  • 91. Data: 2006-02-24 05:26:36
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Zwróć uwagę na "ruchomości d ł u ż n i k a", czyli wyłącznie jego własność.

    To akurat nieprawda. Nie ma tu mowy o prawie własności. Ustawodawca nie
    użył zwrotu ruchomości będące własnością dłużnika. Odsyłam do komentarzy.
    Ruchomością dłużnika w rozumieniu tego przepisu jest to co ma on we
    władaniu.

    > Chyba sam w to nie wierzysz.

    Akurat w to wierzę.

    > Właśnie sugeruję, że z KPC tego typu domniemanie nie wynika.

    To ty tak twierdzisz, ja twierdze inaczej.

    > Tu dobrze prawisz, a dalej wyciągasz nie wiedzieć czemu odwrotny wniosek:

    Nie rozumiem czemu uważasz że wniosek jest odwrotny? Jest taki jak miał być.

    > Tak, a na jakiej podstawie Twoim zdaniem można kierować egzekucję do
    > majątku osób trzecich, nie będących dłużnikiem?

    Twierdzę tylko że na podstawie tego przepisu można zająć rzeczy które
    znajdują się w posiadaniu dłużnika, choćby nie były jego własnością.

    > Na jakiej podstawie komornik Twoim zdaniem może zająć przedmiot Pana X, kiedy ma
    wystawiony
    > tytuł wykonawczy przeciwko Panu Y?

    Jeżeli rzecz znajduje się w posiadaniu pana Y to na podstawie art. 845
    §2 kpc. O tym cały czas mówimy.
    Komornik nie jest organem rozpoznawczym i nie ma prawa badać czyją rzecz
    posiada dłużnik.
    Zgodnie z waszą logiką żadna egzekucja z ruchomości by się pewnie nie
    odbyła, bo w chwili gdy komornik przystępowałby do zajęcia dłużnik
    powiedziałby "To nie moje tylko sąsiada (brata, matki, dziadka itd) i co
    wtedy?
    Naprawdę chcielibyście żyć w kraju gdzie nie jest możliwa egzekucja
    wyroków (przynajmniej w ten sposób)?

    > A co do art. 3 - można ją ograniczać tylko w drodze ustawy - powoływany
    > artykuł nie ogranicza praw rzeczywistych właścicieli rzeczy, wręcz
    > przeciwnie, w sytuacjach, kiedy można mieć wątpliwości, obejmuje ich
    > ochroną.

    Jak mówiłem to ty tak interpretujesz ten przepis, a inni twierdzą że
    jednak że w pewnym sensie ogranicza. Kpc jest rangi ustawowej. Więc nie
    ma naruszenia konstytucji.

    > Powiedz to tym, którzy nie zareagowali na czas i nie zdążyli z
    > zaskarżeniem.

    Ale czyja to wina, że nie wystąpili? Czas na zaskarżenia jest wystarczający.

    > A tak w ogóle, to mam wrażenie, może niesłuszne, że odebrałeś moją
    > wypowiedź do siebie. Niepotrzebnie.

    Tutaj nie odbieram żadnych odpowiedzi personalnie. Najwyższej się czasem
    przekomarzam :)
    Napisałem tylko dlatego że nie zgadzam się z tym co pisałaś. I nadal sie
    nie zgadzam.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 92. Data: 2006-02-24 05:28:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ape napisał(a):

    > rotfl z przytupem
    > btw, w jakim cyrku robisz za clowna?

    Naprawdę staje się to coraz bardziej nudne i załosne ...

  • 93. Data: 2006-02-24 05:32:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Twierdzę tylko że na podstawie tego przepisu można zająć rzeczy które
    > znajdują się w posiadaniu dłużnika, choćby nie były jego własnością.

    Doprecyzuje:
    Twierdzę tylko że na podstawie tego przepisu można zająć rzeczy które
    znajdują się w posiadaniu dłużnika, choćby nie były jego własnością,
    chyba że chwili zajęcia ma oczywiste i wyraźne dowody na to że rzeczy
    które znajdują się w posiadaniu dłużnika nie są jednak jego własnością.

  • 94. Data: 2006-02-24 07:33:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Naprawdę? Myślałem że rzadko popełniam TUTAJ błędy. Ale może teraz błądze.
    > Może być podał jakieś błędy do których się nie przyznałem?

    Np w sprawie sadu depozytowego... Nie zauwazyles czegos, co pani adwokat, do
    ktorej zwrocilem sie po porade, zauwazyla od razu. A mianowicie, ze Sad
    Depozytowy popelnil blad, wzywajac do przedstawienia pelnomocnictwa
    uczestnika (wnioskodawcy), skladajacego wniosek o przyjecie depozytu, celem
    jego wyplaty "na rzecz". Sadowi chodzilo o pelnomocnictwo Spadkobiercy B,
    ktorego sekretariat sadu pomylil z Y'kiem. Ot ;-) Ale pociesze Cie - nikt na
    grupie tego nie zauwazyl...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 95. Data: 2006-02-24 07:55:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > Depozytowy popelnil blad, wzywajac do przedstawienia pelnomocnictwa
    > uczestnika (wnioskodawcy), skladajacego wniosek o przyjecie depozytu, celem

    I to ma być zrozumiałe?
    Skoro ktoś złożył coś do depozytu sądowego i zastrzegł że ma to być
    wydane na jego wniosek.
    I następnie ktoś składa żądanie o wydanie tego przedmiotu, to sąd
    zasadnie może przypuszczać, iż działa on w imieniu składajacego taki
    wniosek (bo tylko na jego żądanie można ten przedmiot).
    Skoro działa w jego imieniu to trzeba zarządać od niego pełnomocnictwa
    do działania w imieniu składajacego depozyt, który tylko było uprawniony
    do jego odebrania. Co jest nie tak w twoim i pani mecenas mniemaniu?

    A tak poza tym Skąd przypuszczenie że nie zauważyłem? Dlatego ze tego
    nie napisałem?
    Może uznałem to za nie istotne. A może dlatego że piszesz niezrozumiale
    przedstawiając stan faktyczny?
    Jeśli się myliłem to powiedz przynajmniej że odzyskałeś te rzeczy z
    depozytu sądowego zmuszając do tego sąd depozytowy :)

  • 96. Data: 2006-02-24 09:14:37
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Zdarzały się już zajęcia nie tylko rzeczy osób, u których ktoś kiedyś
    > wynajmował pokój,

    Zdarzały się też pobicia przez komornika osób, które kiedyś wynajmowały komuś
    pokój. Rękę też komornik potrafi złamać, np. tu:
    http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/article?
    AID=/20060112/WYDARZENIA/60112006&SearchID=732366354
    87990

    > ale nawet sąsiadów dłużnika.

    Nie tylko sąsiadów. Na południu Polski przez 11 lat szaleli dwaj (pseudo)
    komornicy, którzy egzekwowali nawet od przypadkowych osób spotkanych na ulicy.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 97. Data: 2006-02-24 10:25:56
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Naprawdę staje się to coraz bardziej nudne i załosne ...

    megarotfl

    --
    pozdro
    ape

  • 98. Data: 2006-02-24 10:55:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtm5eu$soc$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > To akurat nieprawda. Nie ma tu mowy o prawie własności. Ustawodawca nie
    > użył zwrotu ruchomości będące własnością dłużnika.
    A gdyby nawet użył, to i tak nic z tego, bo wtedy Johnson stwierdzi, że
    ustawodawca nie użył zwrotu "ruchomości będące _bezspornie_ własnością
    dłużnika".
    Ale nawet jeśli by użył, to nadal nic z tego, bo wówczas Johnson trwając
    niezmiennie przy swoim napisze, że ustawodawca nie użył zwrotu "ruchomości
    będące _bezspornie_ _wyłączną_ własnością dłużnika".
    Gdyby jednak ustawodawca w swej przenikliwości przewidział stanowisko
    Johnsona i zwrotu takiego jednak użył, to i tak niczego by to nie zmieniło,
    gdyż wówczas Johnson nieodmiennie pewny własnych jedynie słusznych racji
    zaopiniowałby, że .....
    :-))))))))))))

> [...]
    > odbyła, bo w chwili gdy komornik przystępowałby do zajęcia dłużnik
    > powiedziałby "To nie moje tylko sąsiada (brata, matki, dziadka itd) i co
    Przecież tak się dzieje.
    Jeśli zaciągnę kiedyś jakiś dług, to zaraz sporządzam odpowiednie akty
    darowizn na rodzinkę. Będzie dowód, że nic nie mam, bo byłem szlachetny i
    wszystko rozdałem. ;)

    Jotte

  • 99. Data: 2006-02-24 11:32:57
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Jotte napisał(a):

    [...]
    > Przecież tak się dzieje.
    > Jeśli zaciągnę kiedyś jakiś dług, to zaraz sporządzam odpowiednie akty
    > darowizn na rodzinkę. Będzie dowód, że nic nie mam, bo byłem szlachetny i
    > wszystko rozdałem. ;)

    Mówi Ci coś określenie "skarga pauliańska"?

    Paweł Marcisz

  • 100. Data: 2006-02-24 11:36:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jak już pisałem jak ktoś nie chce zrozumieć to nie zrozumie.
    Nie ma obowiązku mysleć tak jak ja.