    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <625aa11d$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <t3ec56$9sp$1@gioia.aioe.org>
    <625aceed$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3f9lr$1jj8$1@gioia.aioe.org>
    <625bae3d$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3hubj$153g$1@gioia.aioe.org>
    <625d0cac$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <2p97K.138660$Mih.86745@fx05.ams1>
    <625d3f77$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <p1eoew6go8i2$.ctfw3zksfazr.dlg@40tude.net> <t3o6pn$q2u$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Wed, 20 Apr 2022 12:31:44 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 19.04.2022 o 18:18, J.F napisał:
    > [...]
    968,wlochy-koronawirus-lombardia-bergamo-zgony.html

    >tak i te trumny - jak się okazało z całkiem innego czasu.

    Tzn co - nie bylo tych zgonów?

    >Ciekawych rzeczy dokopano się w sprawie samego Wuchan - wprowadzono
    >tam alert gdy znaleziono kilkudziesięciu zarażonych - przypomnijmy,
    >że to miasto 11 milionowe...

    Moze zawazylo doswiadczenie z poprzednegio SARS ..

    >chyba Tobie się wydaje - bardziej szkodzą niż pomagają. Żeby miały
    >jakikolwiek pozytywny skutek 1) musiałyby być to maski lepsze niż
    >chirurgiczne 2) dodatkowo szczelne - a tego nie da się zrobić
    >powszechnie - nieogolonyś - tracisz szczelność. Filtr wilgotny -
    >filtr przestaje mieć odpowiednie właściwości (a tu przecież wystarczy
    >chodzić pomiędzy pomieszczeniami o różnej temperaturze). Dlatego nie
    >zalecano nigdy wcześniej powszechnego noszenia masek przy tego typu
    >zagrożeniach, bo ma to więcej negatywnych skutków ubocznych niż
    >ewentualnych pozytywnych.

    A w Japonii, Korei i podobnych krajach jest zwyczaj chodzenia w
    maskach w czasie
    przeziębienia. Zeby nie zarazac.

    No coz - WHO najpierw dementowalo, potem polecalo maski - ja tam nie
    wiem.
    Wirus jest malutki, pory w maskach duże, ale zdaje sie, ze jednak
    zatrzymują kropelki, ktore są nosicielami wirusa.
    Przynajmiej troche zatrzymuja, a to moze byc na miare zmniejszania
    epidemii.

    >znowu - daje więcej szkód niż pożytku - nawet jak się nie lekceważy.

    To jak z tymi danymi z Bergamo - byl ten 14-krotny wzrost, czy nie
    było?

    >w zasadzie do końca świata...
    >innego wyboru nie ma.

    W zasadzie tak, no chyba, ze wczesniej bedzie szczepionka, lub
    lekarstwo, lub wszyscy sie zarazą.

    I wychodzi na to, ze sie wszyscy zarazili, jak nie w pierwszej fali,
    to w następnch, kto mial umrzec ten umarl, ale ...
    -respiratorow starczyło,
    -byl czas nowe kupic,
    -grabarzy starczylo

    itd.