  • Data: 2002-09-03 13:57:22
    Temat: Korekta podatku naleznego VAT
    Od: r...@i...pl (BOHO) szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam pytanie dotyczace mozliwosci korekty podatku naleznego VAT.

    Mianowicie co sie dzieje gdy pomylkowo zamiast wykazac w deklaracji podatku
    VAT podatek nalezny np. w miesiącu maju wykazalem i zaplacilem go w miesiacu
    kwietniu.
    Czy moge dokonac korekty podatku naleznego w miesiacu maju, czy tez musze
    jeszcze raz zaplacic ten podatek tzn. raz w kwietniu gdy wymienilem go w
    deklaracji VAT, a drugi raz w (maju) gdy zostala wystawiona faktura VAT
    (wtedy przeciez powstaje obowiazek podatkowy) ?
    Podobnie co się dzieje w sytuacji odwrotnej gdy zamiast wykazac w deklaracji
    podatku VAT podatek nalezny np w miesiacu kwietniu wykazalem i zaplacilem go
    w miesiacu maju.
    Co mi grozi w tych wypadkach, czy są może jakieś wytyczne ministerstwa
    Finansów lub orzecznictwo NSA lub SN?
    Ustawa o VAT reguluje w art 19 jedynie kwestie korekt podatku naliczonego,
    zas o ewentualnych korektach podatku naleznego milczy!

    Sprawa jest dosyc pilna i naglaca.
    Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdr.
    BOHO