  • 1. Data: 2002-10-26 12:58:50
    Temat: Kiedy naprawde konczy sie umowa zlecenie?
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

    Witam.
    Tworze na umowy-zlecenie program komputerowy. Wlasciwsza by chyba byla o dzielo
    ale nie ja o tym decydowalem.
    Chodzi mi o to zeby zabezpieczyc sie przed ciaglymi zmianami w kodzie za darmo?
    W przypadku dziela jest to okres 6 m-cy lub mozna spisac odpowiedni dokument,
    oznaczajaca definitewne zakonczenie. Jak sprawa wyglada przy zleceniu? Sam
    rachunek tu wystarczy?

    Pozdrawiam,
    TRS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-10-26 14:58:35
    Temat: Re: Kiedy naprawde konczy sie umowa zlecenie?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2002, TRS wrote:

    >+ Witam.

    Witam i przy okazji WKF: jakby się dało pisać krótszymi liniami... ;)

> [...]
    >+ oznaczajaca definitewne zakonczenie. Jak sprawa wyglada przy zleceniu? Sam

    1. IMO
    2. AFAIK
    3. nie jestem prawnikiem.

    Teraz ad rem: istotą umowy zlecenia jest "wykonanie z dochowaniem
    należytej staranności". W odróżnieniu od umowy o dzieło (kiedy
    to *dzieło* ma być sprawne i jak na mój gust coś takiego jak
    gwarancja jest na miejscu) - to jeśli ktoś rozmyślnie zawiera
    umowę zlecenia - to znaczy że sam fakt iż będziesz się starał
    mu wystarczy ;> (a czy ci wyjdzie czy nie... to już mniej ;)).

    Co prawda w .pl nie tytył a treść umowy stanowi czym ona jest
    - ale IMHO to właśnie w tytule powinno wyrażać się zamiary
    stron... a te dawca *zlecenia* wyraził ;)
    IMO - zależy jak bardzo ci będzie zależało na przyszłych
    kontaktach ze zleceniodawcą :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: w ogóle to jest jeszcze kolejny stopień: umowa o pracę,
    kiedy to pracodawca ma być zadowolony z faktu "wykonywania"
    (tj. z mocy prawa nie ma mowy *ani* o tym że wynik tej pracy
    ma się do czegoś nadawać *ani* o tym, że ma być "dołożona
    staranność"...)

  • 3. Data: 2002-10-27 08:26:55
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TRS" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dzielo
    > ale nie ja o tym decydowalem.
    > Chodzi mi o to zeby zabezpieczyc sie przed ciaglymi zmianami w kodzie za

    Przeczytaj pouczający artykuł "Nie dać się wwwykołować"
    (i inne na tej stronie)

    http://nethut.pl/artykul.php/t/100

    --
    Pozdrawiam.