  • 51. Data: 2010-04-03 19:09:29
    Temat: Re: Kilka radarow po kolei
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, .B:artek. wrote:

    > Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat. Jadę dalej nadal bez świateł, patrol,
    > a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi się w pas
    > i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne?

    Dwie sprawy.

    Pierwsza i postawowa - po zatrzymaniu przez patrol *przestałeś jechać*.
    Wyłączyłeś się z ruchu.
    Później rozpoczynasz nową podróż, w której popełniasz nowe wykroczenia.

    Druga sprawa, uboczna, ale IMO "praktycznie tak będzie".
    W znanych mi przypadkach miśki nakazywały niezwłoczne zastosowanie
    się do przepisów, w tym przykładzie - włączenia owych świateł.
    Jak je wyłączysz, to świadomie *na nowo* złamiesz przepis.
    Odrębnie od poprzedniego niewłączenie.

    > Jest sens i logika?

    Nie ma jej w porównywaniu, przykład ma się nijak do "ciągłej jazdy".

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie wyklucza
    > popełnienia go 100 metrów dalej.

    Jeśli jest to *kolejne*, *odrębne* przejechanie linii ciągłej, to jest
    to *kolejne* wykroczenie.
    Jeśli jedzie cały czas za linią którą *raz* przekroczył (i ona się
    nie skończyła), mamy klasyczny "absurd prawny" - ale literalnie
    wykroczenie jest jedno.

    > Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    > punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód? Oni przecież nie
    > łapią tych punktów za cały wachlarz różnych wykroczeń tylko licznik nabija
    > kilkakrotne (w czasie "filmu") przekroczenie prędkości,

    Właśnie.
    Przekracza, zmniejsza prędkość do dozwolonej, znowu przekracza...

    > wyprzedzanie na ciągłej itd.

    Wyprzedzanie w obecności ciągłej nie jest wykroczeniem, wykroczeniem
    jest każde przekroczenie ciągłej (z osobna).

    > a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń popełnianych
    > wielokrotnie

    No właśnie :)
    A nie jednej jazdy kilometrami pod prąd :|

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2010-04-03 19:22:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    .B:artek. pisze:

    > Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat.

    Sam pisałeś o zdjęciach.
    Mówimy więc o kontroli automatycznej - o tym że zostało Ci zrobione
    zdjęcie dowiesz się po około miesiącu z listu poleconego.

    Sytuacja kiedy zostałeś zatrzymany i ukarany, a następnie ponownie
    popełniasz wykroczenie to sytuacja zupełnie inna.

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie
    > wyklucza popełnienia go 100 metrów dalej.

    Tak samo jak nie wyklucza go popełnienia 10m, 1m czy 10cm dalej.

    Czy uważasz że jak policjant łapie kogoś na radar to w porządku by było
    gdyby wystawił dwa mandaty "a bo ja pana zmierzyłem najpierw 70/50 tam
    300m dalej

    > Wszystko zależy od liczby
    > kontroli przestrzegania przepisów na danym odcinku.

    Tyle że kara jest za wykroczenie, a nie za kontrolę.
    Dowolnie wiele kontroli może wykonać nawet jeden policjant - kwestia
    odpowiednio szybkostrzelnego radaru.
    Tyle że z karą za wykroczenie nie ma to żadnego związku.

    > Nie, jedno, bo to jest dokładnie to samo miejsce.

    Absolutnie nie.
    Videoradar zarejestrował np. 72/50 100m przed fotoradarem.
    Fotoradar zrobił zdjęcie 74/50, a 100m za fotoradarem załogoa
    videoradaru zmierzyła np. 73/50.

    > Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    > punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód?

    Są to kary za różne wykroczenia drogowe.

  • 53. Data: 2010-04-03 20:25:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    > No właśnie nie.

    To już z niusamy wyjaśniłem. ;)

    > Ukarany musi popełnić kolejny raz taki sam czyn.

    Dokładnie tak. Inne miejsce, inny czas ...

    --
    spp

  • 54. Data: 2010-04-03 20:44:07
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > To znajdź takie dwa radary ustawione na dowolnej drodze bez żadnych zmian
    > ograniczeń - dwa jednocześnie czynne.
    > Bo to że skrzynki mogą stać co kilometr to nic dziwnego - robi się tak
    > właśnie po to, żeby kierowcy nie wiedzieli gdzie tym razem znajduje się
    > kamera (których i tak zawsze jest za mało na obsadzenie każdej skrzynki).

    Nie chcę niczego szukać. Podejrzewam, że choć dzisiaj jest mało
    prawdopodobne natrafienie na takie dwa fotoradary to jest to możliwe a z
    biegiem czasu, jak fotoradarów przybędzie, będzie jeszcze bardziej
    prawdopodobne.

  • 55. Data: 2010-04-03 21:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, spp wrote:

    > Dokładnie tak. Inne miejsce, inny czas ...

    Po pierwsze: nie zgadzam się, miejsce i czas nie stanowią
    kryterium "jedności" zdarzenia, wiele czynów zabronionych
    jest rozciągłych w czasie i przestrzeni (z różnymi formami
    oszustwa włącznie), a po drugie: wyraź jaką definicję
    "miejsca" zastosujesz (może być słownikowa, ale poproszę
    konkretną treść). I (definicję) "czasu" też.
    Jak poprzednio :)

    Przy Twoim podejściu wyjdzie nieskończona ilość czynów
    zabronionych.
    To co masz na myśli, to *ujawnienia* tych czynów.
    Ale same dwa ujawnienia *takiego* czynu jak przekroczenie
    prędkości, nie pozwala odpowiedzieć na pytanie czy czyny
    były dwa czy tylko jeden.
    Trzeba wiedzieć czy w międzyczasie nie było "przerwy",
    w tym - czy nie zmieniły się kryteria.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2010-04-03 22:46:50
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-04-2010 18:46, miodu pisze:
    > Tak, i za co policjant filmujacy powinien byc wywalony z roboty na
    > zbity pysk, jesli beztrosko jedzie sobie za piratem drogowym,
    > ignorujac fakt ze ten naraza innych uzytkownikow drogi na
    > niebezpieczenstwo i mozliwosc utraty zycia.

    Najczęściej takie sytuacje są efektem pościgu za
    pijanym/niezrównoważonym, który się nie zatrzymał do kontroli.

    --
    .B:artek.

  • 57. Data: 2010-04-03 23:01:26
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-04-2010 21:22, Tomasz Pyra pisze:
    > Sam pisałeś o zdjęciach.
    > Mówimy więc o kontroli automatycznej - o tym że zostało Ci zrobione
    > zdjęcie dowiesz się po około miesiącu z listu poleconego.

    Ale o tym, że jedzie więcej niż jest dozwolone, to kierowca powinien
    wiedzieć z zegarów, a nie z poleconego.

    > Sytuacja kiedy zostałeś zatrzymany i ukarany, a następnie ponownie
    > popełniasz wykroczenie to sytuacja zupełnie inna.

    Moim zdaniem podobna, bo też za taki sam czyn popełniony na jednym
    odcinku drogi otrzymuję dwa razy karę.

    > Czy uważasz że jak policjant łapie kogoś na radar to w porządku by było
    > gdyby wystawił dwa mandaty "a bo ja pana zmierzyłem najpierw 70/50 tam
    > 300m dalej

    Nie uważam, żeby to było w porządku. Gdybym uważał, to można by dojść do
    absurdu polegającego np. na robieniu przez _jeden_ fotoradar
    sekwencyjnych zdjęć pojazdu łamiącego przepisy - ile zdjęć, tyle
    wykroczeń. Natomiast fotoradar stojący te 2 km dalej, to inna sytuacja,
    inne miejsce i inny czas. Wiem, granica nie jest ostra.

    > Tyle że kara jest za wykroczenie, a nie za kontrolę.

    Ale jedynie kontrola pozwala ujawnić wykroczenie. Każdy normalny
    kierowca przekracza dozwoloną prędkość, ale wykroczenie ujawniane jest
    wtedy, gdy ma pecha (czyli w kilku % przypadków albo i mniej).

    > Dowolnie wiele kontroli może wykonać nawet jeden policjant - kwestia
    > odpowiednio szybkostrzelnego radaru.
    > Tyle że z karą za wykroczenie nie ma to żadnego związku.

    Vide co napisałem wyżej.

    > Absolutnie nie.
    > Videoradar zarejestrował np. 72/50 100m przed fotoradarem.
    > Fotoradar zrobił zdjęcie 74/50, a 100m za fotoradarem załogoa
    > videoradaru zmierzyła np. 73/50.

    I w takim wypadku załoga z wideoradarem wystawia mandat za jedno
    przekroczenie prędkości, natomiast po przyjściu poleconego z fotoradaru
    odmawiamy przyjęcia mandatu i w sądzie próbujemy udowodnić, że za
    "fotografię" już odpokutowaliśmy (ściślej, to probujemy przekonać sąd,
    że w tym samym miejscu i czasie nagrał nas wideoradar, więc kara za _to_
    wykroczenie została już nałożona).

    --
    .B:artek.

  • 58. Data: 2010-04-04 16:56:27
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Najczęściej takie sytuacje są efektem pościgu za pijanym/niezrównoważonym,
    > który się nie zatrzymał do kontroli.

    Z wideorejestratorem ? Ty myślisz, że każdy radiowóz ma takowy w wyposażeniu
    ?

  • 59. Data: 2010-04-04 22:13:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    .B:artek. pisze:

    > Moim zdaniem podobna, bo też za taki sam czyn popełniony na jednym
    > odcinku drogi otrzymuję dwa razy karę.

    Zastanów się kto więcej czasu spędzi w więzieniu i dlaczego:
    a) złodziej samochodów który okradł 20 banków, a następnie został
    złapany i odsiedział
    b) złodziej który dwadzieścia razy okradał bank następnie był łapany,
    odsiedział swoje, a po wypuszczeniu okradał następny

  • 60. Data: 2010-04-06 07:24:12
    Temat: Obsługa fotoradarów
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Jak często wymienia się "wkład" takiej puszki, z zarejestrowanymi
    wykroczeniami? Ile taka puszka jest w stanie zapamiętać wykroczeń?