  • 81. Data: 2019-12-31 12:55:44
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Dec 2019 09:27:49 +0100, z napisał(a):

    > Chyba że się zostaje nagle działalnością gospodarczą.

    Karczewski miał taką działalność?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 82. Data: 2020-01-02 13:10:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.12.2019 o 21:14, J.F. pisze:
    >Tak, ale te przeważnie mają jedynie przygotować skierowanie do
    >specjalisty.

    >Tak właśnie jest. Jeśli dostaniesz skierowanie na zabieg
    >chirurgiczny,
    >to opłata procedury zawiera koszt wszystkich koniecznych badań.

    A jak dostane skierowanie do laryngologa czy okulisty ?
    Bo ucho boli, lub nowych okularow potrzebuje ...

    -pacjentowi-specjaliste

    I jak to rozumiec ?

    >Tobie się wydaje, że płacisz, natomiast czasem płacisz Ty i NFZ
    >jednocześnie.

    No, jak place, to raczej mi sie nie wydaje :-)

    No ale powiedzmy ze ide prywatanie do ortopedy, bo kolano boli,
    on mi mowi, ze nalezy zrobic rezonans,
    skierowania uznawanego przez NFZ raczej nie wypisze.
    Wiec rezonans robie prywatnie, i jest diagnoza - zerwane wiezadla, na
    95% (bo w tym rezonansie to kiepsko widac ... chyba kiepsko).
    Nalezy mi sie rekonstrukcja ... ale znow - prywatny ortopeda
    skierowania do szpitala nie wypisze.

    Wiec ja tup tup do rodzinnego, on skierowanie do ortopedy, szukam
    najszybszego, ide z wynikami z rezonansu ... on wypisuje skierowanie
    do szpitala.

    I myslisz, ze ktos tam jeszcze podlozy moje dane i zgarna kase za
    rezonans,
    czy nie trzeba podkladac, bo komus z tych lekarzy sie nalezy zgodnie z
    cennikiem procedury ?

    Tak czy inaczej - w czasie wizyty "prywatnej" skierowania
    "panstwowego" nie dostane.

    Kiedys - chyba tak. Lekarz sobie stemplowal bloczek skierowan
    pieczatka przychodni, mogl wypisac i w czasie "prywatnym" skierowanie
    wygladajace na "panstwowe".
    Teraz przez te rozliczenia i komputery raczej niemozliwe.

    A czy oszustwo ... skladki na NFZ musze placic, to mi sie nalezy, wiec
    gdzie tu oszustwo :-)

    J.

  • 83. Data: 2020-01-02 18:47:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 13:10, J.F. pisze:

    > A jak dostane skierowanie do laryngologa czy okulisty ?

    Do okulisty skierowanie nie potrzebne. Laryngolog na pewno jest
    rozliczany tak, jak napisałem. Osobna wyceniona procedura.

    > Bo ucho boli, lub nowych okularow potrzebuje ...

    > I jak to rozumiec ?

    Ja już dawno przestałem nawet próbować rozumieć polityków. Rzadko kiedy
    mówią cokolwiek sensownego.

> [...]
    > 95% (bo w tym rezonansie to kiepsko widac ... chyba kiepsko).
    > Nalezy mi sie rekonstrukcja ... ale znow - prywatny ortopeda skierowania

    Tak to wygląda z Twojej strony. Ale z mojej wiedzy wynika - a sporo
    takich sparw zbadałem - że często niezależnie od Ciebie jest robiona
    druga dokumentacja, taka na NFZ. Ty płacisz lekarzowi, ale NFZ też.

    > Wiec ja tup tup do rodzinnego, on skierowanie do ortopedy, szukam
    > najszybszego, ide z wynikami z rezonansu ... on wypisuje skierowanie do
    > szpitala.

    No ale w procedurze NFZ mu płaci i za rezonans, za który Ty zapłaciłeś.
    Nie będzie go drugi raz robił. Teraz widzisz, gdzie jest luka? I jeszcze
    będziesz go chwalił, że taki uczynny i nie kazał drugi raz robić. Na tym
    właśnie oszustwo często polega, ze nawet nie wiesz, ze zostałeś oszukany.

    > I myslisz, ze ktos tam jeszcze podlozy moje dane i zgarna kase za rezonans,
    > czy nie trzeba podkladac, bo komus z tych lekarzy sie nalezy zgodnie z
    > cennikiem procedury ?

    Ależ nic nie będzie podkładał. On za Twój rezonans dostaje w procedurze
    wyleczenia Twojego kolana.

    > Tak czy inaczej - w czasie wizyty "prywatnej" skierowania "panstwowego"
    > nie dostane.

    I tu możesz się zdziwić. Ty go do ręki nie dostaniesz czasem, co nie
    oznacza, ze ono nie zostaje wypisane i rozliczone. Załóż sobie konto na
    portalu pacjenta i prześledź, za co NFZ za Ciebie zapłacił.

> [...]
    > na "panstwowe".
    > Teraz przez te rozliczenia i komputery raczej niemozliwe.

    Słusznie zauważyłeś, że "raczej".

    > A czy oszustwo ... skladki na NFZ musze placic, to mi sie nalezy, wiec
    > gdzie tu oszustwo :-)

    Bo powinieneś dostać za darmo, a płacisz.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2020-01-02 19:09:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Do okulisty skierowanie nie potrzebne.

    Masz bardzo stare informacje ... albo bardzo nowe

    http://nfz-szczecin.pl/66nch_bez_skierowania.htm

    A i tak nie rozumiem "ambulatoryjne" :-(

    >Laryngolog na pewno jest rozliczany tak, jak napisałem. Osobna
    >wyceniona procedura.

    Procedura na bol ucha ?

    >Ja już dawno przestałem nawet próbować rozumieć polityków. Rzadko
    >kiedy
    >mówią cokolwiek sensownego.

    No coz, sens wydaje sie jasny, nawet jesli szczegoly sa ciemne.
    Ale ... jesli "dostaną", to by znaczylo, ze nie dostawali wczesniej ?

    >Tak to wygląda z Twojej strony. Ale z mojej wiedzy wynika - a sporo
    >takich sparw zbadałem - że często niezależnie od Ciebie jest robiona
    >druga dokumentacja, taka na NFZ. Ty płacisz lekarzowi, ale NFZ też.

    Mozliwe. Stad tez zachecenie do sprawdzania swojego "konta".

    Tylko kto to robil - ten ortopeda, czy raczej szpital, co sobie
    doliczyl badania, ktore powinien zrobic ?

    >No ale w procedurze NFZ mu płaci i za rezonans, za który Ty
    >zapłaciłeś.
    >Nie będzie go drugi raz robił. Teraz widzisz, gdzie jest luka?

    Czyli inny ortopeda ?

    >I jeszcze będziesz go chwalił, że taki uczynny i nie kazał drugi raz
    >robić. Na tym
    >właśnie oszustwo często polega, ze nawet nie wiesz, ze zostałeś
    >oszukany.

    Ale ale ... NFZ mu placi proceduralnie, czy jakos tam rozlicza koszt
    tego rezonansu .. lub nie, jesli nie byl wykonany ponownie ?

    >Ależ nic nie będzie podkładał. On za Twój rezonans dostaje w
    >procedurze
    >wyleczenia Twojego kolana.

    Czyli szpital ? Bo ortopeda to tylko wystawia skierowanie do szpitala.
    Kolana nie wyleczyl, sprawa idzie dalej.
    Ale byc moze na pokrycie rezonansu mu sie slusznie nalezy.

> [...]
    >na
    >portalu pacjenta i prześledź, za co NFZ za Ciebie zapłacił.

    Z ciekawosci zrobie ... ale odkad to pacjenci sprawdzaja, to pewnie
    lekarze tego juz nie robia :-)

    >Bo powinieneś dostać za darmo, a płacisz.

    Ale to nie lekarz mnie oszukuje, tylko NFZ, minister, rzad, Prezes
    moze nawet :-)

    J.

  • 85. Data: 2020-01-02 21:07:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 19:09, J.F. pisze:

    > Procedura na bol ucha ?

    Nie na ból, tylko na ostatecznie stwierdzoną dolegliwość. W tym
    konkretnym wypadku przeważnie zapalenie ucha.

    > Mozliwe. Stad tez zachecenie do sprawdzania swojego "konta". Tylko
    > kto to robil - ten ortopeda, czy raczej szpital, co sobie doliczyl
    > badania, ktore powinien zrobic ?

    Czasem wszyscy. NFZ ma masę danych, ale się w tym gubi. Znajdowałem
    sytuacje, gdy płacili za pobyt tego samego pacjenta w jednym momencie w
    dwóch odległych o 40 km od siebie szpitalach. Albo płacili za pobyt 20
    pacjentów na oddziale, który miał 10 łóżek.

    > Czyli inny ortopeda?

    No nie zawsze inny. Możliwości jest z tuzin.

    > Ale ale ... NFZ mu placi proceduralnie, czy jakos tam rozlicza koszt
    > tego rezonansu .. lub nie, jesli nie byl wykonany ponownie ?

    No właśnie nie. Jest powiedzmy procedura naprawy kolana i ona ryczałtem
    obejmuje i rezonans, i co tam jeszcze potrzeba.

    > Czyli szpital ? Bo ortopeda to tylko wystawia skierowanie do
    > szpitala. Kolana nie wyleczyl, sprawa idzie dalej. Ale byc moze na
    > pokrycie rezonansu mu sie slusznie nalezy.

    Upraszczasz. Ortopeda bierze od Ciebie za wizytę. Potem leczy Cię na
    koszt NFZ. No przecież NFZ też mu za Twoją wizytę płaci.

    > Z ciekawosci zrobie ... ale odkad to pacjenci sprawdzaja, to pewnie
    > lekarze tego juz nie robia :-)

    Błądzisz. Mało kto wie, o co tam chodzi. Widzisz procedurę operacji na
    kolanie. Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co ona zawiera?

    > Ale to nie lekarz mnie oszukuje, tylko NFZ, minister, rzad, Prezes
    > moze nawet :-)

    To rzecz wtórna, kto to robi.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2020-01-02 23:20:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > oznacza, ze ono nie zostaje wypisane i rozliczone. Załóż sobie konto na
    > portalu pacjenta i prześledź, za co NFZ za Ciebie zapłacił.

    Kiedyś założyłam sobie konto pacjenta i parę nieprawidłowości zobaczyłam.
    Wydrukowałam wnioski do wypełnienia dla NFZ, żeby zgłosić oszustwa, ale
    potem jakoś "ręce mi opadły", bo pomyślałam sobie. że doniosę , ale to
    byłby donos w próżnię. Nie mam zaufania do NFZ i wiem, że nic nie
    zdziałam, "bo ręka rękę myje", czyli jedna klika.

    --
    animka

  • 87. Data: 2020-01-03 07:44:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 12:55, Olin pisze:
    > Karczewski miał taką działalność?

    Nie wiem ale dzisiaj każdy lekarz to firma bo w ten sposób się unika
    konsekwencji łamania kodeksu pracy.

  • 88. Data: 2020-01-03 11:13:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Jan 2020 07:44:13 +0100, z napisał(a):

    > Nie wiem ale dzisiaj każdy lekarz to firma bo w ten sposób się unika
    > konsekwencji łamania kodeksu pracy.

    Karczewski był na bezpłatnym urlopie, od kiedy został parlamentarzystą.
    Żeby nie stracić uprawnień lekarskich, brał dyżury w szpitalu, w którym był
    urlopowany, jako wolontariusz. W 2009 uznał, że idea wcale nie musi być
    darmowa i skasował za swój trud 400 000 zł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 89. Data: 2020-01-03 13:02:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 11:13, Olin pisze:
    W 2009 uznał, że idea wcale nie musi być
    > darmowa i skasował za swój trud 400 000 zł.

    Jako firma? Bo pytania się mnożą ;-)

  • 90. Data: 2020-01-03 13:09:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Jan 2020 13:02:52 +0100, z napisał(a):

    > W 2009 uznał, że idea wcale nie musi być
    >
    > Jako firma?

    Jako Karczewski.

    > Bo pytania się mnożą ;-)

    No właśnie, jak to możliwe, że oszust był marszałkiem senatu i latał w
    prywatnych sprawach rządowym samolotem?
    O willę w kompleksie rządowym, za którą Senat płacił 5600 zł miesięcznie
    nie pytam, bo dojna zmiana lubi luksus za pieniądze suwerena.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl