eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu › Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Subject: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e0a18da$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a1c1b$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a33dc$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a5b6e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a600a$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0dde52$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0e2c9d$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0e3293$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 2 Jan 2020 21:07:58 +0100

    W dniu 02.01.2020 o 19:09, J.F. pisze:

    > Procedura na bol ucha ?

    Nie na ból, tylko na ostatecznie stwierdzoną dolegliwość. W tym
    konkretnym wypadku przeważnie zapalenie ucha.

    > Mozliwe. Stad tez zachecenie do sprawdzania swojego "konta". Tylko
    > kto to robil - ten ortopeda, czy raczej szpital, co sobie doliczyl
    > badania, ktore powinien zrobic ?

    Czasem wszyscy. NFZ ma masę danych, ale się w tym gubi. Znajdowałem
    sytuacje, gdy płacili za pobyt tego samego pacjenta w jednym momencie w
    dwóch odległych o 40 km od siebie szpitalach. Albo płacili za pobyt 20
    pacjentów na oddziale, który miał 10 łóżek.

    > Czyli inny ortopeda?

    No nie zawsze inny. Możliwości jest z tuzin.

    > Ale ale ... NFZ mu placi proceduralnie, czy jakos tam rozlicza koszt
    > tego rezonansu .. lub nie, jesli nie byl wykonany ponownie ?

    No właśnie nie. Jest powiedzmy procedura naprawy kolana i ona ryczałtem
    obejmuje i rezonans, i co tam jeszcze potrzeba.

    > Czyli szpital ? Bo ortopeda to tylko wystawia skierowanie do
    > szpitala. Kolana nie wyleczyl, sprawa idzie dalej. Ale byc moze na
    > pokrycie rezonansu mu sie slusznie nalezy.

    Upraszczasz. Ortopeda bierze od Ciebie za wizytę. Potem leczy Cię na
    koszt NFZ. No przecież NFZ też mu za Twoją wizytę płaci.

    > Z ciekawosci zrobie ... ale odkad to pacjenci sprawdzaja, to pewnie
    > lekarze tego juz nie robia :-)

    Błądzisz. Mało kto wie, o co tam chodzi. Widzisz procedurę operacji na
    kolanie. Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co ona zawiera?

    > Ale to nie lekarz mnie oszukuje, tylko NFZ, minister, rzad, Prezes
    > moze nawet :-)

    To rzecz wtórna, kto to robi.

    --
    Robert Tomasik