  • Data: 2008-11-01 09:31:15
    Temat: Re: Kilka pytań o samozatrudnienie
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    > Z podatkow jestem cienki... ale oni tlumacza, ze to im cos znacznie
    > upraszcza w skarbowce. Zamiast zalatwiac formalnosci w miesiac przy umowie

    skoro jesteś cienki to nawet nie próbuj się zabierać za dzaiłalność
    gospodarczą!!!
    ci ONI wciskaja ci kity, to im będize łatwiej, bo okradną ciebie ze
    świadczeń pracowniczych i pozbędą się odpowiedzialnośći:O(

    > Ale im dluzej czytam, tym bardziej mi sie odechciewa wlasnej firmy...
    > czemu
    > Panstwo tak klody pod nogi rzuca? Jesli dobrze pamietam,

    dalej żyjemy w komunie, ona zawsze tępiła własnosć prywatną, zapomniałeś o
    kulcie PGRów i spółek skarbu państwa?

    > No właśnie, ktoś miałby jakieś wyliczenie co do kosztów posiadania firmy?

    koszty prowadzenia firmy są bardziej zakręcone niż baranie rogi:O(
    same urzędasy ich nie rozumieją, jaka firma takie koszty:O(

    > Z samego zusu wyjdzię przez pierwsze dwa lata 30% minimalnego miesięcznego
    > wynagrodzenia, czyli - na chwilę obecną ok. 131 zł /mc.

    a od kiedy to firma ma minimalne miesieczne wynagrodzenie?
    widzę że firma chce zatrudnic pracownika na tak zwaną firmę, nie daj sie w
    to wrobić!!!
    a te 131 zł zusu to domyślam się że to ta zniszka przez pierwsze dwa lata?
    też nie daj sie w to wrobić, bo jak składki symboliczne to i świadczenia
    symboliczne (renta, chorobowe i inne symboliczne, brak zasiłku dla
    bezrobotnych potem), zus dla firmy wynosi minimum jakieś 900zł!!!

    > PS: żeby wystawić fakturę nie muszę posiadać kasy fiskalnej? dobrze
    > kombinuję?

    kasa fiskalna jest wymagana powyżej pewnych obrotów, których ty pewnie nie
    będziesz poisadał, wiec nie musisz:O)
    lepiej powiedz ile chcą ci płacić pensji? 600zł/mc?