    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kilka radarow po kolei
    Date: Sat, 3 Apr 2010 21:09:29 +0200

    On Sat, 3 Apr 2010, .B:artek. wrote:

    > Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat. Jadę dalej nadal bez świateł, patrol,
    > a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi się w pas
    > i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne?

    Dwie sprawy.

    Pierwsza i postawowa - po zatrzymaniu przez patrol *przestałeś jechać*.
    Wyłączyłeś się z ruchu.
    Później rozpoczynasz nową podróż, w której popełniasz nowe wykroczenia.

    Druga sprawa, uboczna, ale IMO "praktycznie tak będzie".
    W znanych mi przypadkach miśki nakazywały niezwłoczne zastosowanie
    się do przepisów, w tym przykładzie - włączenia owych świateł.
    Jak je wyłączysz, to świadomie *na nowo* złamiesz przepis.
    Odrębnie od poprzedniego niewłączenie.

    > Jest sens i logika?

    Nie ma jej w porównywaniu, przykład ma się nijak do "ciągłej jazdy".

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie wyklucza
    > popełnienia go 100 metrów dalej.

    Jeśli jest to *kolejne*, *odrębne* przejechanie linii ciągłej, to jest
    to *kolejne* wykroczenie.
    Jeśli jedzie cały czas za linią którą *raz* przekroczył (i ona się
    nie skończyła), mamy klasyczny "absurd prawny" - ale literalnie
    wykroczenie jest jedno.

    > Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    > punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód? Oni przecież nie
    > łapią tych punktów za cały wachlarz różnych wykroczeń tylko licznik nabija
    > kilkakrotne (w czasie "filmu") przekroczenie prędkości,

    Właśnie.
    Przekracza, zmniejsza prędkość do dozwolonej, znowu przekracza...

    > wyprzedzanie na ciągłej itd.

    Wyprzedzanie w obecności ciągłej nie jest wykroczeniem, wykroczeniem
    jest każde przekroczenie ciągłej (z osobna).

    > a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń popełnianych
    > wielokrotnie

    No właśnie :)
    A nie jednej jazdy kilometrami pod prąd :|

    pzdr, Gotfryd