  • 41. Data: 2010-04-03 16:26:37
    Temat: Re: Kilka radarow po kolei
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 17:20, niusy.pl pisze:

    > Bardzo interesujący przykład. W drodze do konkretnego celu można pół
    > polski przejechać bez świateł. I może to zostać wielokrotnie
    > zarejestrowane przez mijane fotoraradary. Czy to znaczy, że wielokrotnie
    > popełniliśmy to wykroczenie ?

    Nie. Takie samo. ;)

    --
    spp

  • 42. Data: 2010-04-03 16:38:14
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat. Jadę dalej nadal bez świateł,
    > patrol, a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi się
    > w pas i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne? Jest sens i
    > logika?

    To się broni tylko dlatego, że kierowca dowiedział się o popełnianiu przez
    siebie wykroczenia i mógł temu zapobiec. W przypadku fotoradaru, który może
    rejestrować brak świateł, już tak nie jest. Możesz pół polski przejechać nie
    wiedząc o tym, że nie masz świateł. Z drugiej strony mandat można wystawić
    niezależnie od tego.

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie
    > wyklucza popełnienia go 100 metrów dalej. Wszystko zależy od liczby
    > kontroli przestrzegania przepisów na danym odcinku.

    No raczej nie zależy od liczby kontroli tylko od tego czy "organizacyjnie"
    jest to jedno wykroczenie. Jeśli widzisz kolejny znak ograniczenia i nie
    zwalniasz to oczywiste jest, że kolejny raz nie stosujesz się do konkretnego
    przepisu. Ale jakżeby inaczej to wyglądało gdyby okazało się, że winny jest
    prędkościomierz.

    > Nie, jedno, bo to jest dokładnie to samo miejsce.

    Nie, bo metr dalej i dwa metry dalej i trzy ... wykroczenie jedno

    > Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    > punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód? Oni przecież nie
    > łapią tych punktów za cały wachlarz różnych wykroczeń tylko licznik nabija
    > kilkakrotne (w czasie "filmu") przekroczenie prędkości, wyprzedzanie na
    > ciągłej itd.,

    Ale różnych wykroczeń

    > a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń popełnianych wielokrotnie, co w
    > sumie daje rekordowe wyniki.

    Musieli jednak popełniać kolejne wykroczenia choćby te same, ale po raz
    kolejny.

  • 43. Data: 2010-04-03 16:39:18
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > Nie ma. Powinieneś dostać drugi, wyższy mandat - poprzedni nie odniósł
    > odpowiedniego skutku.

    Odniósł, do kasy wpłynęły pieniądze.

  • 44. Data: 2010-04-03 16:46:59
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 3 Kwi, 16:46, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie
    > wyklucza popełnienia go 100 metrów dalej. Wszystko zależy od liczby
    > kontroli przestrzegania przepisów na danym odcinku.

    Sprawiasz wrażenie osoby która nie bardzo orientuje sie do czego sluzy
    samochod. PRZEMIESZCZAMY SIE NIM, wiec to co piszesz brzmi wyjatkowo
    absurdalnie.

> [...]
    > wyprzedzanie na ciągłej itd., a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń
    > popełnianych wielokrotnie, co w sumie daje rekordowe wyniki.

    Tak, i za co policjant filmujacy powinien byc wywalony z roboty na
    zbity pysk, jesli beztrosko jedzie sobie za piratem drogowym,
    ignorujac fakt ze ten naraza innych uzytkownikow drogi na
    niebezpieczenstwo i mozliwosc utraty zycia.

  • 45. Data: 2010-04-03 17:02:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 18:46, miodu pisze:

> [...]
    > ignorujac fakt ze ten naraza innych uzytkownikow drogi na
    > niebezpieczenstwo i mozliwosc utraty zycia.

    Oczywiście, z tym że biorąc pod uwagę proporcjonalność wagi wykroczeń
    kierowca powinien zostać natychmiast zastrzelony. :)

    --
    spp

  • 46. Data: 2010-04-03 17:28:24
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Oczywiście, z tym że biorąc pod uwagę proporcjonalność wagi wykroczeń
    > kierowca powinien zostać natychmiast zastrzelony. :)

    Lepiej jakby go nabili na pal

  • 47. Data: 2010-04-03 18:30:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 19:28, niusy.pl pisze:

    > Lepiej jakby go nabili na pal

    "Tyz piknie" - jak mawiał Kwiczoł. :)

    --
    spp

  • 48. Data: 2010-04-03 18:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, Ajgor wrote:

    > Nie ma nic. Nie ma ograniczeń (oprócz wynikających z przepisów na tej
    > drodze). Ciągła droga bez zjazdów.
    > Po prostu jedziesz, i co chwila mijasz radar.

    No to przy załapaniu się na komplet radarów (na takim odcinku)
    IMVHO jedynie można mówić o swoistej recedywie (taka nierecedywa,
    ale ciągłe popełnianie podobnego czynu, w przypadku przestępstw
    niekiedy skutkująca podniesieniem progów kary) zdaje się ma jakąś
    mądrą nazwę, tylko przypomnieć sobie nie mogę).
    Za to chyba nie ma osobnej kary (a co najwyżej przysługuje
    górny pułap wynagradzania ;)) - chyba że sąd zechce przekwalifikować
    czyn na jakieś "stwarzanie zagrożenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2010-04-03 18:44:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, spp wrote:

    > A zwracam uwagę że często kara może być nakładana wielokrotnie za to samo

    No właśnie nie.
    Ukarany musi popełnić kolejny raz taki sam czyn.
    Tu problemem jest brak oddzielnej kary za "uporczywy czyn ciągły".
    Jeden czyn, przed pierwszym ukaraniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2010-04-03 18:57:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 13:20:50 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > No ale przez te 2 km może tego nie być. Na zwykłej drodze ! A może być
    > autostrada.

    To znajdź takie dwa radary ustawione na dowolnej drodze bez żadnych zmian
    ograniczeń - dwa jednocześnie czynne.
    Bo to że skrzynki mogą stać co kilometr to nic dziwnego - robi się tak
    właśnie po to, żeby kierowcy nie wiedzieli gdzie tym razem znajduje się
    kamera (których i tak zawsze jest za mało na obsadzenie każdej skrzynki).

    Henry