    From: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kontrola policyjna i prawa
    Date: Tue, 6 Feb 2007 14:30:21 +0100

    Witam,
    Walkowany temat byl juz wielokrotnie, ale w archiwum jest wielki balagan,
    kazdy sie przechwala i nikt nie udzielil jednoznacznej odpowiedzi na
    zadawane pytania.
    Chcialbym kilka zadac i w miare mozliwosci otrzymac proste odpowiedzi
    tak/nie.

    Mamy taka sytuacje:

    Zalozmy ze kiedys sciagalem filmy przez p2p, teraz zalozylem firme i mam
    wszystko legalne. Mimo to, sądząc po archwium dysk. wpada policja, ma nakaz,
    sprawdzaja i sie syf robi a kompa raczej sie nie odzyska.

    Puka policja, otwieram, rozmawiamy o duperelach (sasiedzi, halasy itd.).

    a) Oczywiste jest, ze nie musze i nie powinienem ich wpuszczac, czy tak?

    b) Co jesli jednak wejdą? (niewazne jak) bez nakazu. Czy mam prawo wtedy
    powiedziec ze chce zadzwonic do adwokata zanim powiedza "o! ma Pan
    komputer!". itd.

    c) Czy mam prawo zadzwonic do adwokata, jesli przyjda z nakazem itd.? Chodzi
    o unikniecie kwiatkow typu "znalezlismy po 3 miesiacach szukania pornografie
    dziecieca na Panskim komputerze, ktory zostal w trakcie czynnosci
    uszkodzony...".
    Wiem, ze moge sie odwolac, ale odwolania mozna sobie wsadzic, wolalbym to
    jak najwczesniej zalatwiac.

    d) Czy maja prawo przeszukac półki, szafki itd. w poszukiwaniu nielegalnego
    oprogramowania (rozumiem, ze mogą to miec w nakazie, wtedy jest to
    oczywiste...)

    e) Czy ktos moze potwierdzic czy w koncu czepiaja sie glownie
    oprogramowania, czy takze mp3 i filmow divx?

    f) Czy maja prawo zrobic cokolwiek zanim przyjedzie moj potencjalny adwokat?

    g) Czy mozna gdzies w sieci znalezc jakis wzor nakazu, zeby wiedziec czy to
    nie oszusci z falszywym nakazem?

    Co jesli w domu sa 2 komputery? Ktory sprawdzaja? Oba podlaczone do routera?
    Czyli znowu pytanie do nakazu. Konkretny IP sprawdzaja czy co?

    Prosze o krotkie odpowiedzi, zeby flejma znowu nie robic :/

    Dzieki i pozdrawiam.
    Grzegorz