  • 1. Data: 2004-05-25 16:56:07
    Temat: Rozwiazanie umowy
    Od: Dominik <d...@s...pl>

    Witam

    Mam taka sytuacje:

    Mam umowe z providerem internetu na czas nieokreslony z miesiecznym
    terminem wypowiedzenia. Niedawno firma ta przyslala mi aneks do tej
    umowy ktory zmienia podmiot swiadczacy usluge (czyli w miejsce firmy z
    ktora podpisywalem umowe wchodzi zupelnie inna firma) oraz podnosi
    abonament za swiadczona usluge. Chcialbym rozwiazac z nimi umowe i teraz
    pytanie: czy moge rozwiazac umowe ze skutkiem natychmiastowym poniewaz
    nie podpisalem tego aneksu a wazna umowe mam z ta stara firma, ktora od
    1.03 nie swiadczy juz tej uslugi, czy tez musze sie trzymac
    jednomiesiecznego terminu wypowiedzenia?

    pozdrawiam
    Dominik

  • 2. Data: 2004-05-25 21:14:15
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady, to takiej rzeczy aneksem się raczej obgonić moim zdaniem nie
    da. Poprzednia firma powinna Ci wypowiedzieć umowę z wszelkimi szykanami,
    a nowa zaproponować swoje usługi. Ową propozycję możesz przyjąć, albo nie.
    Ja bym im odpisał, że póki co poprzedni dostawca Ci umowy nie wypowiedział
    i świadczy swoje usługi wzorowo, więc nie skorzystasz z ich "promocji" i
    będziesz nadal korzystał z usług poprzedniego. Ale to takie rozwiązanie na
    chwilę, żeby ich skołować i dłużej mieć to tańsze łącze.

    Spodziewam się szybko zorientują, że strzelili lekką gafę i poprzednia
    firma Ci wypowie umowę. Wiąże się to różnymi konsekwencjami wynikającymi z
    umowy. Zajrzyj tam, co możesz zyskać. Jeśli miałeś umowę na czas określony
    zawartą, to można z nimi powalczyć o odszkodowanie. W wypadku umowy bez
    określonego terminu trwania, to dłużej jak miesiąc tego nie obronisz.

    żeby było bardziej naukowo i górnolotnie to rzuć im, że "na zmianę
    dłużnika wymagana jest zgoda wierzyciela", a ty takiej nie wyrażałeś. W
    opisanym wypadku Twoim dłużnikiem jest dostawca usług w zakresie, w jakim
    zobowiązał się do świadczenia usług. Ty zaś jesteś jego dłużnikiem w
    odniesieniu do opłaty. Bez Twojej zgody tego sobie zmienić nie mogą.

    Z tym, że zwróć uwagę na to, że w wypadku przejęcia pewnie nie będziesz
    musiał wnosić jakiejś tam opłaty aktywacyjnej. Jeśli sprawę sprowadzisz do
    stanu zgodnego z prawem, to w wyniku tego nowy dostawca może Ci
    zaproponować usługę, po uiszczeniu takiej opłaty. Musisz zastanowić się,
    co się bardziej opłaca.