  • 11. Data: 2006-02-22 20:35:14
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtifrn$kqe$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > 1991.02.15 wyrok SN IV CR 550/90
    > W razie, gdy rzecz ruchoma znajduje się w mieszkaniu lub innym miejscu
    > zajmowanym przez dłużnika wspólnie z osobami trzecimi, zwłaszcza z
    > członkami rodziny, to - gdy nic innego nie wynika z charakteru rzeczy
    > lub innych szczególnych okoliczności - komornik może przyjąć, że jest
    > ona co najmniej we niepowsiadaniu dłużnika, co upoważnia go do jej
    > zajęcia (art. 845 § 2 k.p.c.).}
    1. Na jakiej podstawie komornik miałby móc wejść do własnościowego lokalu
    mieszkalnego w którym osoba wymieniona w tytule wykonawczym nie jest
    zameldowania i do którego nie ma praw? Zaznaczam, że w cytowanym przez
    Ciebie wyjątku z wyroku SN użyto określenia "zajmowanym", które IMO
    wskazuje, iż chodzi o jeden z przypadków prawa do przebywania w lokalu.
    2. Szczególne okoliczności to może być chociażby umieszczenie ruchomości w
    zabezpieczonej części lokalu, do której dłużnik nie ma dostępu.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-02-22 20:45:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Idac tokiem rozumowania. To chyba wyrzuce mojego brata na zbity ryj zeby
    > sobie
    > poszedl mieszkac w rury. Jesli tego nie zrobie nie to komornik wnioskujac
    > sobie
    > ze jesli mieszka z rodzina wiec sprzeta sa wspolne i sobie ostempluje
    > wszystko tak ?
    > Zapomnialem dodac ze braciszek jest bezrobotny

    A jak komornik się dowiedział gdzie braciszek mieszka, jeśli nie jest
    zameldowany? Nie to, że
    uważam, że obecne przepisy są dobre. Uważam, że to śmieszne, aby właściciel
    mieszkania musiał udawadniać, że zgromadzone w JEGO WŁASNYM mieszkaniu
    rzeczy są JEGO WŁASNOŚCIĄ.
    Ale inna sprawa, że masz braciszka kretyna. Bo jak u Ciebie mieszka, to
    nie musi się tym komornikowi chwalić.
    Najlepsze wyjście, to nie wpuszczać komornika twierdząc, że mieszkanie jest
    twoje, brat co prawda Cię często odwiedza ale tu nie mieszka. Natomiast Ty
    nie odpowiadasz za długi brata, więc komornik trafił pod zły adres.
    Ale teraz jeśli komornik ostęplował Ci telewizor i przyznaliście się, że
    brat tu mieszka to w sumie nie wiem jak z tego wybrnąć...

  • 13. Data: 2006-02-22 20:47:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Znaczy się dopóki np. hotel nie pokaże kwitów na wyposażenie pokoju,
    > komornik może spokojnie zajmować mienie w pokoju hotelowym, w którym
    > znajduje się dłużnik z jakimiś osobami trzecimi?

    Znaczy tylko że czytać nie umiesz. Nie chodzi o hotele.

    > Paranoja...

    Paranoja to byłoby gdyby było inaczej. Żadana egzekucja by się nie
    odbywała. Wystarczyłoby że dłużnik powiedziałby komornikowi "to nie
    moje, tylko mojego sąsiada".

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-02-22 20:47:04
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    nie jest tak jak piszesz ;) chodzi o to ze jesli nie ma przeslanek ze
    rzeczy nie sa wlasnoscia dluznika to komornik przyjmuje ze conajmniej
    jest jego wspolwlasnoscia. Dlatego nie zainteresuje sie zakurzonym
    zyrandolem z krysztalow nawet jakby ten mial duza wartosc i byl latwo
    spieniezalny, tylko wieza hifi telewizorem, czyli czyms co dluznik mogl
    latwo przemiescic i probowac ukryc fakt ze to jego, a po drugie jak sie
    pozwala mieszkac bratu w mieszkaniu, nie meldujac go to jest to
    conajmniej karygodne a na pewno niezgodne z przepisami jakiejs tam
    ustawy a po drugie zdrowy rozsadek powinien podpowiadac ze komornik
    zjawi sie nie tylko pod adresem zameldowania dluznika, ale faktycznym
    jego przebywania.

    --
    Pozdro
    Harry

  • 15. Data: 2006-02-22 20:51:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    wiadomości news:43fcc8c9$1@news.home.net.pl...
> [...]

    > komornik może spokojnie zajmować mienie w pokoju hotelowym, w którym
    > znajduje się dłużnik z jakimiś osobami trzecimi?

    Dokładnie.

    Najlepszym wyjściem jest nie wpuszczenie komornika, o ile właściciel jest
    inny niż dłużnik.

    Wychodzi na to, że komornik to jest święta krowa, która może wejść
    gdziekolwiek i zająć cokolwiek, bo właśnie dłużnik tam chwilowo przebywa.

  • 16. Data: 2006-02-22 20:53:56
    Od: p...@p...onet.pl

    > A jak komornik się dowiedział gdzie braciszek mieszka, jeśli nie jest
    > zameldowany? Nie to, że
    > uważam, że obecne przepisy są dobre.

    A dowiedzial sie bo jego byla zona podpieprzyla go. Nie wnikam czy ma racje czy
    nie. Chodzi o to ze nie chce odpowiadac za bledy i wykroczenia brata.

  • 17. Data: 2006-02-22 20:54:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > 1. Na jakiej podstawie komornik miałby móc wejść do własnościowego lokalu
    > mieszkalnego w którym osoba wymieniona w tytule wykonawczym nie jest
    > zameldowania i do którego nie ma praw?

    Jak to nie ma praw? Przecież autor wątku użyczył mu mieszkanie. Meldunek
    lub jego brak jest bez znaczenia.

    > Zaznaczam, że w cytowanym przez Ciebie wyjątku z wyroku SN użyto określenia
    "zajmowanym", które IMO
    > wskazuje, iż chodzi o jeden z przypadków prawa do przebywania w lokalu.

    Akurat "zajmowany" oznacza również lokal zajmowany bez tytułu prawnego.
    Chodzi o faktyczne zamieszkiwanie czy miejsce pobytu.
    I wcale nie chodzi o treść wyrok tylko o art. 845 §2 kpc. Wyrok jest
    tylko interpretacją tego przepisu.

    > 2. Szczególne okoliczności to może być chociażby umieszczenie ruchomości w
    > zabezpieczonej części lokalu, do której dłużnik nie ma dostępu.

    Może. Ale dla kazusu nie ma to nic do rzeczy.

  • 18. Data: 2006-02-22 20:58:26
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Znaczy tylko że czytać nie umiesz. Nie chodzi o hotele.

    dlaczego? czyzny hotel lub schronisko dla bezdomnych nie bylo "lub innym
    miejscem
    zajmowanym przez dłużnika wspólnie z osobami trzecimi"?
    czy nie tak brzmiala czesc przytoczonego przez ciebie wyroku?

    --
    pozdro
    ape

  • 19. Data: 2006-02-22 21:01:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ape napisał(a):

> [...]
    > zajmowanym przez dłużnika wspólnie z osobami trzecimi"?
    > czy nie tak brzmiala czesc przytoczonego przez ciebie wyroku?

    Nie trzeba brać wszystkiego dosłownie. Trzeba jeszcze odrobinę pomyśleć.

  • 20. Data: 2006-02-22 21:02:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtij2j$74q$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Jak to nie ma praw? Przecież autor wątku użyczył mu mieszkanie.
    Normalnie. Dowód użyczenia jest? W odwiedziny przyszedł i się zasiedział.
    Podejrzewam, że wiesz co to jest tytuł prawny do lokalu?

    > Akurat "zajmowany" oznacza również lokal zajmowany bez tytułu prawnego.
    On go nie zajmuje. Zajmuje go jego brat i matka.

    > Chodzi o faktyczne zamieszkiwanie czy miejsce pobytu.
    To komornik go śledził?

    > I wcale nie chodzi o treść wyrok tylko o art. 845 §2 kpc. Wyrok jest
    > tylko interpretacją tego przepisu.
    > Może. Ale dla kazusu nie ma to nic do rzeczy.
    Bo?

    Jotte