  • Data: 2008-10-31 19:26:37
    Temat: Re: Kilka pytań o samozatrudnienie
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 31 Oct 2008 07:34:02 +0100, gacek napisał(a):

    > Dla do 2k zlotych rocznie - naprawde chce ci sie w takie papierki bawic?
    > Jesli firma zlecajaca nie chce zrobic tego normalnie - przez umowe
    > zelecenie/dzielo - to z nimi cos jest nie tak. Jesli sie im taka forma
    > mniej oplaca - to negocjujcie stawke.

    Z podatkow jestem cienki... ale oni tlumacza, ze to im cos znacznie
    upraszcza w skarbowce. Zamiast zalatwiac formalnosci w miesiac przy umowie
    zlecenie moga w kilka dni przy fakturze. A czas w tym zleceniu to priorytet
    (tylko nie wiem dlaczego... zrobie i bedzie... i bedzie wtedy kiedy zrobie
    :) )

    Brak faktury, brak zlecenia, brak kasy. Niestety.

    Ale im dluzej czytam, tym bardziej mi sie odechciewa wlasnej firmy... czemu
    Panstwo tak klody pod nogi rzuca? Jesli dobrze pamietam, to stypendium nie
    stanowi zrodla dochodu... wtedy musialbym jeszcze oplacac za siebie ZUS...
    koszmar.

    No właśnie, ktoś miałby jakieś wyliczenie co do kosztów posiadania firmy?
    Na start to zgłoszenie firmy, pieczątka i kasa fiskalna. Później -
    prowadzenie księgowości, konto bankowe, ZUS.

    Z samego zusu wyjdzię przez pierwsze dwa lata 30% minimalnego miesięcznego
    wynagrodzenia, czyli - na chwilę obecną ok. 131 zł /mc. Potem pod górkę,
    czyli 60% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, czyli mocno ponad 700 zł
    miesięcznie! Czy nasze ustawodawstwo nie przewiduje jakiejś zachęty dla
    jednoosobowych firm, które chciałyby wyjść z szarej strefy?

    PS: żeby wystawić fakturę nie muszę posiadać kasy fiskalnej? dobrze
    kombinuję?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik