  • 1. Data: 2004-05-25 18:45:44
    Temat: Kant TPSA na Neostradzie
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Witam!

    Sprawa wyglada tak
    W zaszlym roku w marcu podpisalem umowe z TPSA na usluge Neostrade Plus
    (umowa na czas okreslony 12m-cy)
    19 marca umowa sie skonczyla

    Kwiecien

    - Dostalem rachunek - bez abonamnety za nesotrade
    - zadzwonilem do TPSA przypomniec im, ze Neostrada dziala a ja za nia
    nie zaplacielm. Zapytali sie mnie czy chce kozystac dalej. Powiedzilem
    (o ja glupi!) ze tak
    - No to ok przylsemy fakture

    Maj

    - dostalem fakture na 428 pln! (w tym 185 neo za maj, 199 za kwiecien,
    jak wyliczyli te 199 nie wiem ale mniejsza z tym. Generalnie w umowie na
    czas nieokreslony placi sie 185 w miejsce 139)

    - na czas okreslony placilem 139 + VAT

    wiec jestem 100 w plecy i wcale mi sie to nie podoba.

    Teraz tak.
    Przeczytalm jeszcze raz umowe podpisana w marcu zaszlego roku, nie ma
    tam slowa o automatycznym przedluzaniu umowy.

    Fakt powiedzialem, przez telefon, ze chce kozystac dalej, ale przez mysl
    mi nie przeszlo, ze dla stalego klient ktory chce kozystac z ich uslug
    dalej podniosa cene! A jak juz dzwonie, chce placic to moze ktos by mnie
    uprzedzil ze zedra ze mnie 50 zlotych/miesiac wiecej!

    A wiec tak TPSA przedluzyla mi umowe na moje telefoniczna prosbe. Ale po
    pierwsze zadnej nowej umowy nie podpisywalem, po druki jak tak mnie
    oszukuja to sory ale przez telfon to mogl mowic mis koala. Nic nie
    podpisywalem, pinuow zadnych nie wpisywalem - obowiazuje poprzednia
    umowa ktora wygasla 19 marca 2004.

    Oczywisci Blekitna nie wyjasnia nic. Powiedzili, ze chcialm dalej
    kozystac z ich usulug to mam. (ale nic nie podpisalem!)
    Jak im powiedzilem, ze jak tak to wyglada to nic nie przedluzam tylko
    rezygnuje i kupie sobie Neo jescze raz - to ok bede placil mniej, ale
    fakture za maj i kwiecien musze zaplacic.

    Co radzicie zrobic w tej sytuacji?
    Czuje sie wyrolowany.
    Fakty:
    +
    Nie podisywlem umowy na cas nieokreslony.
    Nie podisalem przedluzenia umowy.
    Nie podpisalem nowej umowy.
    Na starej umowie na 12 miesicy nie ma slowa o automatycznym przedluzniu
    umowy. Czy zmianie abonamentu.
    -
    Dzwonilem i chcialem przedluzyc usluge. Poniewaz nikt nie moze
    stweirdzic ze to bylem ja jest to chyba bez znaczenia. Szczegolnie, ze
    czuje sie oszukany (nikt nie przekazal mi informacji o podwyzce
    abonamentu, czyli o nowych warunkach umowy, ktorej ja NIE podpisalem)

    PS
    To ,ze usuluga dziala to chyba juz sprawa TPsy zeby sobie zabawki
    pozabierac, albo usuluge wylaczyc.

    Sorry za dlugiego posta. Ale jest to chyba ewidentny kant ze strony tego
    monopolisty.
    I pytanie czy cokolwiek zobowiacuje mnie do zaplacenie tych 400 stow za
    wkiecien i maj? Czy tez spokojnie moge isc zamowic Nesotrade jescze raz
    placic mnie i czekac az TPsa zabieze ta neostrade co mailem?

    Dzieki i pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-05-25 18:51:29
    Temat: Re: Kant TPSA na Neostradzie
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Przpraszam za literowki - troche mnie trafia tutaj.

  • 3. Data: 2004-05-25 19:24:17
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam Olejniczak" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > I pytanie czy cokolwiek zobowiacuje mnie do zaplacenie tych 400 stow za
    > wkiecien i maj? Czy tez spokojnie moge isc zamowic Nesotrade jescze raz
    > placic mnie i czekac az TPsa zabieze ta neostrade co mailem?

    Niestety, w regulaminie jest wyraźnie napisane, że umowa ulega przedłużeniu
    na czas nieokreślony w przypadku nie wyrażenia przez klienta innego
    oświadczenia woli.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 4. Data: 2004-05-25 19:30:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, Adam Olejniczak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A wiec tak TPSA przedluzyla mi umowe na moje telefoniczna prosbe. Ale po
    >+ pierwsze zadnej nowej umowy nie podpisywalem,

    Widzę problem.
    Co prawda KC wymaga takiej samej (lub "mocniejszej") formy zmiany
    umowy niż umowa (czyli pisemnej dla umowy pisemnej), ale ty ewidentnie
    twierdzisz publicznie iż chodzi o INNĄ umowę niż "tą starą".
    Tak ?
    No to mamy kwestię iż "każda forma..." itp., a ty wolę wyraziłeś:
    po pierwsze powiedziałeś, po drugie korzystałeś. Kwestię dowodową
    możemy pominąć (zakładam iż TPSA nagranie rozmowy ma :)).
    Tak na oko... może być jakiś "hak" w przepisach konsumenckich
    (zarówno w KC jak i w innych przepisach) - ale JAKI ?
    Sądzę że cennik jest publicznie dostępny i "z łatwością można się
    zapoznać" :]

    >+ po druki jak tak mnie
    >+ oszukuja to sory ale przez telfon to mogl mowic mis koala. Nic nie
    >+ podpisywalem, pinuow zadnych nie wpisywalem - obowiazuje poprzednia
    >+ umowa ktora wygasla 19 marca 2004.

    Weź ty i kawy sobie zrób.
    JAK obowiązuje umowa która (jak sam twierdzisz) wygasła ??

    Nie wykluczam że "jakiś" hak się znajdzie :)
    Ale jak na mój gust - nic z tego co napisałeś się na taki hak
    nie nadaje :(

    >+ Oczywisci Blekitna nie wyjasnia nic. Powiedzili, ze chcialm dalej
    >+ kozystac z ich usulug to mam. (ale nic nie podpisalem!)

    To jest IMHO bez znaczenia. Po zeszłorocznej (tak w okolicy
    października) nowelizacji KC nie ma wymogu formy umowy - możesz
    wydać miliona złotych na podstawie ustnej umowy, i jak kontrahent
    ci to udowodni - to wyegzekwuje (ową umowę).

    >+ -
    >+ Dzwonilem i chcialem przedluzyc usluge. Poniewaz nikt nie moze
    >+ stweirdzic ze to bylem ja

    Primo - sam przyznajesz że jest inaczej :]
    Secundo - jak ci to udowodnią... to chyba się karnie łapie :]
    (oszustwo, wyłudzenie, fałszywe zeznania, czy ja wiem...)

    >+ abonamentu, czyli o nowych warunkach umowy, ktorej ja NIE podpisalem)

    Może coś ktoś znajdzie z faktem braku znajomości (przez ciebie)
    owych warunków - dostawca powinien ci je "dostarczyć" :)
    Skoro nie powiedzieli...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-25 20:27:29
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Hm dzieki za odpowiedzi. Wydaje sie, ze nie mam w takim razie wyjscia.
    Szkoda bo oszukany sie czuje.

    Do to tego, ze obowiazuje "umowa ktora wygasla" fakt marnie napisane ;)
    Mialem raczej na mysli, ze nie obowiazuje mnie juz zadna umowa.

    Co to punktu ktory mowi o automatycznym przedluzeniu umowy.
    Nie widze czegos takiego ani w umowie ktora podisalem ani w regulaminie.
    (zakladalem Neo rok temu moze TPSA umowe udoskonalila)

    Coz na przyszlosc musze byc z TPsa ostrozniejszy. A ja glupi w ankiecie
    napisalem, ze jestem zadowolony. Eh. A do tego jest to chyba sczegolan
    sytuacja kiedy dobremu powiedzmy (rok regularnego placenia) klientowi
    podnosi sie cena uslugi dlatego, ze chce z niej dalej kozystac.

    Ale z drugiej strony pare setek takich jak ja i paredziesiat tysiecy dla
    TPsy wiecej :(

    Dzieki za odpowiedzi. Jeszcze tylko jakbym mogl prosic o okreslenie tego
    ktory punkt regulaminu mowi o automatycznym przedluzeniu umowy.
    Choc nic to nie zmienie jesli moje ustne zamowienie jest w mocy prawa
    wazne.
    (a moja wina nie zapytalem sie czy jak bede dalej kozystal to podniosa
    mi cene :( ale naprawde nie przyszlo mi to to glowy)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2004-05-25 20:39:58
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    > A do tego jest to chyba sczegolan sytuacja kiedy dobremu powiedzmy
    > (rok regularnego placenia) klientowi podnosi sie cena uslugi dlatego,
    > ze chce z niej dalej kozystac.

    Moim zdaniem też nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale być może
    "automatyczne" przedłużenie na czas określony nie jest dozwolone przez
    prawo? Tego niestety nie wiem.

    > Dzieki za odpowiedzi. Jeszcze tylko jakbym mogl prosic o okreslenie tego
    > ktory punkt regulaminu mowi o automatycznym przedluzeniu umowy.

    W obecnie obowiązującym regulaminie jest to par. 10 ust. 2, zaś w
    poprzednim - par. 11 ust. 2. Jeśli masz pod ręką starszy to też poszukaj
    gdzieś w dziale "Umowa o świadczenie usługi". Regulamin jest na
    http://www.neostrada.pl/tpsa/run?n=info&p1=regulamin

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 7. Data: 2004-05-25 21:41:38
    Od: "aths" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > czas nieokreslony placi sie 185 w miejsce 139)
    >
    > - na czas okreslony placilem 139 + VAT
    >
    > wiec jestem 100 w plecy i wcale mi sie to nie podoba.

    Mi przedłużyli (przejście z umowy na czas określony do umowy na czas
    nieokreślony) bez zmiany wysokości abonamentu.
    I tak logicznie to powinno wyglądać. Interweniuj w BOKu a nie w Niebieskiej
    Linii bo tam myślą tylko o niebieskich migdałach...

    Ath.

  • 8. Data: 2004-05-26 08:21:42
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

> [...]
    > I tak logicznie to powinno wyglądać. Interweniuj w BOKu a nie w Niebieskiej
    > Linii bo tam myślą tylko o niebieskich migdałach...

    Mm super 24 Punkty Obslugi Klienta na cala Polske.
    Musze jechac do innego miast zeby sie klocic. Pewnie zajmie mi to caly
    dzien bo kolejka bedzie gigantyczna.... oh az bym sobie przekla.

    Wroce do domu wczytam sie jeszcze w regulamin.
    Bandytyzm ta TPsa eh..

  • 9. Data: 2004-05-26 08:34:56
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

> [...]
    > poprzednim - par. 11 ust. 2. Jeśli masz pod ręką starszy to też poszukaj
    > gdzieś w dziale "Umowa o świadczenie usługi". Regulamin jest na

    Hm jesli mnie pamiec nie myli (choc nie mam umowy przed oczmi) to na
    umowie ktora ja podpisalem takiego paragrafu nie bylo.
    Ale moge sie mylic. Sprawdze jak wroce do domu.

    Eh diabelna firma no. A alternatywy brak :(

  • 10. Data: 2004-05-26 09:15:09
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Wed, 26 May 2004 10:21:42 +0200, Adam Olejniczak
    <a...@u...com.pl> wrote:
    >Wroce do domu wczytam sie jeszcze w regulamin.
    >Bandytyzm ta TPsa eh..

    Dlaczego bandytyzm? Raczej mnie zadziwiala zawsze... ...frywolnosc
    nowych uszerow Neo przy podpisywaniu roznych umow, promocji, okresow.

    Od samego poczatku bylem negatywnie nastawiony do oferty, w ktorej za
    rok kaza mi placic gdzies okolo 140, a na czas nieokreslony prawie
    200.

    Lekkodusznosc i frywolnosc czlowieka, ktory W OGOLE sie nie
    zastanawia, DLACZEGO, PO CO:
    na czas okreslony jest 140,
    a na czas nieokreslony 200.

    Ale jak ktos mi powie, ze te 140/200 nie bylo wyrafinowana technika
    marketingowa, tylko jakas dziura czy niedopatrzeniem TPSA, to juz nie
    bedzie frywolnosc, to bedzie zwykle frajerstwo.

    P.S. Ktos powie, ze "sie opylalo" bo ktos mogl sobie wziac darmowa
    promocje, potem rok taniej, a potem przeszedl sobie na innego ISP, bo
    mogl --------- No pieknie. Stracil pare tygodni na bieganiu po
    Punktach, wiszeniu na Blekitnej itd... Ale IMHO to taki sens jak sens
    samochodow w Wachocku, ktore maja lyse opony, bo asfalt jest
    bieznikowany.
    Internet - IMHO - to w dzisiejszych czasach nie jest bigmac z
    coca-cola. To jest niezbedne narzedzie pracy. Ma byc stale,
    niezawodne, latwe w dostepie. To podstawa. Jak dobre drogi, poczta,
    policja czy elektrycznosc w panstwie. Tu nie ma co sie bawic w
    promocje, rabaty czy aneksy. IMHO.

    btw
    SMS'owa czesc spoleczenstwa ma w dupie to co napisalem.