  • 71. Data: 2019-12-30 16:33:45
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 13:27, J.F. pisze:

    > A moze sie jednak bardziej staraja ? :-)

    Może. Tylko jak to stwierdzić? Sądzisz, że bez kasy robi.ą coś celowo źle?

    > Czekaj czekaj - a nie jest to teraz szczegółowo rozliczane ?

    Jest

    > Jak lekarz rodzinny wysyła do chirurga/ortopedy, to przez NFZ płaci
    > mu z własnej praktyki za jeden raz.

    Z czego to wnosisz?

    > Jak chirurg zleca rentgena ... to chyba NFZ płaci, o ile skierowanie
    > jest "państwowe". Bo "prywatnego" to chyba nie zrealizują za darmo.

    Co to znaczy państwowe / prywatne?

    > A jak lekarz ma drugi etat w szpitalu czy przychodni i wypisze
    > prywatnemu pacjentowi "panstwowe" skierowanie ... przestepstwo ? Czy
    > komputery NFZ juz na to nie pozwolą ?

    Przestępstwo. Oszustwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2019-12-30 16:44:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Może. Tylko jak to stwierdzić? Sądzisz, że bez kasy robi.ą coś celowo
    >źle?

    W zabiegach raczej nie.
    Ale w ustalaniu kolejki ?
    Albo np "zadzwonilem do czekajacego pacjenta raz, nie odebral, to
    wypadl z kolejki, a miejsce sie zwolnilo ... na pilny przypadek "

    >Jest

    >Z czego to wnosisz?

    O ile sie orientuje, to takie sa zasady rozliczen.

    >Co to znaczy państwowe / prywatne?

    Placi NFZ, nie placi.
    Ale zeby zaplacil, to chyba musi byc w systemie zarejestrowane
    skierowanie od specjalisty, a wczesniej byc moze skierowanie do tego
    specjalsty od "rodzinnego".

    >Przestępstwo. Oszustwo.

    Hm ... pacjent ubezpieczony w NFZ i mu sie nalezy :-)

    Dawniej by chyba nie bylo problemow, teraz te komputery pilnuja :-)

    J.

  • 73. Data: 2019-12-30 16:48:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Dec 2019 21:32:35 +0100, z napisał(a):

    > Jak lekarze pracują na 3 etatach to jest normalne.
    >
    > Ale jak tak robi lekarz/poseł z nie naszej bandy to jest to NIEDOPUSZCZALNE?

    Niedopuszczalne są płatne dyżury w szpitalu, w którym jest się na
    bezpłatnym urlopie. Karczwski to wiedział, ale wziął 400 tys., bo tyle jest
    warta dla niego idea.

    W przypadku Grodzkiego mamy tylko niczym nie poparte insynuacje
    kaczystowskich gadzinówek, rozpowszechniane gdzie się da, nawet w juznecie.
    Ciekawe, czy ziobrotura wysmaży akt oskarżenia. Obstawiam, że nie, bo celem
    rzucanie gównem, żeby suwerenowi utrwaliło się w głowie, że coś tam było
    nie tak.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2019-12-30 17:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Niedopuszczalne są płatne dyżury w szpitalu, w którym jest się na
    >bezpłatnym urlopie. Karczwski to wiedział, ale wziął 400 tys., bo
    >tyle jest
    >warta dla niego idea.

    Ale dlaczego niedopuszczalne ?

    J.

  • 75. Data: 2019-12-30 17:36:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Ale dlaczego niedopuszczalne ?

    Bo on tak twierdzi bez podania podstawy prawnej niewierny Tomaszu! :-)
    Że są takie interpretacje "prawników (politycznie) zainteresowanych stron"
    to jestem praktycznie pewny. Po coś w sądzie są oskarżyciel, obrońca i sędzia.

    Z wyjaśnień poniżej [A] wynika że sprawa jest oczywiście mętna, nie całkowicie
    oczywista czyli jakby co to po sądach by się kilka miesięcy tłukła (przynajmniej).
    Zaś opinia Kancelarii Senatu ma sporą wagę ale nie jest rozstrzygająca
    _prawnie_ (politycznie sytuacja jest "nieco" inna).

    [A] https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/614
    833,karczewski-zarobki-dyzury-urlop-pieniadze-lamian
    ie-prawa.html

    --
    A. Filip

  • 76. Data: 2019-12-30 18:29:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 16:44, J.F. pisze:

    > O ile sie orientuje, to takie sa zasady rozliczen.

    O ile ja się orientuję, to nie. Lekarz pierwszego kontaktu bierze
    ryczałt. Specjalista bierze za procedurę i to kasa osobna. Specjaliście
    o0płaca się wyłudzić przykładowo badanie RTG z innej procedury, bowiem
    ma to w cenie procedury, więc ta kasa mu zostanie w kieszeni.

    > Placi NFZ, nie placi. Ale zeby zaplacil, to chyba musi byc w systemie
    > zarejestrowane skierowanie od specjalisty, a wczesniej byc moze
    > skierowanie do tego specjalsty od "rodzinnego".

    No właśnie jako ś dziwnie piszesz. Na stronach NFZ są umowy. Prześledź.

    > Hm ... pacjent ubezpieczony w NFZ i mu sie nalezy :-)

    Pacjentowi się należy, tylko NFZ dwa razy płaci. Raz w procedurze w
    prywatnym gabinecie, a drugi raz w szpitalu.

    > Dawniej by chyba nie bylo problemow, teraz te komputery pilnuja :-)

    Które?

    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2019-12-30 21:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >O ile ja się orientuję, to nie. Lekarz pierwszego kontaktu bierze
    >ryczałt. Specjalista bierze za procedurę i to kasa osobna.
    >Specjaliście

    I na ile sie orientuje, to LPK z tego ryczałtu placi za zlecone przez
    siebie badania.
    Moze nadinterpretuje, i za laboratorium czy RTG płaci, a konsultacja u
    specjalisty to juz nie "badanie".

    Chodzi mi po glowie, ze jednak za pierwsza konsultacje pacjenta
    placil, a jak specjalista wziąl na "długie leczenie", to za kolejne
    juz LPK nie placil.

    Ale moze sie myle.

    https://portal.abczdrowie.pl/lekarz-rodzinny-zalatwi
    -pacjentowi-specjaliste

    "Minister Radziwiłł zapewnia, że lekarze pierwszego kontaktu dostaną
    pieniądze na wynagrodzenie dla specjalistów. Chce w ten sposób ukrócić
    zwyczaj omijania kolejek leczących się prywatnie.

    i jeszcze cos takiego
    http://nfz-gdansk.pl/dla-pacjenta/zasady-korzystania
    -ze-swiadczen-medycznych/podstawowa-opieka-zdrowotna
    /zasady-wystawiania-skierowan,265

    aczkolwiek z tego niewiele wynika w kwestii rozliczen, poza tym ze ta
    pierwsza wizyta jest inna.

    >No właśnie jakoś dziwnie piszesz. Na stronach NFZ są umowy.
    >Prześledź.

    Ja tylko wiem, ze LPK sie czasem boi "karte pacjenta otworzyc" na
    komputerze, bo z tego juz cos wynika ...

    >Pacjentowi się należy, tylko NFZ dwa razy płaci. Raz w procedurze w
    >prywatnym gabinecie, a drugi raz w szpitalu.

    Eee - mowie o prywatnym leczeniu, za ktore ja sam place ...

    J.

  • 78. Data: 2019-12-30 21:37:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 21:14, J.F. pisze:

    > I na ile sie orientuje, to LPK z tego ryczałtu placi za zlecone przez
    > siebie badania.
    Tak, ale te przeważnie mają jedynie przygotować skierowanie do specjalisty.

    > Moze nadinterpretuje, i za laboratorium czy RTG płaci, a konsultacja u
    > specjalisty to juz nie "badanie".

    Tak właśnie jest. Jeśli dostaniesz skierowanie na zabieg chirurgiczny,
    to opłata procedury zawiera koszt wszystkich koniecznych badań. Dlatego
    tez opłaca się coś zakombinować. Przykładowo ujawnić jakąś dodatkową
    chorobę i w ramach jej leczenia zrobić dane badanie. Robisz raz
    prześwietlenie, ale NFZ dwa razy płaci.

> [...]
    > komputerze, bo z tego juz cos wynika ...
    > Eee - mowie o prywatnym leczeniu, za ktore ja sam place ...

    Tobie się wydaje, że płacisz, natomiast czasem płacisz Ty i NFZ
    jednocześnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2019-12-31 09:27:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-30 o 16:48, Olin pisze:
    > Niedopuszczalne są płatne dyżury w szpitalu, w którym jest się na
    > bezpłatnym urlopie. Karczwski to wiedział, ale wziął 400 tys., bo tyle jest
    > warta dla niego idea.

    Chyba że się zostaje nagle działalnością gospodarczą.
    Szach mat. Masz śmieciowość w pełnej krasie ;-)

  • 80. Data: 2019-12-31 12:53:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Dec 2019 17:13:29 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale dlaczego niedopuszczalne ?

    Bo nie.

    "Ministerstwo Zdrowia uznało wtedy taką sytuację za niedopuszczalną.
    Podobną opinię wyrazili eksperci oraz Główny Inspektor Pracy.
[...]

    https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1443350,stanisl
    aw-karczewski-do-pensji-marszalka-senatu-dorabial-bi
    orac-dyzury-w-szpitalu-koalicja-obywatelska-zapowiad
    a-interwencje.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek