eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu › Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Subject: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e0a18da$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a1c1b$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a33dc$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a5b6e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 30 Dec 2019 21:37:29 +0100

    W dniu 30.12.2019 o 21:14, J.F. pisze:

    > I na ile sie orientuje, to LPK z tego ryczałtu placi za zlecone przez
    > siebie badania.
    Tak, ale te przeważnie mają jedynie przygotować skierowanie do specjalisty.

    > Moze nadinterpretuje, i za laboratorium czy RTG płaci, a konsultacja u
    > specjalisty to juz nie "badanie".

    Tak właśnie jest. Jeśli dostaniesz skierowanie na zabieg chirurgiczny,
    to opłata procedury zawiera koszt wszystkich koniecznych badań. Dlatego
    tez opłaca się coś zakombinować. Przykładowo ujawnić jakąś dodatkową
    chorobę i w ramach jej leczenia zrobić dane badanie. Robisz raz
    prześwietlenie, ale NFZ dwa razy płaci.

    > Chodzi mi po glowie, ze jednak za pierwsza konsultacje pacjenta placil,
    > a jak specjalista wziąl na "długie leczenie", to za kolejne juz LPK nie
    > placil.
    >
    > Ale moze sie myle.
    >
    > https://portal.abczdrowie.pl/lekarz-rodzinny-zalatwi
    -pacjentowi-specjaliste

    > "Minister Radziwiłł zapewnia, że lekarze pierwszego kontaktu dostaną
    > pieniądze na wynagrodzenie dla specjalistów. Chce w ten sposób ukrócić
    > zwyczaj omijania kolejek leczących się prywatnie.
    >
    > i jeszcze cos takiego
    > http://nfz-gdansk.pl/dla-pacjenta/zasady-korzystania
    -ze-swiadczen-medycznych/podstawowa-opieka-zdrowotna
    /zasady-wystawiania-skierowan,265

    > aczkolwiek z tego niewiele wynika w kwestii rozliczen, poza tym ze ta
    > pierwsza wizyta jest inna.

    > Ja tylko wiem, ze LPK sie czasem boi "karte pacjenta otworzyc" na
    > komputerze, bo z tego juz cos wynika ...
    > Eee - mowie o prywatnym leczeniu, za ktore ja sam place ...

    Tobie się wydaje, że płacisz, natomiast czasem płacisz Ty i NFZ
    jednocześnie.

    --
    Robert Tomasik