  • 31. Data: 2009-04-12 06:04:51
    Temat: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    W wiekszosci odpowiedzi zauwazylem, ze moze nie bezposrednio,
    ale posrednio zalozono, ze jestem zly pracodawca (jak z biedronki).
    Nie skoncentrowano sie bezposrednio na udzieleniu mi odpowiedzi;)

    Na koniec dodam, ze z wszystkimi pracownikami dogaduje sie jezeli
    nie bardzo dobrze, to dobrze. Sami przekazali mi o zainstnialej sytuacji.
    Informowali mnie o jego zachowaniu w pracy, ze tylko lazi jak mnie nie ma,
    nic mu sie nie chce i nic mu sie nie podoba. Wszystko wiem od swoich
    pracownikow.
    Mysle, ze jakbym byl zly, to by to olali i nie mowili mi o tym wszystkim.
    Gdyby chodzilo tylko o brak pespektyw, to pewnie by zostali, ale zaden z
    nich
    nie udzielilby mi paru cennych informacji.
    W sumie, to moglem sie o tym nigdy nie dowiedziec, a jednak.
    Jezeli 90% zalogi jest zadowolona z zarobkow i warunkow pracy,
    to moim zdaniem te 10% nie docenia tego co ma.
    Jezeli 90% wszystko sie podoba, to wcale nie musze uszczesliwiwac
    pozostalych 10%,
    bo mi sie to ekonomicznie nie kalkuluje.
    W biedronce bylo odwrotnie 10 do 90%.

  • 32. Data: 2009-04-12 08:46:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:1jd7b6-dps.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jakbyś ty był szefem, to wszystko zgarniałbyś dla siebie i jeszcze
    > kantował na minimalnych płacach i składkach na ubezpieczenia.

    Ty akurat masz o tym pojęcie, jak świna o gwiazdach.

  • 33. Data: 2009-04-12 08:48:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Niby nie. Z drugiej strony wykorzystywanie takiej sytuacji i zarabianie
    > nie razem z pracownikami ale ich kosztem

    Co znaczy ich kosztem?
    Są akcjonariuszami?
    Zainwestowali kasę i czas w firmę?
    Ponoszą odpowiedzialność za wyniki firmy?
    Dopłacą do interesu, jak będą straty?

    Nie?

    No to i prawa do udziału w zyskach nie mają.
    Są tylko najemnymi pracownikami - należy im się wynagrodzenie na jakie się
    umówili i nic ponadto.

  • 34. Data: 2009-04-12 08:50:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Apr 2009 08:04:51 +0200, Przemek napisał(a):

> [...]
    > Jezeli 90% wszystko sie podoba, to wcale nie musze uszczesliwiwac
    > pozostalych 10%, bo mi sie to ekonomicznie nie kalkuluje.

    Nie jestem pracodawcą, ale podpisałem dotąd kilka umów o pracę jako
    pracownik i w każdej była sekcja dotycząca wypowiedzenia.
    Jak 90% załogi jest zadowolone, a 10% nie to ich zwolnij zgodnie z wpisami
    w umowie i już. Zatrudnisz sobie nowych - uzgodnij tylko wcześniej na
    rozmowie kwalifikacyjnej warunki Waszej współpracy, żeby nie marudzili i
    już.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 35. Data: 2009-04-12 09:59:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek pisze:

    > Wiem i juz. Co za roznica? To nie byl temat posta.

    Bo może np. nikogo nie buntuje i nie obija się, a tylko z jakiegoś
    powodu inni mu robią "koło pióra" plotkami. Pomyślałeś o tym?

  • 36. Data: 2009-04-12 10:07:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cavallino pisze:

    > Są akcjonariuszami?

    A to jest spółka akcyjna?

    > Zainwestowali kasę i czas w firmę?

    No nie, w ogóle - tylko oczami świecą.

    > Ponoszą odpowiedzialność za wyniki firmy?

    Oczywiście. Nieco inną, niż ich zwierzchnik, ale ponoszą.

    > Dopłacą do interesu, jak będą straty?

    Dopłacą, dopłacą. Nie od razu i nie bezpośrednio, ale dopłacą.

    > Nie?
    >
    > No to i prawa do udziału w zyskach nie mają.

    Krótkowzroczne i chamskie jest twoje podejście. Dobrze, że nie masz
    żadnych pracowników...

    > Są tylko najemnymi pracownikami - należy im się wynagrodzenie na jakie
    > się umówili i nic ponadto.

    W uczciwych firmach wypracowany zysk jest w pewnej części przeznaczany
    na premie.

  • 37. Data: 2009-04-12 10:18:44
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > No to i prawa do udziału w zyskach nie mają.
    > Są tylko najemnymi pracownikami - należy im się wynagrodzenie na jakie się

    Sluszna uwaga.

  • 38. Data: 2009-04-12 10:35:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sluszna uwaga.

    Naturalnie dziala to w dwie strony.
    Zatrudniony pracownik ma wykonywac swe obowiazki 40 godzin w tygodniu (przez
    5 dni), poza ktorymi wszystko niemal moze miec w dupie a jak mu kazesz
    czasem zostac dluzej masz wyplacic nadgodziny (a i to w granicach limitow).

    Prawda, ze 40-godzinny, pieciodniowy tydzien pracy + platne nadgodziny sa
    standardem w Twym przedsiebiorstwie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 39. Data: 2009-04-12 10:45:28
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

> [...]
    > limitow).
    >
    > Prawda, ze 40-godzinny, pieciodniowy tydzien pracy + platne nadgodziny sa

    Sa. Akurat mozliwosc wypracowania wiecej niz 40 godzin dla pracownikow jest
    atutem.

  • 40. Data: 2009-04-12 10:51:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Sa. Akurat mozliwosc wypracowania wiecej niz 40 godzin dla pracownikow
    > jest atutem.

    Ja wolalbym - bedac zatrudnionym - pracowac 40 i zarabiac przyzwoicie.
    Ale poniewaz lubie zarabiac przyzwoicie i pracowac wiecej niz 40 godzin (ale
    i miec wolne kiedy zechce) , jestem przedsiebiorca a nie pracownikiem :)
    A jako, ze nie chce za bardzo kantowac - a i specyfika dzialalnosci tego nie
    wymaga - to nie zatrudniam pracownikow etatowych

    Pozdrawiam
    SDD