    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy naprawde konczy sie umowa zlecenie?
    Date: Sat, 26 Oct 2002 16:58:35 +0200

    On Sat, 26 Oct 2002, TRS wrote:

    >+ Witam.

    Witam i przy okazji WKF: jakby się dało pisać krótszymi liniami... ;)

    >+ Tworze na umowy-zlecenie program komputerowy.
    >+ Wlasciwsza by chyba byla o dzielo
    >+ ale nie ja o tym decydowalem.
    >+ Chodzi mi o to zeby zabezpieczyc sie przed ciaglymi
    >+ zmianami w kodzie za darmo?
    >+ W przypadku dziela jest to okres 6 m-cy lub mozna spisac odpowiedni dokument,
    >+ oznaczajaca definitewne zakonczenie. Jak sprawa wyglada przy zleceniu? Sam
    >+ rachunek tu wystarczy?

    1. IMO
    2. AFAIK
    3. nie jestem prawnikiem.

    Teraz ad rem: istotą umowy zlecenia jest "wykonanie z dochowaniem
    należytej staranności". W odróżnieniu od umowy o dzieło (kiedy
    to *dzieło* ma być sprawne i jak na mój gust coś takiego jak
    gwarancja jest na miejscu) - to jeśli ktoś rozmyślnie zawiera
    umowę zlecenia - to znaczy że sam fakt iż będziesz się starał
    mu wystarczy ;> (a czy ci wyjdzie czy nie... to już mniej ;)).

    Co prawda w .pl nie tytył a treść umowy stanowi czym ona jest
    - ale IMHO to właśnie w tytule powinno wyrażać się zamiary
    stron... a te dawca *zlecenia* wyraził ;)
    IMO - zależy jak bardzo ci będzie zależało na przyszłych
    kontaktach ze zleceniodawcą :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: w ogóle to jest jeszcze kolejny stopień: umowa o pracę,
    kiedy to pracodawca ma być zadowolony z faktu "wykonywania"
    (tj. z mocy prawa nie ma mowy *ani* o tym że wynik tej pracy
    ma się do czegoś nadawać *ani* o tym, że ma być "dołożona
    staranność"...)