach jest zwyczaj chodzenia w maskach
    > w czasie
    > przeziębienia. Zeby nie zarazac.

    Bo chodzą chorzy do pracy. I tak to niewiele daje (właśnie dlatego, że
    ta tak chodzą robiono przez lata badania i nie wykazały skuteczności tej
    metody - dlatego wiosną 2020r na stronach WHO jeszcze wisiały
    informacje, że nie zaleca się masek, a potem dziwny zwrot w tym
    względzie. Posłuchaj sobie Pyrcia, Grzesiowskiego, Guta, Szumowskiego
    którzy śmieją się z tych co chcą nosić maski i tłumaczą dlaczego one nie
    działają. Miesiąc później zwrot o 180 stopni.

    > No coz - WHO najpierw dementowalo, potem polecalo maski - ja tam nie wiem.
    > Wirus jest malutki, pory w maskach duże, ale zdaje sie, ze jednak
    > zatrzymują kropelki, ktore są nosicielami wirusa.

    nie - zatrzymują duże krople, wirus roznosi się na kroplach
    aerozolowych. Dla nich pory w masce chirurgicznej są za duże... Nie
    wspomnę już o takiej podstawowej rzeczy jak brak szczelności tych masek.

    > Przynajmiej troche zatrzymuja, a to moze byc na miare zmniejszania
    > epidemii.

    nie nie zatrzymują. wszystko i tak się wydostaje. A nie powoduje
    zakażenia pojedynczy podmuch, a stężenie wirusa w powietrzu. Ba niektóre
    maski (te bawełniane) wręcz mogą powodowac więcej takiego wirusa, bo
    większe krople rozbijane są na mniejsze i miast opaść na ziemię i być
    niegroźnymi unoszą się dłużej w powietrzu....

    > To jak z tymi danymi z Bergamo - byl ten 14-krotny wzrost, czy nie było?

    był, ale z tego względu, że zastosowano chiński protokół "leczenia"

    > W zasadzie tak, no chyba, ze wczesniej bedzie szczepionka, lub
    > lekarstwo, lub wszyscy sie zarazą.

    nie, bo skutecznej szczepionki na koronawirusy nie udało się wcześniej
    zrobić, choć próbowano. Efekty były gorsze niż przy grypie. Jak się
    okazuje - to teraz też się nie udało, choć niektórzy zaklinają rzeczywistość

    > I wychodzi na to, ze sie wszyscy zarazili, jak nie w pierwszej fali, to
    > w następnch, kto mial umrzec ten umarl, ale ...
> [...]

    Jak to się działo, że w 2017 też wystarczyło?

    https://www.rp.pl/diagnostyka-i-terapie/art482071-dr
    -basiukiewicz-chronmy-przede-wszystkim-osoby-starsze
    Tak dla przypomnienia.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1089. Data: 2022-04-20 13:47:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    a i jeszcze jeden link dla przypomnienia i wyjaśnienia sytuacji z Bergamo:
    https://politykapolska.eu/2020/05/22/powazny-blad-di
    agnostyczny-popelniony-na-calym-swiecie-w-walce-z-co
    vid-19-zakrzepica-pluc/

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1090. Data: 2022-04-20 14:13:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 13:47:58 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > a i jeszcze jeden link dla przypomnienia i wyjaśnienia sytuacji z Bergamo:
    > https://politykapolska.eu/2020/05/22/powazny-blad-di
    agnostyczny-popelniony-na-calym-swiecie-w-walce-z-co
    vid-19-zakrzepica-pluc/

    Zwłaszcza poniższe robi wrażenie i to nie tylko z uwagi na nienaganną
    polszczyznę:
    "imponujący przypadek udokumentowano w USA, gdzie cała rodzina została
    wyleczona w domu. Leczenie składało się z trzech 500 mg tabletek aspiryny
    rozpuszczonych w gorącym napoju z podgrzanego soku z cytryny z miodem.
    Następnego ranka cała rodzina obudziła się, jakby nie miała żadnych
    objawów!"

    To wszystko składa się w logiczną całość, jeśli zważyć, że tekst jest
    podany przez 'wolny naród w silnym państwie' za niejakim Michaiłem
    Juriewiejem Lermontowem, Przewodniczącym Klubu Moskiewskiego, który
    opublikował go na Vkontakte.
    Gdyby ktoś nie wiedział, to kacapski portal społecznościowy. Jak podaje
    Wikipedia:
    "Po tym, gdy portal stał się bardzo popularny, założyciel portalu Paweł
    Durow w 2014 roku został usunięty ze stanowiska dyrektora generalnego przez
    oligarchów Aliszera Usmanowa i Igora Sieczina z bliskiego otoczenia
    Władimira Putina. Od tego czasu założyciel portalu przebywa za granicą, a
    portal znajduje się pod kontrolą władz".