  • Data: 2008-10-30 12:06:55
    Temat: Kilka pytań o samozatrudnienie
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Po długich rozmyślaniach prawie zdecydowałem się na samozatrudnienie.
    Brakuje mi tylko kilku "detali" - trochę z wiedzy ogólnej, trochę z
    podatków.

    Sytuacja jest taka - czasem chciałbym sobie dorobić na projektowaniu stron
    internetowych, baz danych, programowaniu, różnistych usługach komputerowych
    (od administracji serwerem po helpdesk), korepetycjach, handlu detalicznym
    sprzętem używanym i podobnych. Obowiązkowo, muszę mieć możliwość
    wystawienia faktury klientowi. Przewidywany roczny "zarobek" poniżej 2 tys.
    zł.

    Równolegle z taką "dorywczą" pracą idą studia doktoranckie, z ograniczeniem
    na maksimum pół etatu. Czy można się samozatrudnić na pół etatu? A może
    można się wcale nie zatrudniać? Czy firma musi mieć przynajmniej jednego
    pracownika, czy też może nie mieć żadnego i służyć wyłącznie do "istnienia"
    i wystawiania faktur? A może szef firmy to automatycznie jej pracownik?

    Czy samozatrudnienie w moim przypadku w ogóle się opłaci? Jak sobie
    pomyślę, że miałbym rocznie płacić za jakieś programy do księgowości,
    firmowe konta bankowe, kasę fiskalną czy inne pierdoły to mi się
    odechciewa...

    Można jakoś uniknąć kasy fiskalnej i zachować możliwość wystawiania faktur?
    Nie zależy mi specjalnie na odliczeniach... no bo ile można odliczyć od
    1000 zł rocznie?!

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik