    From: Marek <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kasa fiskalna 1 wrzesien
    Date: Sun, 27 Aug 2006 16:15:54 +0200

    Witam,
    prowadze dzialalnosc gospodarcza (glownie webdesign) lecz od czasu do czasu
    zdarzy mi sie handel materialami mojego autorstwa na CD przez internet (np.
    allegro) jest to drobna bardzo sprawa ok 600-700 zl obrotu miesiecznie (w
    tym 200-300 dochodu), no i z tego co sie orientuje wlasnie pod to bede
    potrzebowal kasy fiskalnej od 1 wrzesnia 2006. Tutaj np. info na ten temat:
    http://www.vat.pl/pages/i/722.php. Tutaj mamy "Generalne wylączenia" punkt
    "przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego, np. z e-bookami, oprogramowaniem, innymi
    plikami". Do tej pory na kazda taka plyte CD po prostu wystawialem imienną
    F-VAT (tak jak to robi np. ksiegarnia merlin.pl) nie jest tego tez duzo bo
    max 15-20 szt. miesiecznie. Nie jest mi na reke kupowac kase tylko pod
    handel tymi plytami, poniewaz obroty z tego tytulu sa male a i tak
    dzialalnosc na razie skupiam glownie na grafice w formie podwykonastwa i na
    wszystkie projekty wystawiam F-VAT na firmy, ktore mi to zlecaja. Taka kasa
    to dla mnie zbedny wydatek ok 1200 zl. Na tym do czego kasa mi jest
    potrzebna bym to odrabial okolo pol roku (przy obecnym zainteresowaniu
    produktem). I tu moje pytanie: czy nie da sie tego jakos inaczej rozwiazac.
    Tak abym nie musial kupowac kasy. Np. czy moge w dalszym ciagu wystawiac
    imienne F-VAT na osoby prywatne? A jezeli juz bez kasy sie nie obejdzie to
    jest jeszcze inna opcja. Otoz moj tato w zeszlym roku zamknal sklep
    spozywczy i po nim zostala kasa. Czy dalo by się tą kase jakos wprowadzic
    do mnie na firme? (i czy w ogole warto). Za wszelkie uwagi bede bardzo
    wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Marek