  • Data: 2007-02-13 21:09:59
    Temat: [KC] Zakaz konkurencji a zalozenie wlasnej firmy
    Od: acc <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam taką sytuację - zacząłem współpracę z firmą kilka lat temu w formie
    comiesięcznych umów o dzieło. Rok później podpisałem umowę o zakazie
    działań konkurencyjnych, w której:
    - zabrania mi się pracować bezpośrednio ani pośrednio dla wymienionych w
    umowie podmiotów przez okres 12 miesięcy od okresu zakończenia realizacji
    ostatniej umowy
    - w wypadku złamania zakazu zobowiązany jestem do zapłaty odszkodowania w
    wysokości 150 tys zł
    - w umowie NIE jest określone jakiekolwiek wynagrodzenie przysługujące mi
    za dotrzymanie zakazu
    - umowa nie określa w żaden sposób jak może być rozwiązana (jest tylko
    paragraf mówiący że zmiany treści umowy mogą być wprowadzone wyłącznie na
    drodze pisemnej)

    Wiem, mój błąd że podpisałem to, ale to było dawno i każdy bał się że jak
    nie podpisze to wyleci z pracy...

    Kolejny rok później założyłem własną działalność gospodarczą i
    kontynuowałem z firmą współpracę. Umowę o współpracy mieliśmy ustną,
    wystawiałem faktury a oni płacili. W ramach zadań kontynuowałem m.in.
    projekty którymi zajmowałem się będąc zatrudnionym na umowy o dzieło. I
    tak minęły kolejne 2 lata, aż rozstałem się z firmą.

    Oczywiście ja jako firma nie podpisywałem żadnej umowy o zakazie działań
    konkurencyjnych.

    Mam dwa pytania:
    1) czy ta umowa jest w ogóle ważna, czy może brakuje jakichś bardzo
    ważnych paragrafów przez co umowę można równie dobrze wyrzucić?
    2) jeśli jest ważna, to czy mnie obowiązuje? chodzi mi o to że
    podpisywałem ją jako osoba fizyczna z umowami o dzieło i minęły 2 lata od
    ostatniej umowy o dzieło, przez ostatnie 2 lata mimo że kontynuowałem te
    same projekty to byłem jednako jako firma podwykonawcą

    Pozdrawiam!

    --
    Pozdrawiam,
    Adam