  • 11. Data: 2006-08-01 14:08:53
    Temat: Re: Kazusik
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Szczególnie że jeśli był to typowy pociąg SKM, to odróżnia
    > się od pociągów KM

    Tak sobie zerknąłem na galerię http://www.skm.warszawa.pl/, te pociągi
    są ładne, ale poza tym to jakoś szczególnie się nie wyróżniają.
    Ktoś z prowincji może je chyba potraktować jak PKP, zwłaszcza że chodzą
    słuchy że PKP testuje nowe pociągi w takim stylu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-08-01 14:11:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    D.H. Oskar napisał(a):

    > nie liczylbym na to :)

    Czemu nie. Dałoby sie jakoś uzasadnić :)

  • 13. Data: 2006-08-01 14:19:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Tak sobie zerknąłem na galerię http://www.skm.warszawa.pl/, te pociągi
    > są ładne, ale poza tym to jakoś szczególnie się nie wyróżniają.

    A czym szczególnym mają się wyróżniać? Pociąg od innego nie będzie się
    specjalnie różnił, więc MZ jeśli tylko przy wejściach jest czytelnie
    oznaczony przewoźnik, to wystarczy. Trochę staranności od pasażera
    trzeba wymagać.

    KG

  • 14. Data: 2006-08-01 14:23:37
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Johnson napisał(a):
    > Tak sobie zerknąłem na galerię http://www.skm.warszawa.pl/, te pociągi
    > są ładne, ale poza tym to jakoś szczególnie się nie wyróżniają.

    Poza widniejącymi wszędzie (również na zewnątrz) emblematami SKM,
    kasownikami biletów, to rzeczywiście niewiele się różną ;P

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 15. Data: 2006-08-01 14:27:01
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    D.H. Oskar napisał(a):
    > Dlatego napialem ,ze trzeba Pania przekonac ,ze ogladala ;)

    Dla przypomnienia - ta grupa nie jest przeznaczona do tego,
    żeby podawać sposoby na omijanie prawa.

    > No niestety mam mal doswiadczenie w przewznikach szynowych i przyjalem bldn
    > zalozenie, ze glownie wozi PKP a inni zdarzaja ie wyjatkowo rzadko

    Nawet gdyby jeździło tylko PKP, to i tak wypada się zainteresować,
    do jakiego pociągu się wsiada. Choćby dlatego, że mając bilet na
    pociąg osobowy, a wsiadając do pospiesznego (często te składy niczym
    się nie różnią) lub ekspresowego, można mieć problemy. I co, też
    będzie się tłumaczyła, że nie było na zewnątrz nie było wyraźnie
    napisane, że to pociąg pospieszny? ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 16. Data: 2006-08-01 14:44:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr "Gerard" Machej napisał(a):
> [...]
    > się nie różnią) lub ekspresowego, można mieć problemy. I co, też
    > będzie się tłumaczyła, że nie było na zewnątrz nie było wyraźnie

    w pewnych okolicznościach tłumaczenie może być zasadne

    KG

  • 17. Data: 2006-08-01 14:50:12
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    kam napisał(a):
    > w pewnych okolicznościach tłumaczenie może być zasadne

    Owszem. Np. w szczególnym przypadku, kiedy taki pociąg pospieszny
    odjeżdżałby z tego samego toru, peronu i o tej samej godzinie,
    o której planowo powinien odjeżdżać pociąg osobowy. Przy czym
    jeszcze musiałoby nie być żadnej zapowiedzi (inna sprawa, że
    te zapowiedzi ledwo słychać).
    Ale w przypadku ogólnym raczej takie tłumaczenie się by nie
    przeszło, nie uważasz?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 18. Data: 2006-08-01 14:59:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.08.2006 kam <#k...@w...pl#> napisał/a:
> [...]
    > specjalnie różnił, więc MZ jeśli tylko przy wejściach jest czytelnie
    > oznaczony przewoźnik, to wystarczy. Trochę staranności od pasażera

    A na ile jest to (różnorodność przewoźników kolejowych) powszechne w
    skali całego kraju?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2006-08-01 15:10:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.08.2006 Piotr "Gerard" Machej <g...@g...com> napisał/a:
    > Nawet gdyby jeździło tylko PKP, to i tak wypada się zainteresować,
    > do jakiego pociągu się wsiada. Choćby dlatego, że mając bilet na
    > pociąg osobowy, a wsiadając do pospiesznego (często te składy niczym

    Ale to nie musi być tożsame z identyfikacją przewoźnika.
    W moim odczuciu konkurenci PKP są na tyle rzadko jak dotąd spotykani, że
    pani mogła być nieświadoma takiego stanu rzeczy, tym bardziej, że jak ktoś
    słusznie zauważył był to zapewne dworzec kolejowy PKP a nie dworzec
    kolejowy.
    Ocierając się z lekka o absurd możnaby też rozpatrywać sytuacje w
    której przewoźnik będąc świadomy faktu, że takie pomyłki będą się
    z pewnością zdarzać celowo w sposób mało wyraźny oznakował swój skład :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2006-08-01 15:19:49
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > W Warszawie jest ZTM - Zarząd Transportu Miejskiego. Jeśli pomyliła
    > pociągi i wsiadła do pociągu innego przewoźnika, to powinna zapłacić.

    Jakby na pociagu nie było zadnych oznaczen, ze nie nalezy do PKP, to
    predzej wywołałbym wojne niz zapłacił cokolwiek. W koncu peron, tory, to
    wszystko to PKP, a te wynalazki innych firm pojawiaja sie raczej jako
    nowinki, a nie normalne pociagi.

    To samo "pieprzone" taksowki. Znam tanią siec taksówkową, dzwonie i
    zamawiam taksowke. Podjezdza taxi pod drzwi i kierowca pyta "zamawiał
    pan taxi" ? Ale .... nie ma oznaczen sieci taksówkarskiej !

    Wiekszosc pewnie by wsiadła, ale ja zadzwoniłem ponownie do sieci i się
    zapytałem o numery wozu. Okazało się ze podjechał jakis pirat, który
    podsłuchiwał na radiu centralę konkurencji. A co ja miałbym po
    przejazdzce zrobic, jakby podał kwote 5zł za km, zamiast 2 zł jak w
    sieci było ?

    --
    Krzysiek, Krakow